thoralf

NYA ASYLREKORD I AUGUSTI

Av Thoralf Alfsson - 2015-09-01 20:15

Statistik från Migrationsverket visar att nya rekord i antal asylsökande slogs under augusti. För första gången sökte mer än 10 000 människor asyl i Sverige under en enda månad. Hela 11 743 personer sökte asyl i augusti. Av dessa var 8490 män.


När man sedan jämför med den statistik som finns tillgänglig från övriga nordiska grannländer blir jag mörkrädd.


 



Antalet ensamkommande unga män slog också ett enormt rekord under augusti med hela 2 960 ensamkommande. Eftersom varje ensamkommande kostar ca 1 miljon kronor/år ökade svenska skattebetalares kostnader för ensamkommande barn med ca 3 miljarder kronor under bara augusti.


Totalt har det under 2015 kommit 9 383 ensamkommande. Migrationsverkets prognos om 12 000 ensamkommande kommer inte hålla! En mer trovärdig prognos är ca 15 000 ensamkommande under 2015.


Vilket motsvarar en kostnad på ca 15 miljarder kronor/år.


 

 

Det här kommer drabba kommunerna hårt när staten inte längre kommer kunna klara av att ge kommunerna den ersättning de får idag. Den dagen kommer snart om inte regeringen är villig att betala ut mer ersättning till kommunerna för ensamkommande unga män än vad man ger det svenska försvaret i anslag. Men med Miljöpartiet i regeringen så är det nog fullt möjligt!

 

När skall svenska folket säga ifrån?

 
 
Ingen bild

Gubben Svensk

1 september 2015 20:49

15 miljarder kronor/år är vad man prioriterar! Våra pengar som man kastar i sjön istället för att prioritera till ex. pensionärerna!

Ju tidigare DÖ försvinner ju bättre!

 
Ingen bild

Demokratur

1 september 2015 20:50

Det är med glädje jag ska ta del av den dagen när detta vansinnet kraschar. Jag hoppas att svensken står där med byxorna nerdragna utan sitt välfärdssystem. Den naive svensken. Betänk också att den dagen har de ansvariga stuckit. Som råttorna gör på ett skepp som förliser... Så går det när man är ryggradslös och inte vågar värna det viktiga i livet. Ha, ha, ha, ha

 
stenbocken@outlook.com

stenbocken@outlook.com

1 september 2015 20:54

Jag kanske är konspiratoriskt lagd.Men man skulle ju nästan kunna tro att dom "onämdbara"har tänkt sig att islamistiska unga män skall starta inbördeskrig mot lokalbefolkningen.För dom blir det en "win win" situation där dom blir av med muslimer och äckliga nazister.Sen kan Natotrupper enklare kontrollera landet när man skall inkassera banklånen via malmbrytning

http://s29

 
Ingen bild

N.N.

1 september 2015 21:01

Årstakten för "ensamkommande barn" är nu över 30000 per år. Nästan alla är "17-åriga" män. Normalt föds 50000 pojkar per år....

Mer än var tredje 18-årig man kommer nu vara "ensamkommande"; väldigt lågutbildad, icke svensktalande, ofta med väldigt annorlunda kvinnosyn och ofta från ett klansamhälle.
Detta låter inte som ett framgångsrecept.

 
Ingen bild

Zetor

1 september 2015 21:24

Alla Sveriges godhetsapostlar tycker ju att det är vårt ansvar att ta emot alla som väller in i landet , jag tycker nog att det är regeringarna i de länder som dom säger sej fly ifrån som har ansvaret ! Det kan inte vara på annat vis .

 
Ingen bild

Jakob

1 september 2015 21:49

Bra👍 jag blir stolt över det ansvar vi tar!

Thoralf Alfsson

1 september 2015 22:33

Hur mycket inkomstskatt och kapitalskatt betalade du under 2014?

 
Ingen bild

M

1 september 2015 21:58

Ge dem en förstaklassbiljett till USA. Det är ändå USA som skapat IS och den s k arabiska våren så de får väl ta sitt ansvar.

 
Skattebetalare

Skattebetalare

1 september 2015 22:01

Det borde finnas i deklarerar ja eller nej till invandring . Alla som inte vill ha invandring slipper betala skatt till skiten . Det skulle vara roligt och veta hur mycket skatt som går till nått jag absolut inte vill .

http://Skattebetalare

 
Ingen bild

Tompa

1 september 2015 22:47

Skrämmande statistik. Hur kan någon rösta på sjuklövern?

Frågar åt en kompis:
Om hon hellre vill ta in 10.000 nödställda och fattiga asiater istället för 10 araber eller nordafrikaner till vårt land är hon då rasist, semirasist eller halvfacist?

Några förslag på det?

 
Ingen bild

Johan

1 september 2015 22:59

Våra ynkliga grannländer kan inte smita undan sitt ansvar så länge till. Men som äkta sverigevän finns det all anledning att känna tolthet. Jag sänker gärna min egen standard och betalar mer i skatt om så behövs.

Thoralf Alfsson

1 september 2015 23:15

Vilket ansvar?

 
Ingen bild

vem äger federal reserv

1 september 2015 23:17

det utvalda folket som styr de globala bankerna har nog övertygat bilderberggruppen att varje land som utgör ett hot mot deras världsdominans skall omvandlas från självständiga länder till krossade lydstater. arabländerna införde de is. i europa införde de politisk korrekthet.
tyskland och Sverige för nu betala tillbaka för sitt motstånd under ww2. det utvalda folket vill inte ha civiliserad högintelligent konkurrens så nu skall det bli kaoz. ganska listigt att hjärntvätta folk i varje land att förgöra sig själva.

 
Ingen bild

Stefan A.

1 september 2015 23:24

Du behöver inte vara orolig Johan, du kommer att få betala, tyvärr kommer alla vi andra att få göra det med, även vi som dragit i handbromsen i många år.

 
Ingen bild

Johan

1 september 2015 23:28

Ansvaret mot mänskligheten. Jag förstår att du är oförmögen att tänka i de banorna och bara vill se till det egna folket. Men för att använda SD:s vanliga egoistiska retorik: På längre sikt hjälper vi också oss själva. Att Sveriges befolkning växer är i allt väsentligt av godo. Om man nu inte av rent främlingsfientliga eller rasistiska skäl motsätter sig ett "befolkningsutbyte" vill säga.

 
Ingen bild

nostradamos har spått

2 september 2015 00:05

när Europa är totalt islamiserat. Så kanske kina tar över styret av syd och mellan Europa. och Ryssland tar över styret av nordiska länderna. detta kan ses som en befrielse för ursprungsbefolkningen. Europa och norden byggs upp på nytt, med ett Kinesiskt styrt Europa och ett ryskt styrt norden.

 
Ingen bild

Demokratur

2 september 2015 00:05

Så, enligt "Johan" så har Sverige en skyldighet att försörja alla världens fattiga... Vi andra som är realistiskt lagda inser att de svenska välfärdssystemen är dömda till undergång. Skapade i ett homogent Sverige, orealistiska i det påtvingade "mångkulturella" samhället. Folkhemmet kräver samhörighetskänsla. Det "nya" Sverige kommer att styckas upp i enklaver och landet kommer inte att ha denna samhörighetskänsla. Dessutom befolkas Sverige i allt högre grad av individer med, ska vi säga, annan mentalitet. Men, helt enligt oikofobernas plan. Och folket lär inte vakna. För egen del har jag ett mål kvar. Så fort omständigheterna är de rätta så drar jag från landet. Jag tänker betrakta landets sönderfall på behörigt avstånd. Lycka till, Johan och Jakob, och allt ni heter . Ni stannar väl här så vi slipper varandra ...?

 
Ingen bild

nåt är på gång

2 september 2015 00:14

tänk om det redan är planerat på g7, g8,g20, bilderbergmötena att Tyskland och Sverige skall översvämmas av muslimska flyktingar och bli muslimstater. sedan har makteliten inget emot att kina tvångsövertar Tyskland och Ryssland tvångsövertar Sverige. kan gå fort redan i höst. spetnaz fallskärmjägare landar i Sverige omkring 22 September 2015 i Sverige! inga krigshandlingar sker,utan bara militärt övertagande.

 
Ingen bild

Tor Rusk

2 september 2015 00:25

Johan är tydligen som de flesta unga, nyss utgångna svensk skola: urkass i matte. Kommunerna får idag 1900 kr/dygn för en (1) ensamkommande. Migrationsverkets prognos talar om 12 000 pers i år. 12 000 x 1 900= 22800000 x 360 dagar=8 208 000 000, dvs drygt 8 miljarder. Läkare utan gränser anger att för 270 kr kan man hjälpa ett undernärt barn med specialkost i fem veckor = 2 808 kr/år. För samma pengar vi lägger på 12 000 pers i Sverige skulle vi alltså kunna hjälp 2 923 076 pers på plats. Fast vänstern har väl alltid haft svårt att räkna och tänka självständigt, det är bara att se på deras budgetar. Så att vi skulle vara någon humanitär stormakt är bara nys.

 
Ingen bild

Jan Jansson

2 september 2015 00:29

@Johan

Nej, om du vill hjälpa nödställda så kan varje spenderad krona användas otroligt (100 ggr? 1000 ggr?) mer effektivt i närområdet.
Och nej, vi "behöver" inte invandrarna, de är en ekonomisk belastning från dag 1 till graven. Och slutligen, vi kommer inte att vinna på "sikt" heller.

Dessutom, måste man vara främlingsfientlig för att motsätta sig folkutbyte? Var det "rasistiskt" av exempelvis litauerna att motsätta sig den stora inflyttningen av ryssar (på Stalins order)? Vad anser du själv om den stora inflyttningen av judar in i golanhöjderna? Anser du att de också måste lära sig inse det berikande i att bli en minoritet i det som de uppfattar som sitt eget land?

 
Lassekolja

Lassekolja

2 september 2015 01:02

Jag har sett och hört i radio och på TV att DN har skrivit, senast idag faktiskt på SvT-Gomorgon Sverige, att invandringen och mångkulturen är så "lönsam och ökar BNP". Nu när grekerna har det lite taskigt med sin ekonomi, kan vi inte hjälpa dom genom att vidarebefordra alla asylsökande både vuxna och ensamkommande baaaaarnen till Grekland? Glöm bara inte att skicka med nappar, blöjor och goosedjur (OBS!Goosedjur av hårdplast som inte går att skära halsen av!).
TACK Thoralf för Dina tydliga men skrämmande stapeldiagram!
SD senast 2018 ! ! !

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Skeåning

2 september 2015 01:20

@Johan

Det är i det allra tydligaste inte av någon betydande positiv mening alls att Sveriges befolkning växer i den högst onaturliga takt som sker idag. Det kräver ett kraftigt utbyggande av den redan hårt krackelerande väldfärdsstaten. Detta kan inte ske utan orealistiska höjningar av skatterna eller en helt nedmonterad välfärdsstat utan nämnvärda trygghetssystem. Detta i samklang med en invandring som i stort är helt omatchad svensk arbetsmarknad och kommer kräva framväxten av en ny låglönemarknad. Lägg därtill en stor anhöriginvandring som redan bygger på den åldrande befolkningen och ställer än högra krav på en äldrevård som idag går på knäna. Det är en fullständigt inhuman politik för alla parter som i allt högre takt sliter isönder Sverige. För att möta utmaningen med en allt åldrande befokning behövs främst en aktiv och gynnsam familjepolitik så vi får en naturlig och mer gynnsam och balanserad ökning både idag och på sikt. En matchad arbetskraftsinvandring för att täppa igen kompetensluckor utan en stor anhöriginvandring, denna skall vara begränsad till kärnfamiljen. Flexibilitet i pensionssystemet kan också vara värt bejaka för att underlätta för äldre människor som vill och kan jobba. Vad gäller flyktingar hjälper vi bäst med våra resurser i närområdena. Samtidigt som vi tar emot de kvotflycktingar vi skall ta emot. Dessa utgör runt 5% av alla de som tas emot idag. Här kan det vara en lösning att stänga gränserna, och att Sverige på olika sätt handplockar denna kvot på plats i närområdena. Detta gör att man i stor utsträckning kan utesluta asylfusk, göra handläggningstiderna kortare, dra ner kostnaderna, undvika farliga resor, samt ser till att de som inte har råd betala människorsmugglare, de som mest behöver hjälpen, får asyl. Detta ger också en invandring i en volym som gör den rent praktiska assimileringsprocessen möjlig, något som naturligtvis på alla sätt och vis är helt omöjligt med dagens massinvandring och skadliga parallellsamhälllen är ett faktum.

 
Ingen bild

Skeåning

2 september 2015 01:34

@Thoralf

Synd man inte fick en pratstund med dig i Sölvesborg den 29:e! Jag tyckte jag såg dig i vimlet men när jag skulle gå fram var du borta! Jag hade velat skaka hand med dig och tacka för det inspirerande jobb du lägger ner!

 
Ingen bild

Hm

2 september 2015 03:24

@Johan
Umgås du med politiskt korrekta politiker? Du använder samma ordvändningar som sådana och särskilt pratet om ansvar är inne för tillfället. Intressant att du anser dig ha rätt att uttala dig om vilken politik andra länder skall föra när det gäller migration. De som har rest till avlägsna länder har ett eget ansvar men det landet kan omöjligen ett ansvar utöver för sin egen befolkning. Eller hur?

 
Svensson

Svensson

2 september 2015 06:44

Sverige har inget ansvar för U-länder,det är EU FN och såna organisationer som ska ge dessa länder ekonomiskt bistånd.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Jan Eriksson

2 september 2015 07:03

"Ryssen kommer"?
Vill Ryssland ta över Sverige behövs inga vapen. Skeppa hit några miljoner ryssar som asylsökande med båt bara. Förslagsvis till Slite. Det blir bra för miljön istället för sådan där äcklig kalk. Så är det klart. Jag är övertygad om att det säkert finns många miljoner som har det taskigt i Ryssland och är intresserade av att få ett mycket bättre liv här.

Och vad kan man göra åt ett sådant scenario då? Inget alls Sverige har ju skrivit under en massa internationella konventioner, så vi är tvungna att ta emot alla som hittar hit. Och Morgan Johansson blir jätteglad. "Vi behöver ännu fler invandrare till att bygga upp Sverige"

Iofs skulle jag inte ha något emot om ryssen kom, om alternativet är en fortsatt invandring av muslimer. Tänk om freden och kärlekens Saudi skulle få för sig att lätta på sin befolkning, nu när oljan inte ger lika mycket längre, och chartra några jätteskepp för omvänd crusade norrut.

Vad gör vi då?

Det känns onekligen lite konstigt att nuförtiden leva i ett land som inte vill vara en självständig stat. Ett land vars befolkning i fria val röstar för att avveckla detsamma.

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 september 2015 07:37

Annat högaktuellt.
Nu har Annika Hamrud/Expressen sk-tit i det blå skåpet!
Man hänger ut den man tror vara skribenten Julia Caesar. Detta påhopp tar kvällstidningsjournalistiken ett stort steg mot sin egen död och utsätter en människa som inte önskat publicitet för fara.
De intelligensbefriade inom våldsvänstern kommer nu tyvärr troligen att agera...
Om detta sker faller ansvaret tungt på Niklas Orrenius, Annika Hamrud och Thomas Mattsson...

De av den svenska journalistkåren som kommenterar detta och som skriver okritkskt om invandringspolitiken, är nu värd lika mycket som det min hund lämnar efter sig under morgonpromenaden...

 
Ingen bild

Anders

2 september 2015 07:57

Läste i Tino Sanandaji att Afghanistans samlade statsutgifter var 45 miljarder per år och det på en befolkning för 30 miljoner. Vi slösar alltså i Sverige 15 miljarder på att en grupp fuskande skäggbarn på 15000 när vi kunde hjälpt betydligt fler på plats!

 
elisibeth

elisibeth

2 september 2015 08:02

Nu är det krig Expressen har gjort det hemskaste som
någon kan göra. De har gått in och avslöjat Julia Cesars
identitet Alf kan en tidning sjunka lägre.Är inte detta ett
lagbrott så är inget det. Jag är förtvivlad för Julias skull
Nu är hon ett lovligt byte för hela gangstergänget


http://u92132842

 
Ingen bild

Grålle

2 september 2015 08:13

15.000 unga män beräknas komma till Sverige i år. Nyligen gick islamisten tillika bostadsminister Kaplan ut i sällskap med oduglingen Löfven och deklarerade att man skall sätta fart på bostadsbyggandet i Sverige. 15.000 billiga hyresrätter skall byggas årligen. Det måste väl vara en ren tillfällighet att dessa siffror matchar varandra ......?

 
Ingen bild

hebbe

2 september 2015 08:14

Och nu har Expressen publicerat Julia Ceasars namn och bild....

 
Stefan K

Stefan K

2 september 2015 08:15

Signaturen Johan betalar gärna mer i skatt och sänker sin levnadsstandard för att läsa problemen i Mellanöstern.

Bra, då kan jag betala mindre i skatt och höja min levnadsstandard med insikten att länderna i Mellanöstern aldrig kommer att kunna hantera ett demokratiskt samhälle.

Ingen tvekan om att Johan kommer tvingas betala mycket mer i skatt framöver och ingen tvekan om att hans levnadsstandard kommer att sänkas.

Hur mycket har han nog inte förstått och är han verkligen beredd när smällen kommer?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Zetor

2 september 2015 08:48

Jakob , du kommer nog vara lagom stolt när du kvitterar ut den spottstyver i pension du kommer att få på grund av alla som ska nagga på våra reformer ! Tänk efter före är ett gott råd !

 
Ingen bild

johannes

2 september 2015 08:50

Det pågår en humanitär katasstrof i världen. Folk flyr från krig, död och förföljelse. De har rätt att söka asyl i vilket land de än må välja. det är en rättighet alla har. Sverige och Tyskland står upp för de som söker skydd.
Och det enda ni klarar av är att skrika, DET KOSTAR PENGAR. Ni borde skämmas och fråga er själva. Var är min mänsklighet. Att minimiera mänskligt lidande till en fråga om pengar är en moralisk ynkedom ni visar på den här sidan. Tänk om, tänk rätt.

 
Lotta

Lotta

2 september 2015 09:17

Nu kanske signaturen Johan kan förklara var de pressetiska reglerna tog vägen? Vilka avskyvärda as att hänga ut en människa med namn och bild på det viset. Fy faan.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Mattias

2 september 2015 09:18

Hulda mk1
Onsdag 2 sept 07:37
"Man hänger ut den man tror vara skribenten Julia Caesar."
Nej det gör man inte, man avslöjar att Barbro Jöberger faktiskt ÄR "Julia Caesar", inga tvivel finns. Beter man sig som hon gjort, och publicerar man grundlösa konspirationsteorier och annan dynga som hon gjort annonymt, händer sånt här. Spiken i kistan var att flera gånger lägga ut Niklas Orrenuis telefonnummer, som man bäddar...

Thoralf Alfsson

2 september 2015 09:39

Dynga? Har du svårt för alla sanningar som framkommit i hennes böcker?

 
Ingen bild

Zetor

2 september 2015 09:27

Johannes , det finns hundratusentals pensionärer i Sverige redan idag som knappt har till saltet till vällingen de flesta av dem är äldre än mina 80 år och vill inte visa hur illa dom har det ! Du vill alltså att vi gamla pensionärer ska ha det ännu sämre ?

 
Lotta

Lotta

2 september 2015 09:33

Johannes är du så dum att inte begriper att vi inte kan hjälpa alla som har det svårt utan att vår välfärd kommer krascha. Hur många kan vi hjälpa då? De flesta som kommer hit saknar identitetshandlingar så hur vet du att det är asylsökande när ingen annan vet det? De som flyr passerar en mängd länder där de enligt Dublinförordningen har rätt att söka asyl. Varför tror du att de flesta struntar i att söka asyl i något av dessa länder och istället söker asyl i främst Sverige och Tyskland? Om man hals över huvud flyr från krig och död borde det första land man kommer till där det är fred framstå som himmelriket på jorden men varför stannar man inte där? Du borde verkligen läsa Merit Wagers blogg för att sätt dig in i verkligheten. Det kan inte vara normalt att leva i en sådan verklighetsfrånvänd bubbla som du gör. Gosse vilken smäll det kommer bli dagen du vaknar om du någonsin gör det.

Se den illustration på hur utopisk din önskan att hjälpa alla är. Filmen gäller USA men kan appliceras på den förda massinvandringen.




http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Zetor

2 september 2015 09:35

När folk måste fly från ett så rikt land som Syrien som sägs tillhöra de länderna som flödade av mjölk och honung ,då kan det inte vara vårt ansvar utan det är deras regeringar som spårat ur !

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 september 2015 09:38

@Johannes. Visst har de rätt att söka asyl. Men män i vapenför ålder, ska inte de ta till vapen och försvara de sina istället för att massvandra till Europa? Är de inga riktiga män???
Och de som får sitt svenska medborgarskap, borde de inte visa tacksamhet och följa landets seder och sociala regler?? Inget kvinnoförtryck och ingen kriminalitet...
Svara rakt och tydligt. eller sluta skriva här.

 
Ingen bild

Mattias

2 september 2015 09:52

Thoralf Alfsson
Onsdag 2 sept 09:39
Det är ju som bekant där du och jag ser på saken lite olika. Du med flera tar konspirationsteorierna och dyngan på allvar, medans jag avfärdar den som just dynga.

Thoralf Alfsson

2 september 2015 11:15

Sanningen kan vara svår ibland. Särskilt om den inte följer ens egen uppfattning.

 
Lotta

Lotta

2 september 2015 09:55

Hur kan den kriminella Researchgrupoen få hålla på som de gör? Är inte dataintrång förbjudet? Ingen kan väl påstå annat än att de mejluppgifter de har tillgång till har de kommit över på olaglig väg? Varför står de över lagen och kan göra lite som de vill?

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Christer

2 september 2015 10:14

@Johan Du är beredd att sänka din skatt och levnadsstandard för att hjälpa människor från främst muslimska länder till en fristad i Sverige. Det finns en sak till du kan göra, förutom att spela godhjärtad i kommentatorsfältet. - Du kan öppna ditt hem! Låt en flykting eller flera bo hos dig. Låt dom dela ditt bord, din mat, dusch, tvättmaskin etc. Tänk vilken hjälp du är vid deras integrering. Jag skojar inte! Tänk på alla tragglande samtal när du förklarar hur saker o ting går till i Sverige. Tänk på glädjen när du ser framstegen.
Detta med att inte bara "öppna sina hjärtan" utan även sina hem är egentligen en strålande idé om man vill täppa till käften på alla främlingsfientliga rasister genom att vara goda förebilder. Är säker på att slaskpressen skulle älska att skriva om det, men hittills har man inte fått läsa så mycket. - Jo Carola hade visst bjudit hem tiggare på middag! Lovvärt, men finns det fler exempel? Skriv o berätta!

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 september 2015 10:23

@Mattias. "Grundlösa konspirationsterorier". Lever inte du i samma land som oss andra? Är du både blind och döv? Ser du inte vad som händer i Sverige?

Hittade en lämplig fras i en kommentar på Metro förut. "Godhetsonani, kändes det skönt"...

 
Ingen bild

Lotta

2 september 2015 10:32

Det är Annika Hamrud som röjt Julia Caesars identitet. Det kan alla se som läser Hamruds "artikel" i Expressen. Hon skriver bla att hon och Niklas Orrenius har blivit hotade osv sedan Julia Caesar publicerade NO:s mobilnummer i sin söndagskrönika. Vän av ordning undrar då om Hamrud, vars mobilnummer INTE publicerades ljuger om alla hotsamtal eller om det är så att hennes mobilnummer är lätt att hitta någon annanstans? Kan det då vara samma sak med NO:s mobilnummer att oavsett om Julia Caesar publicerat det så hade de som ringt honom hittat det lika lätt som Hamruds?

 
Ingen bild

Lärare

2 september 2015 10:48

Vi kan nu sitta lugnt i båten!
SD fortsätter öka av bara farten nu, tack vare Expressen, DN:s Wolodarski m fl...
De gör bort sig totalt, krampaktigt håller de sig fast vid de allra sista halmstrået, men tyvärr de har ni själva slagit ner nu, genom att försöka förbjuda att sanningar kommer "i dager".

Svenska folket har vaknat, de läser inte DN, Expressen, Aftonbladet och andra "lögnmedier" längre. Det finns nu hur många sajter som helst att ta del av och som inte pixlar ansikten, förvränger nyheter osv... de skriver rakt och exakt vad som händer och har hänt!

Vi tackar åter för hjälpen av några hundratusentals röster till!
SD största parti!

 
Ingen bild

realisten

2 september 2015 11:10

Man kan åter konstatera att Expressen behövs om sanningen skall komma fram.

Thoralf Alfsson

2 september 2015 11:23

Tänk om Expressen vore lika hjälpsamma att publicera sanningen om alla brottslingar i utanförskapsområden.

 
Ingen bild

Stefan

2 september 2015 11:21

Det var bara en tidsfråga att Julia Caesars identitet skulle avslöjas. Vi var väl alla nyfikna på vem hon är men stillandet av min nyfikenhet var inte värd priset av att hon skulle hängas ut och kanske tystas. Man kan bara hoppas att hon får det skydd som hon behöver och att hon orkar fortsätta att skriva.

Thoralf Alfsson

2 september 2015 11:25

Jag gissar att hon lämnat landet på grund av de hot och trakasserier som hon sannolikt kommer utsättas för.

Något skydd mot autonoma grupper på vänsterkanten kan hon inte räkna med. De har ju medias indirekta stöd som t.ex Researchgruppen.

 
Ingen bild

Anders

2 september 2015 11:31


415AD släpade en kristen mobb Hypatia, en kvinnlig professssor, längs gatorna tills hon dog.
De brände ner biblioteket i Alexandria där litteratur och hundratals års kunskap samlats från världens utdöda civilisationer. Allt förstördes. 
Samma gör isis just nu.

Nyligen upptäcktes att rök från plantor naturfolk använt 'för att rena anden' effektivt renar luften från bakterier.
Även i Sverige fanns en gång kunskap om hur man botar sjukdomar. Med kristendomens införande dödades alla som hade kunskapen, anklagade för häxkraft. Att be till de kristnas Gud skulle bota allt.

Den vetenskap som åter tilläts växa fram under kyrkan gjorde det i den vansinniga tanken att människan är över allt annat i världen, utsedd av den allsmäktige guden. Vetenskapsmän skar upp levande hundar i vetenskapens tjänst, de som förfasade sig hånades ety bara människor kunde ha en själ, djuren kunde inte ens känna smärta.

Resultatet är big pharmas piller och gifter i maten, ingen född idag kan få i sig modersmjölk utan att också få i sig människoskapade gifter och det finns gott om folk som tycker att detta är inget att bekymra sig över.
Så gott som alla världens djur har plast i sig. Man kan inte ens dricka en öl utan att samtidigt dricka plast i mikroskopiska mängder. Plast som kommer att existera i tusentals år och ge ifrån sig gift hela tiden.

Före kristendomen var kvinnor i Norden inte slagpåsar, ingen kvinna accepterade att misshandlas, klaner användes för gott, en kvinna som gifte sig var skyddad av sina forna familj, om den nya familjen slog henne slog de dom. Ingen såg ner på en kvinna, hon var familjens försörjare.
Efter Mellanöstern ideologins införande blev kvinnan mannes att lyda under.
Vilka mer än Mellanösterns folk tycker det är helt okej att misshandla sina kvinnor och barn?
Fortfarande i USA är det i kristna trakter gott att slå sina barn...Mellanöstern-tankar härskar.

Sedan Europa kristnats och europeiska folk fått sin kultur, seder och kunskap förgjorda av Mellanöstern-religionen fortsatte de i samma stil, förstörde andra folks liv, världen över, allt för att missionera och kristna. Skadan kristendomen åstadkommit går knappt ens att föreställa sig.

De flesta religioner och även vår egen handlar om att väcka det gudomliga i sig själv, att nå harmoni, att bli bättre, att leva. Inte om att krypa och dyrka och lyda och förstöra för en yttre, allsmäktig Gud.....utan kristendom ingen kommunism.

Kristendomen har inte åstadkommit gott i vår värld, vår värld har. Den västerlänning, eller vilken folklänning som helst, som tror att kristendomen är annorlunda än islam vet inte kraften i sitt eget folk, han är hållen i okunskap av mellanösternfolkens religion.

Man baxnar över mängden folk som inte ser islamisering som en fara....människan kan formas till vad som helst....man får dyrka livsdödande sadism fullt ut om man ser motstånd mot islams inträde i Europa som en dålighet.


 
Ingen bild

Stefan

2 september 2015 11:37

@ Thoralf 11:25. Ja, det är nog rimligt att hon sett sig tvungen att fly landet precis som Ingrid Carlqvist fått göra. Hon borde faktiskt kunna söka asyl som skyddsbehövande i något av våra grannländer, något skydd från svenska myndigheter kan hon ju knappast räkna med. En beviljad asyl som skyddsbehövande i ett grannland borde väcka en viss uppmärksamhet och sätta ljuset på hur illa ställt det är med åsikts- och yttrandefriheten i Sverige. Men, att det skulle uppmärksammas är väl att hoppas på för mycket...

 
Ingen bild

Mahmoud

2 september 2015 11:43

Om Johan hade velat betala mer skatt och sänkt sin levnadsstandard för att hjälpa manniskor "i nöd" hade han gjort det för länge sen. Det är lätt att ordna.
Bara ännu en hycklare...

 
Ingen bild

Kalle

2 september 2015 12:04

Julia Ceasar är inte "avslöjad" hon är fastbunden vid skampålen av media för att hon vågat använda sig av yttrandefriheten utan PK-filter. Ve den som skriver utan att vara godkänd av dessa absurda PK-filter.

Julia skall tydligen hånas och förgöras av det sociala trycket av sketna nutida så kallade journalister!!!

Denna illvilliga presentetation av den anonyma Julia kommer att bli en bumerang för media.

Finns INGENTING att anmärka på Julia i sak även om Expressen svepande skriver en massa floskler.Allt för att dölja sanningen i Julia:s texter.

Julia, skriv vidare med din vassa penna.

 
Lotta

Lotta

2 september 2015 12:09

realisten du är bland de vidrigaste avskum jag någonsin träffat på. Aldrig någonsin har jag läst att du skrivit något positivt om svenska folket eller att du uttryckt någon som helst sympati för någon som råkat illa ut. Senaste är ditt hånfulla inlägg ovan. Du kallar oss för hatiska men den mest hatiske är du. Hur står du ut med dig själv?

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Stefan A.

2 september 2015 12:29

Hamruds text talar för sig själv om vad det var för sorts "reportage" som skulle göras, inte var det ett vanligt "hemma hos" eller för att personen JC skulle vara "intressant" , nej det vara bara ett vanligt smutskastarknäck, ren rutin numera i fulmedia, och man kan ju tycka att det borde vara frivilligt att ställa upp på sådant, att man inte låter sig ledas till den mediala slaktbänken utan protest.
För Hamruds kännedom så har tandfyllningar med amalgam(som hon gör stort väsen av) varit förbjudna sedan 2009...

 
Ingen bild

Ali

2 september 2015 12:35

Håller med Johan, sänker gärna min standard om det hjälper andra och övriga EU borde ta ett större ansvar. Det är faktiskt människor i nöd det gäller, bara för att man är född i en del av världen som är oroligt betyder inte att man inte är värd något. Människovärde kan inte mättas i pengar.

Thoralf Alfsson

2 september 2015 12:47

"Det är faktiskt människor i nöd det gäller, bara för att man är född i en del av världen som är oroligt betyder inte att man inte är värd något"

Född under islam vore en bättre beskrivning av verkligheten.

 
Ingen bild

Demokratur

2 september 2015 12:38

Sverige splittras. Sverige skändas. Sverige våldtas. Sverige avskaffas Jag är trött på allt. Jag vill bort Sverige är inte mitt land längre. Jag är exkluderad. PK-hatet mot oss svenskar är bara för mycket.

 
Ingen bild

Lena

2 september 2015 12:51

Hoppas verkligen JC hunnit utomlands för våldsvänstern kan man inte lita på, de ska inte prata om järnrör, de är ju dem själva som är förövare. Avpixlat skriver att näste person de tänker ge sig på är Marika Formgren. "Mycket talar för att vänsterns järngrepp om informationsflödet och agendan håller på att glida dem ur händerna, de vi nu bevittnar är deras utdragna dödskamp." Tyvärr tror jag att det kommer att hända en hel del våld i situationen, misstag och övergrepp begås när de känner sig överbemannade och utmanade. Till alla Sverigevänner uppmanar jag att ta det lugnt och inte brusa upp i onödan. Det gäller att vara "streetsmart", ni ser ju själva vilka reaktioner som kommer från vänstern. De har en mycket underlig världsbild.

De fåniga argument som @Johannes, @Mattias, och @Realisten kommer med är samma, samma. Att 50 miljoner är på flykt kan inte vi i Sverige belastas för och som sagt det handlar om att hjälpa på rätt sätt. Jag har sagt det förr och säger igen: om man vill hjälpa med pengar eller med att ta in någon i sin lägenhet så är det OK för mig , MEN jag vill inte göra detta och inte heller belastas skattemässigt för att några andra har en annan livsfilosofi.

 
snoffsan

snoffsan

2 september 2015 12:57

En tydlig bild av fördelningen av flyktingar. Länder runt om oss inser faran för sina länder. Välfärden krackelerar och brottsligheten skjuter i höjden. Utgifterna skenar.Dessa länder stryper bidrag och sätter hårdare krav på de som kommer till dem, siffrorna visar tydligt att man istället väljer Sverige i stället, då vi inte har några som helst krav på att integreras i samhället.
Att hjälpa människor på plats är den bästa lösningen, och inte urholka de fattiga länderna på människor som har kunskap att hjälpa till att bygga upp något bra för dem i framtiden.
IKEA skänker 365 miljoner till UNHCR för att hjälpa 200 000 människor till ett bättre liv. Pengarna skall gå till att stödja små företag, utbildning och utveckling till jordbruk.Finns att googla på.
365 miljoner hjälper 200 000 människor på plats till ett bättre liv. För samma pengar i landet räcker dessa knappt till 360 ensamkommande första året. När familj och släkt knackar på dörren, skjuter denna siffra i höjden.
Fördelningen av pengarna är slöseri med skattebetalarnas pengar, då vi hade kunnat hjälpa så många fler, till ett drägligare liv i sina hemländer.
Sedan finns de människor som säger att man är rasist när man vill hjälpa fler på plats, istället för färre här i landet. Detta är inget annat än okunskap, brist på eget arbete och hushålla med egen lön eller inkomst.
Alla som jobbar vet bättre, när lönen kommer, fördelar vi den på bästa sätt, för att räcka månaden ut. Vi handlar billigt och tänker på vart varje krona tar vägen, att utgifterna inte blir högre än inkomsterna.
Ansvarsfullt ekonomiskt tänkande.
Många unga i dag är tyvärr söndercurlade av sina föräldrar, de vet inte vad ansvar är för något. De får allt de pekar på och föräldrarna sopar gången framför dem.
Att dessa skriker rasister och annat runt omkring sig är bara beklagligt, då de inte vet bättre.
När man läser en del kommentarer här på din blogg, förstår man bättre vissas tänkande. Som tyvärr inte räcker längre än näsan.
Inte många år i arbetslivet? Dålig utbildning? Inte haft egen inkomst?
Tagit eget ansvar, handling och konsekvens?Egen bostad som man betalar själv?
Tror det är dags för att börja se er omkring, läsa och förstå vad som faktiskt händer i landet. Framförallt att om vi hjälper människor på plats, hjälper vi så många fler.Man kan inte blunda i så många fler år till.
Staplarna Thoralf visar upp talar sitt tydliga språk. De länder som ställer samma krav på nyanlända och skall leva på samma villkor som de länder de kommer till, har inte samma lockelse som Sverige, där man inte ställer några som helst krav.Dessa skall en gång i framtiden betala era pensioner och trygghet när ni blir gamla. Vilket dessa absolut inte har den ärligaste tanke på att göra.
Så hur har ni tänkt att er ålderdom kommer att se ut ?Inga skattepengar in, ingen välfärd, ingen trygghet ingen pension.
Börja tänk efter före, hjälper vi fler människor på plats för en billigare penning , eller hjälper vi fler människor i landet för en dyrare penning ? Ni som värnar om de utsatta, kommer att komma fram till samma slutsats som jag - Vi hjälper så många fler på plats, än de som kommer hit. Det är väl ändå det vi alla strävar efter?

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

Lotta

2 september 2015 13:11

Signaturerna Johan @ Ali får gärna skänka bort allt de har till vem de vill men kräv inte att alla andra skall tycka och göra likadant. Varför säljer ni inte allt ni äger och skänker bort det till exempelvis UNHCR? Ansök sedan om att få bli volontärer i någon krigszon, då skulle ni ju få känna er riktigt goda och snälla. Toppen. Jag ser hellre att mina skattepengar går till vård och omsorg om våra gamla som byggt upp vårt land. Gör det mig till en ond människa då? Vem bestämmer i så fall vem som är god och vem som är ond? Vem har det svårast en person som kan betala 100 000 till en flyktingsmugglare eller en gammal människa som blir inlåst varje natt på ett demensboende bärandes blöja för det finns ingen personal som hinner hjälpa den gamle till toaletten än mindre trösta när den gamle är orolig?

 
Ingen bild

Zetor

2 september 2015 14:16

Godhetsonani var ett jävla bra uttryck ! Användbart i vissa lägen !

 
Ingen bild

Maja Dacke

2 september 2015 14:27

Lena. Lotta och Snoffsan - jag instämmer i allt ni skriver därför att jag ser vår livssituation på precis samma sätt. Och lite till ...

Även om jag kunnat läsa ut en del av det Johan skriver som avslöjar hans identitet är det Thoralf som kan kartlägga honom bättre via IP-nr o d. Du kanske redan vet var och vad Johan sysslar med - vad vet jag, vad vet jag. Men du avslöjar inget här.

En sak vet jag, och det är att Johan et al kommer att drabbas mycket hårt av det som kommer att ske här. Ingen undgår något.

USA har nyligen laddat upp i de baltiska staterna och inte minst i Polen. I Norge finns allt redan klart och Stockholm bara avvaktar. Vi tror att det är mot Ryssland de nu siktar in sig, men tänk om det inte är det utan mot Sverige. Vi är faktiskt inringade.

Inte med i Nato - nähä! Bara kompisar ... Vilka är Natos svenska kompisar? Ja, inte folket utan de som tjänar på det. Alltid: Follow the money.

Så vad gillar Johan, Realisten mfl att bli amerikanska fångar? Njuter ni av den utsikten?

Vet också att det finns 800 Fema Camps i USA som 'tar hand om' folk. Bara i Alaska kan man 'ta hand om' två miljoner. Ingenting som säger att det är amerikaner som ska fylla lägren. (För en tid sedan läste jag att militären där rekvirerat ovanligt många sopsäckar ...)

Jag är medveten om att vem som helst, när som helst framöver, kan bli utslängd ur sitt hem och ... den som protesterar är statens fiende och ... Jag har levt länge men inte tänkt sluta i en sopsäck.

Inget kul alls, eller hur, Johan?

 
Ingen bild

Zetor

2 september 2015 15:37

På tal om dessa som sitter utanför affärer och skramlar med en plastmugg ,det händer att jag skänker en slant ibland för jag tycker synd om dem och jag är ursinnig på att deras länder inte kan sköta om sina medborgare ! Kanske gör jag fel !

 
Ingen bild

Jan Jansson

2 september 2015 18:45

Jag skulle vilja ha en lag som gör det olagligt att avslöja identiteten på någon som vill förbli annonym. Rätten till annonymitet skulle upphöra om man döms till någon form av förtalsbrott, exempelvis hets mot folkgrupp (även om jag är emot just denna brottsrubricering).

På så sätt skulle vi slippa svinerier av det slag som Expressen har gjort sig skyldig till. Och eftersom anonymitetsrätten upphör vid brottsdom, kan "godhetsappostlarna" inte åberopa "näthat" som motargument.

 
Ingen bild

Lars P

2 september 2015 19:21

@ Johan
Du skriver att man är rasist och främlingsfientlig om man är emot "folkutbyte"

Du är verkligen ett praktexempel på en nyttig idiot.

 
Ingen bild

Johan

2 september 2015 19:24

Ja, du, Lotta. Mycket talar för att det blir någon från MENA-området som kommer att ta hand om dig på ålderns höst, antingen det nu sker i hemtjänsten eller inom vården. Så hur illa du än tycker om personer från vissa länder får du nog finna dig i att det är dessa människor som kommer att värna om ditt väl och ve. Och så är det i hög grad redan idag. Eller är det bara utländska pensionärsrånare som finns i dina tankebanor?

Thoralf Alfsson

2 september 2015 19:57

Andel från MENA-området som försörjer sig på ett riktigt jobb är nog inte så stor om man räknar bort alla jobb som har statligt stöd!

 
Ingen bild

s29

2 september 2015 20:16

Bästa Johan. Slå upp Somalia i din dator och kolla på bilder. Jämför sedan med 100kilos kolloserna med guldklockor och adidasbrallor som kommer hit.Merparten av den Somaliska befolkningen är så fattiga att dom inte har råd med malarimedidin.Vad tror du det kostar att pröjsa en "flygtinsmugglare"? Vem tjänar såna pengar i Somalia?

 
Ingen bild

Jakob

2 september 2015 21:26

Ja det är märkligt att Jimmie inte kan förklara SDs integrationspolitik, kan du det Thoralf?

Thoralf Alfsson

2 september 2015 21:38

Det är bara du som inte vill förstå!

 
Ingen bild

Jakob

2 september 2015 21:48

Jag blir inte klokare av ditt svar, kan du hjälpa mig?

Thoralf Alfsson

2 september 2015 22:04

Försök att förstå att det handlar om volymer!

 
Ingen bild

Skeåning

2 september 2015 22:29

@Jakob

SD förespråkar assimilering, inte integration, så frågan i sig är felriktad. Assimilering sker i regel mer eller mindre automatiskt om volymerna håller sig på en rimlig nivå. Är volymerna så stora som idag blir assimilering, men även integration i prinsip praktiskt omöjligt. Vi måste i främsta skede ha ner volymerna.

 
Ingen bild

Zetor

3 september 2015 06:26

Jag säger som jag sagt så många gånger förut ,det skulle ha bildats en nordisk union förutom EU ,då hade vi haft Norge ,Danmark , Finland som broms på Sveriges vansinniga flyktingpolitik och fått stopp på ekorrhjulet enkelt !

 
Ingen bild

Lotta

3 september 2015 12:58

Vilket underligt resonemang signaturen Johan för. Bara för att jag hellre vill att mina skattepengar skall gå till våra gamla som byggt landet fabricerar Johan ihop att jag inte tycker om personer från vissa länder och bara tänker på utländska pensionärsrånare. Med samma retorik kan jag konstatera att Johan är en svenskhatare ute efter att byta ut vår befolkning mot utlänningar. Men smarte Johan när du fått som du vill, att hela världen som ju haft oturen att födas någon annanstans än i det förhatliga landet Sverige har kommit hit. Var har du tänkt dig att de skall bo? Vad skall de jobba med förutom inom vården? Var skall de få pengar till sitt uppehälle ifrån? Hur mycket av vår redan idag hårt ansträngda välfärd tror du kommer finnas kvar i ditt lyckorike? Vad gör du sedan när den av Reinfeldt så hatade välfärden helt har kraschat?

 
Ingen bild

Ibbe

3 september 2015 20:44

Debatten om flyktingar blir mer och mer konstig. I Kvp kan man se en krönika av Cecikia Hagen idag som är åldersfientlig så det förslår om man inte delar hennes uppfattning i den s.k migrationsdebatten. I GP dyker den snart 50-årige studenten Henrik Arnstad upp med ett nytt förvirrat inlägg. Kanske dags för en psykiatrisk diagnos där? Mytomanin är ju allaredan konstatera och det finns helt klart med en hel del tillägg i en diagnos.tu

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards