thoralf

IRM – DEN FINA OCH GODA HATSAJTEN

Av Thoralf Alfsson - 2014-08-21 22:00

IRM eller ”Inte rasist men” framstår i mina ögon som en hatsajt för vänstermänniskor, där hatet mot oliktänkande sker helt ogenerat och övertrampen är många. Denna sajt drivs med pk-medias goda minne och granskas därför aldrig av journalisterna. Istället finns det mängder av journalister som ”gillar” IRM. Med andra ord de gillar att hata oliktänkande och tar dessutom politisk ställning mot Sverigedemokraterna, vilket är anmärkningsvärt om de just bevakar politik.


Nedanstående kommentar finns under en postning som handlar om mig på IRM:s facebooksida.

 

Efter som ovanstående ligger under en postning som tar upp ett av mina blogginlägg uppfattar jag det som ett mordhot mot speciellt mig. Det ligger dessutom kvar efter en dryg vecka på IRM:s facebooksida vilket tyder på att man från IRM godkännt kommentaren! Mycket anmärkningsvärt!

En polisanmälan kommer att upprättas!


Har någon hört media benämna IRM för en hatsajt! Har ni överhuvudtaget sett något kritiskt om IRM eller liknande sajter i media? Nej, tänkte väl det.


Erica Jansdotter, enligt hennes FB-sida kommer hon från Växjö och studerar Genus. Hon gillar F!, MP och V men det är nog en gemensam faktor för de flesta som kommenterar på IRM. Hon har mer på sitt ”samvete”.

 


Följande kommentar gör ju att man verkligen börjar fundera på vad som sker på de svenska universiteten. Detta borde vara ett uppslag för media att undersöka och ställa frågor till Erica Jansdotter.


     


IRM gör allt för att misstolka, förvanska, vinkla, läsa mellan raderna för att misskreditera och ”hänga ut” personen ifråga som skrivit något eller länkat till någon artikel som inte är politiskt korrekt. Allt i syfte att få någon lokaltidning eller ännu hellre riksmedia ta upp deras snedvridna och starkt missvisande artiklar. Vilket i sin tur skall leda till att personen offentliggörs i media och riskerar förlora eventuella förtroendeuppdrag eller kanske få problem på sin arbetsplats eller till och med förlora ett jobb. Vilket faktiskt hänt! Det är det verkliga syftet bakom IRM. Tyvärr finns det journalister som nappar på deras illa dolda agenda och sprider deras hatbudskap.


Förgrundsfiguren på IRM är Henrik Johansson!


 

Henrik Johansson              Foto Thoralf Alfsson


Under Almedalsveckan ägnade sig Henrik Johansson åt att fotografera Sverigedemokrater! Mitt motkrav var att få fotografera Henrik Johansson ;-)


IRM:s metoder kan vara ganska otrevliga med telefonsamtal och sms på alla tider på dygnet. Jag vet av egen erfarenhet hur de jobbar. Idag besvärar de mig inte längre då de vet att jag inte svarar på deras samtal eller sms. De nöjer sig med att misstolka och förvanska mina blogginlägg.

Min rekommendation till andra Sverigedemokrater är att aldrig prata eller svara när IRM kontaktar. Var inte godtrogen, de "hatar" dig!


För några dagar sedan gick några av IRM:s medarbetare tydligen över gränsen i sin iver över att få kommentarer från en kvinna som nekade att prata med dem. Väldigt bra att kvinnan ringde polisen.


Läs artikeln.


Vi Sverigedemokrater har haft alldeles för stort tålamod med de krafter som förtalar och förföljer oss och vi borde i betydligt högre grad polisanmäla dessa händelser


Man behöver dock inte leta så länge på IRM:s facebook sida för att hitta mycket mer av hatet som deras svans ”älskar” att uttrycka. Kom ihåg att det som sedan sker på IRM:s facebooksida även är en del av den förföljelse som med god grund även kan polisanmälas. Vi borde även ha personer som granskar IRM och vad som skrivs på deras webbsidor. Här kommer några små exempel.

         

Notera att flertalet av de som uttrycker sig i hårda ordalag är kvinnor, inte män.


Jag är minst sagt förvånad över att alla dessa människor inte inser att de kan drabbas på både det ena och andra sättet av sina kommentarer på Facebook i framtiden. Trots att de ingår i det fina och goda hatet. Imorgon kan spelplanen se helt annorlunda ut!


När man kollar vilka personer det är som skriver kommentarer på IRM:s faceboksida ser man att det i väldigt stor utsträckning är personer på vänsterkanten som på FB gillar V, MP, F! och Syndikalisterna men givetvis även vänsterextremistiska organisationer som AFA och RF. Jag drar slutsatsen att det är just det som är anledningen till att Sveriges journalistkår inte granskar det ”fina och goda hatet” på nätet. Något som IRM förmedlar i sina goda och fina förpackning.

IRM:s ”medarbetare” anställs istället av kvällspressen som t.ex Aftonbladet. Ett tydligt tecken på hur svensk pk-media lever i symbios med dessa avarter på sociala medier.


Igår kom ett annat vittnesmål från Gotland! Med rubriken ”Att bli måltavla för det fina hatet” skriver Eva Bofride bland annat följande.


”Det är svårt att beskriva den massiva attacken av hat som flödade och det var en helt overklig upplevelse, särskilt som vi tagit kontakt med dem som ordnade andra aktiviteter för att se om vi kunde samarbeta. Det var efter detta personliga möte med ”Gotlands nätverk mot rasism” som attacken på vårt FB-event kom.


Ung Vänster och SUF (Syndikalisternas Ungdomsförbund) var de organisationer som var synligt kopplade till nätverket, alla som gjorde inlägg var dock med mer eller mindre anonyma alias, på deras profiler syntes maskerade människor, svarta flaggor och ”Free Joel”-loggor.


Vi fick värja oss så gott vi kunde, stänga FB-sidan nattetid, samarbeta med polisen för tänkbara hotbilder när väl manifestationen ägde rum, hotbilder som nu kom från både vänster och höger...”

 

IRM eller ”Inte rasist men” har ett stort ansvar för det hat som präglar sociala medier. De uppviglar till mer och mer hat genom sina förvanskningar och sin förföljelse av politiska motståndare. Trots att de säger att deras partipolitiska åsikter inte skall färga vad de skriver!

 

Men det uttalandet faller omgående några meningar senare i deras presentation.


”Vår grundidé, som vi inte kommer vika ifrån, är att granska Sverigedemokraterna och inget annat parti eller ideologi.”


 

Det är dock lika upprörande att ett stort antal journalister "gillar" deras FB-sida och dessutom köper deras texter utan minsta kritiska granskning! Jag kommer återkomma till några av dessa journalister i ett senare blogginlägg!

 
 
Ingen bild

Gubben Svensk

22 augusti 2014 22:24

IRM är kopplat till Expo och Expo är kopplat till Sverigehat och
desinformation med slutmålet att avveckla demokratin!

 
Ingen bild

Eric H

22 augusti 2014 23:00

ANvänder inte FB så jag läser inte sånt som presenterts, men det är i mina enkla ögon fullkomligt otroligt att detta förekommer!
Yttrandena är ju i jämförelse med vissa andras, vanl sd-skribenter som kritiserats för harmlösa skrivningar, helt oacceptabla i ett civiliserat land.
Och dess yttranden, mina vänner, kommer från de som anser sig tillhöra De Goda!

 
Lassekolja

Lassekolja

22 augusti 2014 23:15

Jag skall erkänna att jag inte är särskilt insatt i "IRM" men av kommentarerna Du visar här att döma har jag lite svårt att förstå varför Du Thoralf ens bryr Dig. Om jag förstått rätt handlar det om frustrerade barn. Tänk Dig själv att som tonåring inte ha en aning om vad Din påstådda motståndare står för, då är det inte så lätt att argumentera emot när man helt saknar adekvata argument. Då är det lätt att det blir fel när man vill visa sig tuff på nätet inför kompisarna.....?!?
Kan däremot vara bra att spara stolligheterna för ev. framtida "juridiskt behov".

http://www.status.st

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

22 augusti 2014 23:18

Spelplanen ändras varje dag den 14 September i Rosenbad
Det är upp till var och en om man vill skämma ut sej på nätet eller ekipera sej på Ullared, ingen nämnd ingen glömd :=)(=:

Göteborgsuniversitet betalar, är dom inte skattefinansierade ?
Fast 80% inom UHÄ är kommunister, så det ingår väl i deras demokratisyn

Att SD inte har folk till att hålla koll på detta har vi skrivit om flera gånger tidigare, ett parti som är illa ansatt av schimpansvänstern/media bör ha detta, om man vill ha bra folk till sina listor.

Hoppas att dessa demokratifantaster sitter och följer valet den 14 September, SD kommer bara att öka öka och återigen öka
Än har inte dessa fattat det alla andra har fattat ,och då skriver man skräp, som man kan få äta upp juridiskt senare.

Dom flesta är snorungar som varken kommer få jobb eller pension fast det blir en surprise senare, frågan är bara vad dom gör på universitet, utan dom mest normala grundförutsättningar att klara sej

Kommunismen är stendöd i Europa, och har sina sista 4 år kvar i Sverige, 2018 har så många människor fattat vad media håller på med så att dom är arbetslösa hela högen
Tyvärr kommer väl samhällslön för journalister redan denna mandat period

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

22 augusti 2014 23:21

"Spelplanen ändras varje dag fram till den 14 September i Rosenbad"

 
Ingen bild

hans

22 augusti 2014 23:56

Erica Jansdotter skriver "... dessutom får vi betalt av Göteborgs Universitet för att argumentera mot SD på Internet!". Vad är det för projekt på Göteborgs Universitet som sponsrar hatvänstern? Med tanke på att GU är en statlig förvaltningsmyndighet vore det rätt intressant att veta. Staten sponsrar alltså sin egen antidemokratiska hatmob via GU?

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 00:31

@Thoralf
Nej, de kommentarer du lagt upp från fb-användare här är förstås inte alls okej. Ändå kan jag inte låta bli att undra hur jag som läsare ska tolka "Jag är minst sagt förvånad över att alla dessa människor inte inser att de kan drabbas på både det ena och andra sättet av sina kommentarer på Facebook i framtiden. Trots att de ingår i det fina och goda hatet. Imorgon kan spelplanen se helt annorlunda ut!".
Ja, det går att polisanmäla. Menar du att något annat också kan hända, i morgon? Det vore nog bra med ett förtydligande.

När du ändå skriver om IRM så skulle det heller inte skada med ett klarläggande: jag läser snabbt på IRM och ser att de identifierat en SD-ordförande (i Sthlm) som har en vit makt-symbol på sin keps. De redovisar djupt rasistiska uttalanden och bloggkommentarer från en SD-topp i Malmö, och från SD Ale en kvinna som kallar en ung tjej "Din jävla arabf...ta" i någon form av textmeddelande. Jag behöver inte fortsätta med fler exempel, antar jag. Det är väl ändå ganska viktigt att vi slipper representeras av politiker med sådana åsikter, eller hur ser du på det?

Personerna i kommentarerna du lagt ut ovan har ju gått ut med eget namn på Facebook och att du publicerar dem här är kanske motiverat mot bakgrund av vad de skrivit. Du publicerar tre citat av den här väldigt unga tjejen, och jobbar lite grand som det IRM du kritiserar. En skillnad mellan dig och dem är förstås att du uppbär lön som riksdagsman.

 
Ingen bild

AyC

23 augusti 2014 00:32

Idag läste jag på SVT Text den stora nyheten att en SD-företrädare skrivit något så hatiskt som att " muslimer ynglar av sig". Fick ta timeout ...
Hatet i sin extremaste form ...

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 00:37

.......Just detta är massmedias största misstag.
Branschen kommer att regleras p.g.a journalisternas uttalade oproffessionalism.
Dessa journalister förstör just nu en hel yrkeskår. -Dem själva.

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 00:51

De kommunistiska vänstermänniskorna kommer troligtvis få löpa fyrdubbelt gatlopp framöver. Nu handlar det bara om fåtals år innan vi har patriotiska partier i dominans i Europa. Detta är ett faktum.
Man har lessnat på dessa islamistkramande tokstollar som dessutom önskar ge bort våra pengar till allt från islamister till allehanda lurendrejare som vill komma hit och leva på dig & mig.
Vänstermänniskor kommer i framtiden att få det svårt att leva i ett land som de så gärna ville förstöra!
De kommer att ses som sk Quislingar och medlöpare till både islamister och skojare.
De har högst 8 år på sig innan vi är där.

 
Ingen bild

Morningstar

23 augusti 2014 01:10

IRM's grundare Henko har sedan länge en stående inbjudan till podcasten radio Länsman som huserar på Exponerat. Men den gunstige junkern verkar dock vara alldeles för feg för att ställa upp och debattera i programmet.

 
Ingen bild

Blåsippan

23 augusti 2014 01:21

Hej Gubben och Gumman. Chimpansvänstern hoppas jag att jag får låna som epitet framöver eller har ni patent på det? Fullständigt lysande beskrivning på deras debatt-beteende.

 
Ingen bild

w-son

23 augusti 2014 02:56

Lite OT, men har du läst den s.k Argusrapporten från 2000 som snabbt begravdes i all tysthet i något arkiv? Rapporten hade som hade som syfte att utröna asylfusket i Sverige. Mycket intressant läsning, mycket.

Den finns att ladda ner här:
http://hoforsbloggen.se/blog/wp-content/2012/03/argus
rapporten_migrationsverket.pdf

eller via twitter hos migga_x alt. hos "sinister"
https://twitter.com/migga_x/
https://twitter.com/homeofoncebrave

 
Ingen bild

w-son

23 augusti 2014 02:58

Här kommer länken obruten (hoppas jag)
http://hoforsbloggen.se/blog/wp-content/2012/03/argus-rapporten_migrationsverket.pdf

 
Ingen bild

World Traveller

23 augusti 2014 06:01

Slippery Slope, jag skulle vilja veta om vad i vänstern tycker om muslimer i Sverige som lever på bidrag och åker till Mellanöstern för att slakta kristna och sen kommer tillbaka hit. Tycker ni det är rätt? Tycker ni att dom har samma värde som våra mor och farföräldrar som byggt upp vår välfärd och nu sitter och far illa på ålderdomshemmen? Tycker ni att dom har samma värde som offren de mördat? Vågar du eller realisten eller Ahonen eller Mats svara på detta? Ni pratar ju alltid om allas lika värde.

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 06:57

@World Traveller
Jag ställde ett par frågor till en bloggande riksdagsman som skrivit ett inlägg som jag fann märkligt. Är jag därmed per definition "vänster"?

"Allas lika värde" (som jag för övrigt aldrig pratat om i denna blogg) betyder för mig att jag ställer mig bakom FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Det hoppas jag att du också gör. Det betyder inte att man måste tycka lika mycket om alla människor. Exempelvis skulle jag ha mycket svårt att ömma för "muslimer i Sverige som lever på bidrag och åker till Mellanöstern för att slakta kristna och se[da]n kommer tillbaka hit."

Jag förstår dock verkligen inte vad dina frågor har med min kommentar att göra. Jag är intresserad av Thoralfs svar på mina frågor.

 
Stefan K

Stefan K

23 augusti 2014 07:28

Jag vill se en direktsänd debatt i Debatt mellan Henrik Johansson och Mats Dagerlind, utan den onödiga publiken och Janne Josefsson (och ingen annan) som programledare.

Om någon på SVT läser detta kanske ni kan notera önskemålet?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Pepparholm

23 augusti 2014 07:39

Jag bloggade på styrelsen för Göteborgs Universitet. Där poppar upp bl a Kerstin Brunnberg f d SR, Carin Götblad f d länspolischef och Andreas Carlgren f d minister. Brunnberg tycks sitta i flera styrelser där hon kan påverka SD negativt.

 
Ingen bild

Thoralf A

23 augusti 2014 07:42

Slippery Slope

Kommentarer som skrivs på nätet försvinner aldrig! Det tror jag är något som många inte tänker på. I framtiden kanske man inte är lika stolt över vad man skrev 10 år tidigare. Fler och fler arbetsgivare googlar personer i samband med anställningsintervjuer.,Det kan även drabba de so idag står för det fina och goda hatet.

Om du är insatt i hur IRM jobbar skulle du inte jämföra mitt blogginlägg med IRM.

Du behöver inte läsa in något annat i mitt blogginlägg. Framtiden kommer visa oss. En sak är i varje fall helt säker. Det kommer ske förändringar, som det alltid gjort.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 07:42

Det "goda våldet och hatet" får aldrig kritik. Det ger aldrig rubriker i kvällspressen eller nyhetsinslag i media.
Det "goda hatet" syns nu på kultursidor, bloggar och vänsterextrema sajter.
Vänsterextremister nästlar sig in i SVT,s produktioner och lurar Svenne Banan.
Vänsterextremisten Åsa Linderborg glömmer kulturen och blir istället Vänsterextrem politisk krönikör. Fler på hennes kulturredaktion följer i hennes spår.
Det "goda hatet" på sociala medier ger inga krigsrubriker. Inte ens när man saknar Hitler och hans hantering av Judar.
Man frågar sig också vart Mona Sahlin tagit vägen. Hennes uppdrag mot extremism är idag väldigt viktigt.
Unga som bor i Sverige åker till sina hemländer och begår fasansfulla brott mot mänskligheten, borde självklart hängas ut i media och Sahlin borde åka runt i skolor och varna för denna extremism.
Men hon har nog "inre tjänst" på sitt kontor tills valet är över...

Vart är Sverige på väg..??

 
Ingen bild

Trollfar

23 augusti 2014 07:53

@Slippery Slope, för övrigt var märket i Robstens keps inte alls vad IRM ville få det till. De jobbar som sagt i skuggan av verksamheten som Expo och andra vedervärdiga organisationer.

Innan du skriver, tag reda på fakta. Vilket i och för sig inte är signifikant hos IRM.

 
Svensson

Svensson

23 augusti 2014 08:05

Förut hatade kommunisterna Moderaterna, nu tycks dom älska dom ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 08:19

@Trollfar
Du är medveten om att klädmärket ifråga inte är okontroversiellt? Samtidigt ska jag tillstå att en keps nog faller utanför "nolltoleransprincipen". Min poäng i det avsnittet var dock att IRM identifierat ett antal kandidater som uttrycker djupt rasistiska åsikter. Även om metoderna, så som bl a Thoralf uppfattar det, är diskutabla, så är jag tacksam om jag slipper politiska företrädare som har en dold rasistisk agenda eller som beter sig illa på annat vis.

Och det är min kvarstående fråga till Thoralf; hur ser du på att partikollegor avslöjas som rasister? Det är väl bra att det kommer fram?

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 08:20

@Svensson.
Moderatextemister..? Det är verkligen en märklig värld vi lever i...

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 08:24

@Sippery Slope
Vad är rasism för dig? Vilka grupper i samhället är utsatta för rasism enligt dig? Vilka grupper utför rasism enligt dig och mot vilka grupper?

 
Ingen bild

Tony

23 augusti 2014 08:28

Göteborgs universitet ger pengar till vänsterfolk,
ett annat kommunistnäste är väl Södertörns högskola,
för där verkar bara finnas folk långt ute på vänster-
kanten, vare sig det är lärare eller professorer.
Man förstår att Myndigheterna inte vill öppna
Stasi arkiven, för här gömmer sig många landsförrädare
av hög dignitet på samhällsstegen.
Ett märkligt fenomen i Sverige är att verkliga fiender
till samhället ska skyddas och hållas om ryggen, medan
harmlösa satiriker som Dan Park åker dit för något som
inte ens borde bedömmas som brott!

 
Ingen bild

Rune

23 augusti 2014 08:28

Slipp Slapp:
Vad är en "Vitmaktsymbol"? Hur ser sådana ut?

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 08:42

@Tony.
Ja, det är säkert många samhällstoppar på STASI-listan. Fram med namnen, rensa ut dem och ersätt med bra och kompetenta människor.
Jag kan inte förstå hur Alliansen inte har kunnat ta fram namnen och gjort en utrensning. Åtta långa år och inget har hänt.Märkligt

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 08:43

@Hulda mk1
Det är när man vill begränsa människors möjligheter baserat på hudfärg, härstamning eller etniskt ursprung.
Jag mäktar förstås inte med en fullständig förteckning över vilka grupper som utför rasism mot vilka grupper. Dock kan t ex skönjas en klar skillnad mellan de som oroar sig för islams utbredning och de yttringar av islam som begränsar människor (i sig inte sällan med djupt rasistiska inslag) och de som ropar "arabf..tor" och uttrycker förakt för människor enkom på basis av deras härkomst. De senare vill jag inte ska ha politiska maktpositioner. Människor ska bedömas utifrån sina handlingar. Det är inte jättekomplicerat.

 
Ingen bild

Thoralf A

23 augusti 2014 08:44

Slipery Slope

Självklart är det bra att verklig rasism avslöjas. Men idag är åsiktskorridoren väldigt trång. En politisk företrädare måste kunna kritisera företelser i samhället eller en religion utan att bli kallad rasist. Yttrandefriheten är en av våra viktigaste grundlagar. Tyvärr håller pk-samhället på att underminera yttrandefriheten. En utveckling som är en konsekvens av det mångkulturella samhället, där vissa grupper utnyttjar t.ex lagen om hets mot folkgrupp för att tysta kritik!

 
Ingen bild

Thoralf A

23 augusti 2014 08:48

Slipery Slope

Får man koppla samman ISIS med islam och muslimer?

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 08:56

@Slippery Slope.
Konkret råga: Om fem svenska killar hoppar på en invandrarkille, då sägs det att det är rasism.
Om fem invandrarkillar hoppar på en svensk kille, är det också rasism?
Svara på min fråga med ett enda ord, ja eller nej.

 
Ingen bild

JanErik

23 augusti 2014 09:08

@Slippery Slope
Ofta när jag varit inne och tittat igenom en del av IRM s inlägg har det varit svårt att kolla upp den ursprungliga källan. Därför är det egentligen svårt att verifiera vad dessa SD politiker egentligen sagt.

Frågan är om det egentligen är Thoralfs ansvar att förklara sina SD kollegors eventuellt rasistiska uttalanden.

Förresten är ordet rasistiskt så urvattnat och sönderanvänt så dess existens kan ju förpassas till samma papperskorg där ordet "islamofob" ligger.

 
Ingen bild

SM811

23 augusti 2014 09:22

Demoskop idag SD 12,2%
MP störtdyker till 9,8%
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/pollofpolls/

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 09:31

@Thoralf
Ja, eftersom de är muslimer, men ISIS hat och omfattningen av dess utbredning kan inte enbart förklaras på basis av islam. Jag tror också att den förenklade bilden riskerar att verka fördummande, och att den leder till att oskyldiga människor skuldbeläggs. Människor ska bedömas utifrån sina egna handlingar, inte utifrån andras handlingar. Således ska inte de muslimer som inte stödjer ISIS behöva klä skott för vad ISIS gör. Det hoppas jag att du också tycker.

@JanErik
Det må så vara, men eftersom Thoralf placerade detta inlägg här i bloggen och dessutom är folkvald och representerar ett parti som utövar "nolltolerans" så är önskemålet om förtydligande enligt min mening välmotiverat. Han har ju också svarat.

Jag har ju blivit uppmanad att definiera "vad rasism är för [mig]" här i kommentarsfältet, så det råder väl inga oklarheter om begreppets innebörd i detta sammanhang? Jag tycker dessutom att distinktionen är viktig.

@Hulda mk1
I bägge fallen beror det på varför de hoppar på personen. I bägge fallen är det rasism om angreppet beror på den påhoppade personens härkomst, annars kanske det bara rör sig om rent jävelskap. Därför är svaret ja eller nej. Du får välja svar utifrån vilket scenario du tänker dig.

Jag vet inte hur det blev så att jag kom med i 20 frågor, och jag tror inte att jag sitter kvar hemma för att slutföra leken heller, så avslutningsvis:

@Rune
Jag antar att du med "Slipp Slapp" avser mig och drar också slutsatsen att du med den avsiktliga felskrivningen menar att förminska mig, och jag finner det irriterande. Om du undrar vad en vitmaktsymbol är får du därför googla själv. Det fixar du.

 
Ingen bild

Tommy

23 augusti 2014 09:35

De som borde vara mest tacksamma över IRM är väl SD:s ledning. I sin strävan att bli accepterade av etablissemanget och få inflytande ser ju IRM till att oönskade element försvinner. Det passar ju dessutom partiets uttalade nolltoleransprincip.
Bloggaren själv hade fått lämna partiet om han inte varit en så stark och omtyckt profil. När han dessutom ändå stödjer partiet känns det som som SD dragit vinstlott. De som i affekt efter petningen sade sig överge partiet har nu sannolikt glömt det andra och kommer rösta SD, definitivt lokalt men även sannolikt till riksdagen. Mardrömmen för partiet hade varit om Thoralf kandiderat gör Svenskarnas parti men troligen kände man sig säkra på att han inte skulle kunna göra det.

 
Stefan K

Stefan K

23 augusti 2014 09:44

@Slippery Slope
Givetvis har du rätt. Alla muslimer ska inte skuldbeläggas för något som allt fler muslimer deltager i, lika lite som alla Sverigedemokrater ska skuldbeläggas för något som enskilda representanter gör/säger/skriver.

Nu har de muslimer som inte sympatiserar med IS och andra extremistorganisationer chansen att på gator och torg bevisa sitt avståndstagande. Hittills har det inte skett i Sverige, men väl i andra länder.
Är det rädslan för de extremister som redan finns i Sverige, är det rädslan för något annat, eller vill de helt enkelt inte?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Thoralf A

23 augusti 2014 09:59

Slippery Slope

Stefan K förekom mig mer eller mindre ordagrant genom att skriva det jag tänkt.

Anser du då inte att det är hög tid att så kallade moderata muslimer i t.ex riksdagen som Abderizak Waberi kommer ut och fördömmer ISIS och andra muslimska terrororganisationer.
Ett tigande kan uppfattas som att de tyst instämmer med ISIS!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

23 augusti 2014 10:05

Blåsippan : Ingen patent är ordnad så det går bra att använda
Dessa små vänner "tjattrar" på i tv v studiorna på sina medmänniskor. Gärna i munnen på dom, man får mera rätt då tror dom
Tydligen har dom tappat nötter i Rosenbad ,som det mumsas där framför allt en kille vi tror han heter Fredde eller något sådant

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

23 augusti 2014 10:10

Slipery Slope : Har du hört talas om epitetet "Viktigpetter" någon gång

 
Ingen bild

Göta

23 augusti 2014 10:12

NY OPINIONSMÄTNING FRÅN DEMOSKOP.
Mätningen ägde rum 15-21 augusti, alltså i huvudsak EFTER Reinfeldts uttalande om att våra skattepengar från och med nu endast kommer att räcka till att klara Reinfeldt-Sveriges (internationellt sett) gigantiska "flykting"-åtaganden.

M 23,4% + 4,0 (alltså en ÖKNING med hela 4 procentenheter!!!)
FP 5,6% -0,9
C 4,7% +0,2
KD 3,6% -0,6

S 29,9% -1,6
MP 9,8% -3,8
V 6,5% -0,7

SD 12,2% +3 procentenheter (högsta nivå hittills hos Demoskop!!!)

Man kan alltså konstatera att väljarna tydligen GILLAR Reinfeldt och hans hittills mycket framgångsrika kamp för att skapa ett osvenskt, muslimskt Sverige.

Man kan också konstatera att SD går framåt och att det tydligen finns en och annan väljare som nu börjar se igenom mediernas alltmer intensiva hjärntvättande. (I detta sammanhang finns det också anledning påpeka att Demoskopundersökningen är beställd av Expressen.)

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

23 augusti 2014 10:17

Vad som är rasism och inte i dagens Sverige bestäms mången gång av hur många som har rödpartibok bland tjänstemännen/domstolen i Sverige
Ju större SD blir desto flera domar, ända tills den dagen kommer och detta tar slut
Precis som Alfsson skriver sker förändringar och det blir inte till Stalins vänners fördel, det är redan klart att dom sedan inte hajjat det är deras problem

 
Ingen bild

Lotta

23 augusti 2014 10:50

Snyftledare signerad den rabiate SD-hataren Akinder som tar alla tillfällen han kan för att smutskasta ett demokratiskt valt parti. Snacka om att ta på sig offerkoftan. Inte lika trevligt att bli smutskastad som att själv smutskasta.

http://www.ostran.se/OPINION/Reinfeldts-smutskastning

 
Ingen bild

Göta

23 augusti 2014 10:51

KUPPAD AV SD!

Frida Boisen, chefredaktör för GT/Expressen, har blivit kuppad av SD. Se här SD:s reklamkupp till Göteborgarna!

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2450405-frida-boisen-kuppad-av-sd

 
Ingen bild

Göta

23 augusti 2014 10:57


Försöker igen med länken (två alternativ):

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2450405-frida-boisen-kuppad-av-sd

http://tinyurl.com/l9k4m7n



 
Ingen bild

Lärare

23 augusti 2014 11:01

Bra Thoralf!
Polisanmäl!
Hur kan Göteborgs universitet stödja dessa uttalanden? Sverige blir sjukare och sjukare för var dag vad gäller mediernas snedvridna rapportering, hur det ser ut i samhället. Har aldrig gått in på IRM, verkar vara en massa störda hatande,vänsterextremister hela högen.

Varför granskas inte dessa?
Nä, så klart inte, de riktar ju sig mot SD och det tycker tydligen hela etablissemanget är bra. Sjukt är vad det är, bara hoppas SD blir så stora så vi tar över snart...

Stå på dig Thoralf!
Sanningen vinner alltid till slut!

 
Ingen bild

Lotta

23 augusti 2014 11:10

@Slippery Slope
Du skriver "Du publicerar tre citat av den här väldigt unga tjejen, och jobbar lite grand som det IRM du kritiserar." Menar du att bara för att tjejen är väldigt ung så har hon frikort att skriva vad som helst och slippa ansvar för det endast pga att hon är väldigt ung?

 
Varg i Veum

Varg i Veum

23 augusti 2014 11:10

Denna "Erika" är en hen som jag förutsåg när IRM startades av ett par kommunister. Man såg tydligt att försökte kopiera Avpixlats framgångsrika recept, det de uppfattade som "hat" använder de mot sverigedemokrater istället. När det kräks ur deras tangentbord då blir det "antirasism" istället.

http://vargiveum.wordpress.com

 
Ingen bild

Sissi

23 augusti 2014 11:29

Vore intressant att få klarhet i hur det ligger till med Göteborgs Universitets finansiering av anti-SD-kommentarer....
Glöm inte att statliga myndigheters ekonomiska handhavande granskas av Riksrevisionsverket.... De kan faktiskt inte använda pengarna helt efter eget tycke.....

 
Ingen bild

Lotta

23 augusti 2014 11:44

@Thoralf du har mail.

 
Ingen bild

Systemfel

23 augusti 2014 12:05

Tydligen så åker Mp omkring på valturné i en tyskregistrerad buss. MP kräver högre skatter och miljöavgifter av transportnäringen, men själva hyr de in en tysk buss som varken är skattad eller försäkrad i Sverige.

 
Ingen bild

Göta

23 augusti 2014 12:12


Om de "väldigt unga tjejerna (och killarna)" i IRM:

Hur unga är de egentligen? De kan väl lika gärna vara fyllda 18 och alltså myndiga, med allt vad det innebär (t.ex. har man då till och med rösträtt). Deras ordval och allmänna jargong verkar nämligen vara exakt densamma som Jenny Bengtssons, ordförande för den största avdelningen i Hotell- och restaurangfackets förbundsstyrelse samt riksdagskandidat för Vänsterpartiet. Och hon måste väl ha fyllt 18 år?

Ni kan ju jämföra här:

http://avpixlat.info/2014/08/02/jenny-bengtsson-och-saklig-kritik/

 
Generalkorpralen

Generalkorpralen

23 augusti 2014 12:19

Vore det inte en god ide att någon följer upp "de godas" värsta kommentarer.
Kanske finns någon i Åkessons stab, som kan och har tid att lägga upp ett smart register med sökord.
Redan vetskapen om att detta register finns skulle påverka "godhetens" kommentarer.
Vore också användbart då godhetsapostlarna, med lärjungar, ondgör sig över någon kommentar från sidan med fötterna på jorden.
En jämförelse med vad som då hittas i registret skulle sitta bra.

http://thoralf

 
Ingen bild

Lotta

23 augusti 2014 12:34

Är så trött på floskeln om värdegrund och allas lika värde. Detta har blivit "de godas" sätt att utestänga ett demokratiskt valt parti utan att behöva motivera varför. Man gömmer sig bekvämt bakom floskeln och slipper ytterligare besvärande frågor. Att man genom sitt handlande själva tar ställning mot det fina allas lika värde bekommer dem inte ett smack. Ingen ställer dem heller till svars för detta. Är det inte dags att SD kräver svar på frågan om på vilket sätt man skulle bryta mot det felöversatta allas lika värde och om det inte är det som de goda gör genom att utestänga SD?

 
Ingen bild

Mensa medlem

23 augusti 2014 12:39

Det är humor när SD folk försöker sig på att säga att V, MP, F!, S mfl är så mycket vänster. De partier som SD står närmst.

SD är en nationalsocialistisk ideologi. Den enda skillnaden emot V, MP, F! och S är nationalismen och tramset om invandrarna. För det är trams. Utan sveriges invandrare så är det inte många tusen kvar. Extremt många av oss är Valloner från 1600-talet. Fast det glömmer dessa dåligt pålästa vänstermänniskorna i SD.

När Åkesson sen åker till Norge (obs ett land som inte är Sverige) då är ironin extremt kul.

Om ni SD läste ert partiprogram och sen läste V, F!, MP och S så ser ni hur långt ut på vänstersidan ni är. Ni vill öka skatterna, lämna EU och få in mer statligt ägande. En vänstervridning som är extrem.

Så sluta kalla era kompisar för vänsterpack. Ni är en del av vänsterpacket.

Hade ni läst på hade ni kanske fått lite respekt. Fast då hade ni haft kunskapen hade ni inte varit en del av vänsterpacket.

Fortsätt med att springa runt med skor från Vietnam, kläder från Indien, smartphone från sydkorea, dator från Kina, ätandes pizza och kebab. Ni är ett stort skämt.

Ni är patetiska. Ni förlorade på 1940-talet och kommer göra det igen. Nazism och kommunism hör inte hemma i ett modernt öppet samhälle.

 
Ingen bild

Stefan A

23 augusti 2014 12:50

Rapport från Ljusdal, Åkesson här i dag kl 10, pigg som en mört( kommer ihåg från valet, antagligen 1998, sossarna åkte tåg, var i närheten, tittade in, och en trött Margareta Winberg rabblade en inantilläxa med floskler sen stack hon igen) en enorm skillnad mot SD,s valresa, en hel del besökare men tyvärr även en massa poliser med Ljusdals mått mätt, tråkigt att det behövs, men lugnt och fint mycket applåder för Åkesson, motdemonstranterna höll sig tysta i bakgrunden med sina plakat, t.o.m solen tittade fram fast det hotades med regn, så Åkesson har inte bara goda kontakter vågrät utan även lodrät, tyvärr har den lodräta kontakten antagligen ingen rösträtt i Sverige...

 
Ingen bild

Stefan A

23 augusti 2014 12:57

Mensa medlem!...sök hjälp....

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 13:04

@Mensamedlem

..Vem har sagt att vi är kompisar?!!

Man tror ju att du druckit sprit. Och hade du varit mensamedlem så hade du självfallet inte skrivit isär just det ordet.
Men däremot ett vänstertroll som vill slå in en kil med en druckens argumentation.

 
Ingen bild

Putte

23 augusti 2014 13:04

@Mensa medlem.
Ca 900 valloner bosatte sig för gott i Sverige, så extremt många kan det inte vara som härstammar från dem. Som mensamedlem borde du kunna låta bli att särskriva. Det heter ju inte mensa medlem oc SD folk.

 
Lotta

Lotta

23 augusti 2014 13:12

@Mensa medlem
Är du komiker? Säg till i så fall så jag åtminstone kan skratta åt dig och ditt patetiska inlägg. Lär dig stava och läs gärna på lite historia innan du skriver nästa inlägg.

http://youtu.be/l-XlebxzrN4

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 13:24

@Mensamedlem.
Bästa Mensamedlem, vad gäller Vallonerna, kom de i förhållandevis liten mängd. De var efterfrågade, låg inte samhället till last. Kunde kulturen och hörde till samma religion och samhällssyn.
På 1940-talet fanns inte SD. Borde inte du som säger dig vara Mensamedlem kunna det..??

 
Ingen bild

Göta

23 augusti 2014 13:28

Ja ja ja MENSA-medlemmen, det ordnar sig. Lugn och fin bara.

Du förstår, det är nämligen så här:
"Vänsterpacket" kallar alla som de politiskt ogillar för "högerpack", och "högerpacket" kallar alla som de politiskt ogillar för "vänsterpack". Eftersom SD ligger ungefär i mittfåran politiskt, så blir det gärna så att SD beskylls av "vänsterpacket" för att vara "högerpack", och vice versa beskylls alltså SD av "högerpacket" för att vara "vänsterpack" (precis som du gjorde i din kommentar ovan).

Jag ser ingen i detta inlägg som har skrivit "vänsterpack" någonstans mer än du. Men i rättvisans namn så borde väl vi SD:are i vår mittfåra egentligen få kalla "högerpack" för "högerpack" och "vänsterpack" för "vänsterpack", ifall vi skulle vilja uttrycka oss så vårdslöst.

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 13:28

OT;

MEDIAHUS OCH MEDIAÄGARE

Undergången är i full rullning för er i skrivande stund. Det kan ni tacka era oprofessionella journalister för. Och de i era styrelser som blandat in politiska känslor samt suttit och sett mellan fingrarna.
Dock finns sätt att rädda upp situationen. Men det beror på hur styrelsen ser ut.
-Vill den bedriva politik eller vill den bedriva en affärsrörelse baserad på äkta journalism?
-Äkta journalism är den gamla klassiska journalistiken.
Man kan inte ha 80% av medarbetarna som utnyttjar arbetsstället med dess resurser för sin egen politiska aktivism -Då går det åt helvete. Och man kan inte ha folk i styrelsen som ser detta men inte gör något.

Vill man ha en tidning idag som går med vinst och ökar framgent, får man finna sig i att omorganisera och vara noggrann med att förhålla sig både professionella och vara för läsaren tydligt neutrala, både vad beträffar vänster som höger. Sådant uppskattas högt av läsaren om han/hon ser det. Sådant bygger förtroende.
Det behöver tidningarna idag.
Läsarna vill inte ha löst skvaller. Bantningstrams eller skvaller blandat med "berättelser". Ej heller journalistens e g e n åsikt.
Framförallt inte det.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 13:45

Författarinnan Birgitta Stenberg har avlidit. Hennes författarskep kan jag inte uttala mig om, men tydligen så pass intressant att hon var värd ett inslag på lunchekot.

Bla. hade hon i sin aktiva tid, suttit i en kommunal församling för VPK.
Som vanligt när journalister eller författare blir aktiva politiker kommer det röda, sjuka fram...

 
Läs Argus-rapporten

Läs Argus-rapporten

23 augusti 2014 13:50

Hittade bland kommentarerna Argus-rapporten:
http://hoforsbloggen.se/blog/wp-content/2012/03/argus-rapporten_migrationsverket.pdf

Migrationsverket, Region Stockholm - Projekt Argus från
2000-12-31.

Mycket intressant läsning, alla kryphål bör täppas igen, det är skattemedel som används. Finland täppt snabbt igen ett kryphål genom att införa fingeravtryck på även anhöriga, inte bara asylsökanden.

pdf-numrerade sidor (inte de sidor som står på det inskannade dokumentet utan pdf:ens egen sidräkning).

Sidan 13-16 bidrag och svartarbete

Sidan 18 vill behålla sitt svenska uppehållstillstånd men bor inte här.

Sidan 19 - Bor i USA och har fått två barn där - fick barnbidrag från Sverige för båda barnen.

Sidan 21 dubbla identiteter = dubbla bidrag

Sidan 24 om anknytningsskäl för att få komma till Sverige, sedan söker de asyl i ny identitet.

Sidan 26 skenäktenskap (ibland under tvång)

Sidan 31 Fick PUT och hade bidrag i 9 år men har aldrig bott i Sverige.

http://hoforsbloggen.se/blog/wp-content/2012/03/ar

 
Ingen bild

World Traveller

23 augusti 2014 13:53

Mensa medlem, kom Vallonerna hit och levde på bidrag, krävde sharia-lag och gruppvåldtog svenska flickor?
Du behöver bara svara ja eller nej.

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 13:56

@Hulda mk1



" suttit i en kommunal församling för VPK.
Som vanligt när journalister eller författare blir aktiva politiker kommer det röda, sjuka fram..."


...Jo, men det är detta som nu förgör mediehusens ekonomi!

 
Rex

Rex

23 augusti 2014 14:31

Personliga påhopp och genomgående usel svenska. Är dessa personer på IRM verkligen studerande på Universitetsnivå? "Ett ord: Äckliga kryp" enligt en kommentar från en tvättäkta självgod Interasistmen. Komiskt, eller tragiskt?

http://www.sverigebladet.se

 
Ingen bild

Putte

23 augusti 2014 14:39

Mer information till Mensa medlem. På 1600-talet var Sveriges befolkning ca 1 miljon. De 900 vallonerna utgjorde således 0,09% av Sveriges befolkning. Det är då konstigt att "extremt många" är vallonättlingar.

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 15:14

@Thoralf @Stefan K
Ja, jag instämmer i att ett tydligt avståndstagande från ISIS av muslimska företrädare i Sverige vore önskvärt, och eftersom du själv tar upp det, Stefan K, så kan jag kila in att jag tycker att det är viktigt att offentliga politiker (inte minst SD) är konsekventa och tydliga i avståndstagandet mot rasism inom de egna partileden. (Några paralleller till ISIS och muslimer drar jag naturligtvis inte i övrigt.)

@Lotta
Nej, det menar jag inte. Om man bryter mot lagen så får man också räkna med att bli lagförd, om man är straffmyndig. Det gäller även denna tjej. Däremot ifrågasätter jag det lämpliga i att publicera hennes kommentarer i bloggen på det vis Thoralf nu gjorde, och jag såg likheter med det arbetssätt Thoralf kritiserade IRM för.

Vad du sedan skriver i kommentaren därefter om "människors lika värde" blir jag inte klok på. Jag svarade World traveller ovan om vad jag avsåg där. Menar du att du kan eller att du inte kan ställa dig bakom den beskrivningen?

@Gubben o gumman
Svar: ja, jag är bekant med epitetet "viktigpetter".
Var det något särskilt ni (du/ni?) åsyftade som var av relevans för det jag eller någon annan här skrivit, eller var det bara ett försök att förolämpa mig sådär lite subtilt?

Ni uttrycker i kommentaren därefter något om vad som är rasism i Sverige och vad som inte är det. Jag förstår inte vad det är ni försöker säga, och jag vet inte om det är riktat till mig. Hur som helst: Jag blev uppmanad av Hulda mk1 att beskriva vad rasism är för mig, och så gjorde jag. Påstår ni att den definitionen i sig är godtycklig, felaktig eller ställer ni upp på den?

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 15:32

@ Slippery Slope

Du låter som en dåres försvarstal av en företrädare för media.

 
Ingen bild

HS

23 augusti 2014 15:33

IRM är uppenbarligen ondskans hantlangare. Men ett större problem är att genomsnittssvensken stoppar huvudet i marken och låter dessa extremister sätta agendan. Ett land i fritt fall. Ett land med 1000-åriga anor som nu tydligen ska tillintetgöras på några få decennier.

 
Ingen bild

Observer

23 augusti 2014 15:35


IKM
(Inte Kommunist Men..)
.....En Lenintavla på väggen bakom skrivbordet.

Därför är de rödas alla argument så värdelösa!

 
Daniel

Daniel

23 augusti 2014 15:38

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Den stora kampen framöver kommer inte att bli mot S, M osv utan mot just MP, V och Fi. DÄR finns extremister som är berädda att göra av som helst för sin vridna åsikt. Jag är riktigt skraj över hur det kan komma att se ut när dessa partier växer och får mer makt, MP och V förmodligen redan efter valet.
Jakten på SD har gjort att granskningen av dessa helt glömts bort, och vänstermedia hurrar. Väldigt skrämmande i ett land som ska ha demokrati.

http://danneking.bloggplatsen.se

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 15:41

@Observer

Vad snackar du om? Jag företräder inga media. Jag har försökt diskutera frågor som intresserar mig och det tycks fungera bättre med vissa än med andra. Är det något i det jag skrivit som du tycker är dåraktigt så är du välkommen att påpeka detta. Om syftet bara vara att vara nedlåtande och otrevlig: stort grattis och ryggdunk på dig. Mission accomplished.

 
Ingen bild

Peter

23 augusti 2014 15:46

Många äro förvillade.

 
Ingen bild

Peter

23 augusti 2014 15:51

Sionismen är en del av kaballistisk judaism, som vill ta kontrollen över alla nationer och över mänskilgheten. Herrefolket, "de utvalda", fast Jesus sa till fariseerna (som utvecklade Talmud och Kaballan) att de har djävulen till sin fader.
http://henrymakow.com/2014/08/Political-Blackmail-Includes-Everyone%20.html

 
Lotta

Lotta

23 augusti 2014 16:33

@Slippery Slope
Låt oss en gång för alla reda ut vad det egentligen står under artikel 1 i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. Den som så ofta används felöversatt:

"All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood."

Det räcker med att översätta första meningen som lyder: Alla människor är FÖDDA fria och jämlika i VÄRDIGHET och rättigheter.

Som du ser står det inget om alla människors lika värde. Ett svar på din fråga om jag ställer mig bakom uttrycket alla människors lika värde blir nej eftersom jag inte kan ställa mig bakom något som inte finns. Jag ställer mig däremot bakom den rätta översättningen om att alla människor föds fria och jämlika eller jämbördiga i värdighet och rättigheter. Vad som sedan genom livet sker med varje individs värdighet och rättigheter är upp till den enskilde individen att förvalta. Som jag kan utläsa av ditt svar till World Traveller som du hänvisar till ställer även du dig bakom det fast du inte tycks fattat det än.

"Exempelvis skulle jag ha mycket svårt att ömma för "muslimer i Sverige som lever på bidrag och åker till Mellanöstern för att slakta kristna och se[da]n kommer tillbaka hit.""

http://youtu.be/l-XlebxzrN4

 
Ingen bild

Mattias

23 augusti 2014 16:50

@Peter
De som har "djävulen" till far studerar verkligen inte Kabbalah utan snarare Anti-Kabbalah eller Qliphoth. Livets träd inom Kaballah har sin motsvarighet i Qliphoth, dödens. Studier av dessa två har självklart inget med att "ta kontroll över nationer" att göra utan är ett "inre" arbete.

 
Ingen bild

rattfyllo

23 augusti 2014 17:41

@Slippery Slope, varför bara rasism. Har aldrig sett dig ta avstånd från Miljöpartiets minst tre rattfyllon. De är livsfarliga människor som kan skada oss fysiskt för evigt. Ditt tjat om rasism är blaha blaha jämfört med rattfyllon i miljöpartiet.

Varför stoppa där. När4 tog du avstånd från vänsterpartiets kidnappare o.s.v o.s.v

 
Ingen bild

World Traveller

23 augusti 2014 17:47

Slippery Slope, Mensa medlem, realisten, Mats, Ahonen och övriga - jag ser på nyheterna att våldsvänstern angrep polishästar i Malmö med tegelstenar, knivar och frätande syra. Hur lågt kan ni i vänstern sjunka? Ge er på oskyldiga djur. Djurplågare står oerhört lågt på min skala, mycket mycket lågt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 18:01

@World Traveller.
Ja, nu visar Vänsterextremisterna sitt rätta ansikte (fast maskerat). Hat och våld gäller.
Kommunismens naiva diktaturkramare som definitivt INTE är Mensamedlemmar, utan knappt avvanda från mamma och blöjor, beter de sig nu vidrigt.

Som du skriver ger de sig tom. på polisens hästar. Extra sorgligt och också märkligt, då de djurrättsaktivister som ställer till stora problem för oss på landsbygden säkert finns i deras led...

Media uppvisar dessvärre tecken på ångestattacker när de närmar sig ordet VÄNSTEREXTREMISTER och avstår...

 
Ingen bild

Stefan A

23 augusti 2014 18:06

Tidigare slapphet från polisens sida börjar "betala" sig nu, avgrundsvänster tror att de äger gatorna, tror att det är de som bestämmer vem som får göra vad på MINA gator, att man aldrig lär sig, går inte att använda silkesvantarna mot sådana person, då tar de bara över mer och mer...

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 18:21

expo.info bjuder på en intressant film. En AFA-ligist hålls fast efter en stöld av en SD-flagga vid en valstuga. Ett antal naiva Fi-anhängare lägger sig i och pratar strunt. Till slut kommer polisen och tar hand om den unge ligisten.

En säkert nyttig lärdom för den unge brottslingen. Besök hos polisen, registrering och förhoppningsvis en rejäl utskällning av föräldrarna väntar.

 
Ingen bild

World Traveller

23 augusti 2014 18:27

@Hulda, tänk om ändå Dror Feilers föräldrar kunde ta honom i örat och ge honom utegångsförbud när Sverigedemokrater är i närheten.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 18:36

Eftersom han är till åren kommen utgår jag ifrån att de sitter på ett moln och skäms över honom. Ett tragiskt levnadsöde. Visdom brukar komma med åren, men inte hos alla...

 
Ingen bild

KS

23 augusti 2014 18:36

Lyckades inte komma in på Hulda mk1:s länkhänvisning. Tog därför och gick in på www.expo.se och vad hittade jag där? Min första undring är om denna mycket märkliga stiftelse får pengar av mig? Alltså som skattebetalare. Nästa undring är om man inte kan polisanmäla det som jag upptäckte?

 
Ingen bild

Slippery Slope

23 augusti 2014 18:37

@Lotta
Jag är medveten om diskussionen om översättningen av FNs deklaration om mänskliga rättigheter, och att begreppet "värde" i sig är komplext. Jag vill dock tillägga att Regeringsformen från 1974 använder både värde och värdighet: 2§: "Den offentliga makten skall utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet." Den formuleringen lär knappast ha tillkommit av misstag. Behovet av begreppet "värde" ser jag som ett tydliggörande av synsättet att människor i sig inte ska värderas olika beroende på härkomst, trosuppfattning, etnicitet eller kultur. Det betyder till exempel att den som fått ett svenskt medborgarskap har 1 röst till riksdagen, har rätt till sjukvård osv - oavsett bakgrundshistoria. I det avseendet kan distinktionen vara viktig, tänker jag.

@rattfyllo
Så bara för att jag går in och kommenterar på denna blogg så anser du att jag borde ta avstånd från miljöpartistiska rattfyllon och vänsterpartistiska kidnappare? Jag tycker verkligen inte att det hör hit, men for the record: JA, jag är helt emot rattfylleri och kidnappning från representanter från vilket parti det än må vara.

Att rattfylleri är mycket allvarligt gör dock inte rasism mindre allvarligt. Din bagatellisering av rasism genom: "Ditt tjat om rasism är blaha blaha..." finner jag korkad och djupt osmaklig.

@World Traveller
Jag vet inte riktigt vad som hänt i Malmö. Det beror antagligen på att jag inte är där. Tolkar jag dig rätt i att du ser mig som medskyldig till djurplågeri pga att du inbillar dig att jag är vänster eftersom jag har ställt ett par kritiska frågor till Thoralf? Om du är ur balans så borde du nog inte sitta vid en dator med nätverksuppkoppling.

Jag fick just nog av den här bloggen för idag.

 
Ingen bild

World Traveller

23 augusti 2014 18:44

Slippery Slope, jag bara undrar hur ni i vänstern, för du röstar väl på nåt av de Rödgröna partierna?, är funtade som inte kan argumentera på torgmöten utan alltid tar till våld eller för ett jävla oväsen som en skock babianer. Och att ge sig på oskyldiga djur. Fy fan. Du kanske inte var med, men dina åsiktsfränder var. Om du har kompisar i vänstern be dom försöka diskutera med meningsmotståndare istället för att kasta sten, och föra fram sin politik till svenska folket så får Svensson själv ta ställning till vems politik som är bäst.

 
Gubben o Gumman

Gubben o Gumman

23 augusti 2014 19:18

Slipery Slope : "Tjatgubbe" :=)(=:

http://zqxp

 
Ingen bild

Morningstar

23 augusti 2014 19:50

@Slippery Slope. Om nu alla är lika värda, förklara då för mig varför "flyktingar" har minst en personal och all lyx på sina asylboenden medan 15 000 gamla svälter på sina vanvårdsboenden. Förklara för oss varför tant Agda får nöja sig med 5 000 i månaden medan den skrytsamme stridshingsten lyfter 148 papp i månaden. Kan du det? Vi är alla lika värda? Somliga verkar dock lite mer värda än andra för att parfrasera Orwell.

 
Ingen bild

Inför politikerlegitimation & rösträttslicens

23 augusti 2014 19:55


Ett par floskler och några skällsord
är allt som behövs för att kunna göra politisk karriär inom Sjuklöverbranschen och nå ända upp till riksdagen och regeringskansliet.
Allas lika värde (snarare Allahs) klimatet jobben jobben
rasist fascist nazist sexist mm.
Inga kunskaper krävs, och inget intelligenstest urförs.
Politik är allvar, inte en angelägenhet för kreti och pleti.

 
Ingen bild

Skåda mångkulturalismens förträfflighet

23 augusti 2014 20:07


Vackra bilder från Irak och Syrien

Dagligen, idag var inget undantag, matas vi av vackra bilder och solskenshistorier från Irak, Syrien och andra delar av Mellanöstern som alla vittnar om den sällhet, fred och harmoni som råder i dessa mångkulturella lyckoriken där olika raser, etniska och religiösa folkgrupper lever sida vid sida i sämja, endräkt och kärlek.
Man blir rörd för fan!

 
Ingen bild

Argus

23 augusti 2014 20:22

Detta evinnerliga tjat om "människors lika värde". Alla med en gnutta kognitiv förmåga inser att så inte är fallet. Varifrån kommer då detta mantra? Det kommer från den felaktiga svenska översättningen av FN:s [universella] deklaration om de mänskliga rättigheterna. I den engelska originaltexten står det ordagrant: "All human beings are born free and equal in dignity and rights".

För alla vars historiska världsbild existerar bortom 1968 kan göra kopplingen mellan nazisternas illdåd och uppkomsten av Förenta nationerna. Efter Nazitysklands villkorslösa kapitulation ställdes de återstående och hopsamlade nazipamparna med Göring i spetsen inför rätta i Nürnberg (som varit nazisternas kultplats) i den så kallade Nürnbergprocessen. Oavsett vilka illdåd dessa herrar hade på sitt samvete så behandlades de korrekt av domstolen och med bibehållen värdighet fram till att snaran lades om deras hals.

Varför behandlade man dessa illgärningsmän korrekt? Den enkla sanningen är den att om man behandlat dessa som de behandlat andra hade man sjunkit ner till deras [låga] nivå.

Ett människoliv är ovärderligt och kan därför inte räknas i kronor och ören. Människovärdet är därför lika för alla människor men det pekuniära värdet skiljer sig från person till person beroende på personens materiella tillgångar.

 
Ingen bild

Tony

23 augusti 2014 20:32

Det goda hatet har åter framträtt, denna gång på
Limhamns Torg i Malmö, när den Svartklädda pöbelen
försökte störa ett möte med Svenskarnas parti.
Helmaskerade så att ingen ska känna igen dem, ja så
beter sig dessa fega krakar på vänsterflygelen,
demokratiföraktande tror dom sig stå över lagar som
andra får rätta sig efter.
Vad eller vilka Svenskarnas parti är vet jag inte, dom
benämns som Nazister av Media i varje sammanhang, men hur
trovärdig är Svensk media? Men om där finns Nazister
ibland dem så kommer dom inte att röna stora framgångar
i Sverige, ingen normal människa ger sig i lag med Nasizister
eller kräken på yttersta vänsterkanten Man använder ju samma
skällsord för SD utan att veta vad dom snackar om.
Positivt var att Polisen satte hårt mot hårt vilket är rätt
metod mot antidemokrater!

 
Ingen bild

rattfyllo

23 augusti 2014 20:46

@Slippery Slope, du får tycka vad du vill. Till skillnad från dig så har jag inga begränsningar i vad som får tyckas.

Jag efterlyste var du tagit avstånd från fyllona, inte att du gör det idag. Antar nämligen att du redan gjort det. Att göra det när jag frågar dig inte tidigare finner jag korkat och djupt osmakligt.

 
Stefan K

Stefan K

23 augusti 2014 20:50

@ Slippery Slope

Du efterlyser att SD:s representanter tar öppet avstånd från rasism i de egna leden. Med de orden misstänker jag att du inte ser direktsända TV-debatter särskilt ofta?

Jag hävdar bestämt att SD gjort betydligt mer för att rensa i leden och ta avstånd från avarter, än vad någon muslimsk representant i riksdagen gjort gentemot IS och andra muslimska extremister.
Rätta mig om jag har fel.

Dessutom har den muslimska gruppen i Sverige stort stöd av både media, 7-klövern och t.o.m Svenska Kyrkan, så med det stödet i ryggen borde muslimer i hela Sverige bege sig ut på gator och torg för att bevisa och bekräfta sitt avståndstagande.
Det har ännu inte skett.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 augusti 2014 21:33

Svenskarnas parti är en märklig samling och deras åsikter instämmer jag inte i, men till skillnad från vänsterextremisterna, sköter de sig. Våldsvänstern har idag å det grövsta skämt ut sig.
Det har också de mediefigurer som okritiskt ställer sig på våldsverkarnas sida.
Tokvänstern och deras sympatisörer förnekar sig aldrig...

 
Ingen bild

Lärare

23 augusti 2014 22:17

Varför visar inte SD stapeldiagrammet över antalet asylsökanden som Sverige tar emot kontra de övriga Nordiska länderna?

Dra ut några ex och ta med när Ni åker land och rike runt. Dela ut bland publiken. Sen blir det "mun mot mun metoden" det kommer spridas runt om. Skulle få upp ögonen för många, blir så åskådligt och tydligt när man ser det "svart på vitt" så att säga.

Heja Jimmie och Gustav!

 
Ingen bild

Kurtan

23 augusti 2014 22:33

Lite OT men ändå inte...
Vet ni vem som sade detta ett par veckor efter attacken på "konsulatet" i Benghazi, Libyen 11 september 2012 i FN (UN) församlingen?!

Detta efter att ansar al-sharia slaktade fyra amerikaner inklusive US-ambassadören, som de tog på sig två timmar efter attacken började och som de desperat försökte skylla på en youtube video som nästan ingen hade ens sett...

THE FUTURE MUST NOT BELONG TO THOSE WHO SLANDER THE PROPHET OF ISLAM...

Detta uttalande är väl dokumenterat med bild och ljud:

We are in deep shit...

 
Ingen bild

pelle

23 augusti 2014 22:45

Man kan ju undra var äcklet uchberg är , varför har han inte tagit tag i det här för.

jag är så jävla trött på hela skiten, och dumma jävla svenskar som inte fattar vad allt handlar om

och vänsterfolk, dessa nyttiga idioter som går höjdarna till mötes och hjälper till att ta in utlänningar som dom kommer att få konkurera med om jobb o bidrag, det är vänsterdårarna som blir mest drabbade, men det fattar ju inte jubelidioterna

jag bara känner att det blir bara för myck av allt, fy faaaaan.

pelle,,,,, spik nykter

 
Ingen bild

Alf

23 augusti 2014 22:49

Även gambianer kan bli parlamentaiker i Nya Sverige.

Momodou Jallow, Vänsterpartiet.

Bor: Uppgift saknas, Ålder: 38 år, Inkomst: Uppgift saknas

Riksdagskandidat på följande valsedlar: Malmö kommun, plats 3
Källor: Valmyndigheten, Infotorg, Bolagsverket.

Fotografi: http://goo.gl/kyqksw

Jag är en människorättsaktivist, styrelseledamot för Vänsterpartiet Malmö och aktiv i det antirasistiska utskottet. Jag har jobbat med antirasism, mångfald och migrationsfrågor i snart 20 år på lokal, nationell och internationell nivå. Jag är vice ordförande för Europas största antirasistiska organisation, The european network against racism (ENAR) och har drivit frågor om mänskliga rättigheter från europaparlamentet till Kongressen i USA. Jag är kandidat till riksdagen och kommunfullmäktige för vänsterpartiet Malmö. Varför ska man rösta på dig? Därför att jag har stor erfarenhet av att jobba med påverkansarbete på nationell och i internationell nivå med en bred förankring bland civilsamhället. Genom mitt engagemang för samhällsförändring och strävan för att skapa jämlika förutsättningar vill jag omfördela makt och resurser. Jag är mkt intelligent.
Vilka tre politiska frågor är de viktigaste för dig att driva?
1. Anti-rasism, 2. Migrationspolitik, 3. Arbetmarknadspolitik
Var någonstans skulle du placera dig själv på en politisk vänster – högerskala? Klart till vänster. Vem är din politiska förebild? Martin Luther King.
Vad har du för sysselsättning: Offentligt anställd - raggar färgade studerande till universitetet i Mö.

 
Ingen bild

JAG

23 augusti 2014 23:07


@ (Notera att flertalet av de som uttrycker sig i hårda ordalag är kvinnor, inte män)!

"Kvinnans hjärna är defekt"; Muhammed Abdullah, islams grundare!

"Islam är nog den rätta medicinen för dessa hjärnsjuka kvinnor"; JAG!

 
Ingen bild

Morningstar

24 augusti 2014 00:27

Julia Caesar går nu över till renodlad satir. Läs krönikan om gökens förlorade värdegrund.

 
Ingen bild

Observer

24 augusti 2014 02:20

@Slippery Slope

-Jag agerar inte bara för att argumentera!
Du är en vänsterns pratmaskin, med syfte att avleda.
Så: Vik hädan!

 
Ingen bild

Flaskan

24 augusti 2014 11:02

Här påstår snillet att han blivit uppringd av ett anonymt SD-troll. Om det är anonymt, hur har snillet räknat ut att det är ett SD-troll?

Förmodligen tittat för djupt i flaskan igen?

http://petterssonsblogg.se/2014/08/24/vad-menar-henrik/

 
Ingen bild

Calle

24 augusti 2014 12:53

Det denna Janusdotter uttrycker i skrift 2014 om SD are, är ju exakt det nazisterna i Tyskland uttryckte om judar under 1940 talet.

 
Ingen bild

Stefan A

24 augusti 2014 18:51

SVT bjuder på stor vänsterfest i kväll Fridolin i partiutfrågningen, Gudrun Schyman i Agenda, och hataren och våldsförespråkaren Athena Farrokhzad i babel(babbel), tur det numera finns andra kanaler än statstelevisionen...

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 augusti 2014 19:32

@Stefan A. Jag väljer nog Tv4 och Parlamentet. Det är garanterat mer seriöst..!

 
Ingen bild

ankan

27 december 2014 14:19

Irm är inte en hatsida mot oliktänkande utan mot sd. Och de är raljerande o nedlåtande i sin ton. Men det de skriver tar avstamp fr uttalanden eller skrivna saker fr sd-folk. Det skrivs som respons på tokigheter fr sd.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards