thoralf

VOLYMERNA MÅSTE STOPPAS

Av Thoralf Alfsson - 2015-11-02 11:11

När skall statsminister Stefan Löfven och den rödgröna regeringen agera för att minska volymerna med asylsökande till Sverige.


Oktober innebar nya och skrämmande rekord!

 

Regeringens förhalande av tillfälliga uppehållstillstånd visar på den stora inkompetens som råder!

 

Den minnesgode kommer säkert ihåg att det var en tjänsteman på Migrationsverket som kunde ta beslutet att alla från Syrien skulle få permanenta uppehållstillstånd i Sverige.


Nu kan inte ens regeringen införa tillfälliga uppehållstillstånd, utan köra det den långa vägen med en proposition i riksdagen med lagrådsremiss. Mycket märkligt!


I oktober kom 39 181 asylsökande till Sverige, varav 9 309 så kallade ensamkommande minderåriga. I praktiken innebär det att kostnaderna för asylmottagningen ökade med ca 15 miljarder kronor på årsbasis bara under oktober!


Nu är det allvar om vi vill behålla vår välfärd!


 


 

 

 

 
 
Ingen bild

realisten

2 november 2015 11:17

Det konstiga är ju att Finlands ekonomi är dålig trots låg invandring.

Thoralf Alfsson

2 november 2015 11:41

Har du hört talas om Euro?

 
Ingen bild

Gigolo

2 november 2015 11:24

TACK Toralf för att DU Vill Våga och Kan.............Tack

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 november 2015 11:32

Ja, det är tragiskt hur de styrande tänker. En sorts tonårstrots mot SD, kan vara en förklaring. Att inte någon kan "slå näven i bordet" är förödande för Sverige.
Just nu har Peter Kadhammar en chat på Aftonbladets hemsida om inkluderande och man mår sååå dåligt när man läser hans svar..

 
Ingen bild

Lärare

2 november 2015 11:37

Eftersom en tjänsteman på Migrationsverket hade mandat att ge PUT till alla från Syrien, kan väl samme tjänsteman eller någon annan på Migrationsverket besluta om TUT! De behövs inga långbänkar till det. Bara viljan finns, men den finns bara hos SD idag. Får verkligen hoppas att folket vaknat och att SD får minst 30% inom en snar framtid, för att sen nå 51% (minst).
Med dagens situation som råder i landet behövs ett helt annat beslut nämligen TOTALSTOPP!!!
Lyssnade till Hanif Bali i gårdagens Agenda, han tog ett steg fram och två tillbaka. Inget att hänga i julgran där inte.

NEJ, nu måste SD-topparna ge sig ut bland allmänheten. Att dela ut ett blad ang folkomröstningen räcker inte. Trodde det skulle bli en information om läget. Thoralfs åskådliga staplar måste finnas med så folket verkligen ser med egna ögon vad som håller på att hända i Sverige. Kanske kan Thoralf skicka ut staplarna till distrikten så får de stå för kopiering och utdelning. Skulle ge effekt, det vet jag eftersom folk blir minst sagt förvånad när man berättar om skillnaderna länderna emellan.

Ge inte upp Sverigevänner, vi måste fortsätta kämpa i en mer offensiv kampanj!

 
Ingen bild

Jan Eriksson

2 november 2015 11:38

..och alla som kommer och inte registrerar sig då? Vem har koll på dem?

Kräkord:
allas lika värde
värdegrund
arbete=sitta och tigga (DN)
arbetsplats=plats där zigenare sitter och tigger (DN)
utmaning
ta ansvar
utanförskap
rasifierad
+ alla hatfeministers ord

 
Ingen bild

realisten

2 november 2015 11:43

Även Tyskland har euro.

Thoralf Alfsson

2 november 2015 11:44

Det är det tyska folket mycket väl medvetna om efter att de fått lätta på plånboken när Grekland skulle räddas!

 
Ingen bild

Bra jobbat

2 november 2015 11:48

Grattis i allt elände till nytt besöksrekord,det var nära det blev 100000 unika besökare.

Thoralf Alfsson

2 november 2015 11:58

Slutsumman är ännu inte klar. Den kommer efter lunch

 
Ingen bild

TB

2 november 2015 11:51

Det är bara början. Sedan kommer deras familjer och fruar. Anhöriginvandring.

 
Ingen bild

Demokratur

2 november 2015 11:56

Bara att konstatera. Vi sitter alla instängda i en bil med en galning bakom ratten... Full fartmot klippkanten...

 
Ingen bild

Pensionisten

2 november 2015 12:09

7-klövern med regeringen är livrädda att göra det rätta för då blir det som SD åberopat i flera år.
Om "hårdare tag" kommer från dom styrande och det närmar sig den politik SD för så hoppas jag att Åkesson sätter det i halsen på Löfven.
Hans arrogans tillsammans med Ruinfelt ska dom enligt min mening ha tillbaka.
Att halvera biståndet till dom som mest behöver det är för dj..ligt men deras inställning är väl att problem långt härifrån inte är deras. Nu tar dom hit problemen istället.
Stiger inte siffrorna för SD vid nästa väljarundersökning på webben då är det riktigt illa med svenska folket.
Önskar dej Thoralf och alla Sverigevänner en bra höstdag.

 
Ingen bild

RobertSt

2 november 2015 12:17

Tur att mitt liv snart är över. Sverige går åt helvete och Svenskarna står bredvid och applåderar. Inte ens Kafka kan mäta sig med det vansinne som nu råder!

 
Ingen bild

World Traveller

2 november 2015 12:20

39.181 Och det är bara de som registrerats. Lika många till har förmodligen kommit.
realisten tror att detta är en vinst för svenska arbetare. Skulle du kunna utveckla det lite mer realisten?
Vad ska alla IS-mördare som komner hit, nu efter att ryssarna har skrämt skiten ur dom, jobba mwd här tycker du?

 
Ingen bild

Kalle

2 november 2015 12:45

""Statsminister Löfven har upprepade gånger talat om att lag och ordning ska gälla. Men när det hettar till och blir allvar, som vid det olagliga lägret i Malmö, då tiger statsministern. Han backar inte upp myndighetsbeslut om avhysning.""

http://erixon.com/blogg/2015/11/stefan-lofven-var-ar-din-lag-och-ordning/

Sverige håller på att brytas sönder. Gränserna kan inte hållas utan gränspolisen släpper igenom alla utan koll.

Äganderätten försvaras icke. Se på tiggarlägret i Malmö. Rättsväsendet och POLISEN står helt handfallna och styrs av vänsterflockens ylande i media.

Straffskatt på pensionärer. Finns inga länder som har det. Brukar vara tvärtom att pensionärer skattebefrias.

Pensionsåldern skall höjas. Andra länder har en lägre pensionsålder än sverige. Det talas endast om i media att pensionsåldern skall höjas.

Försvaret klarar av en veckas försvar av endast Stockholm.

Ingenting har denna regering koll på. Lövden ylar om lag och ordning. Han har helt tappat greppet om ordningen.

Denna regering är ingenting. En ingenting regering som inte fixar nägonting.

En regering full av mähän.

Stackars sverige!!!

 
Ingen bild

Stefan

2 november 2015 12:49

När man ser dessa siffror så börjar man instinktivt famla efter nödbromsen... Detta kommer inte sluta väl.

Att som "Realisten" börja svamla om Finlands ekonomi och sätta det i samband med invandringen är ju bara patetiskt. Deras problem beror precis som Thoralf påpekar på till Eurons problem men även till stor del på EU's embargo mot Ryssland pga situationen med Ukraina. Finland är mycket beroende av export till Ryssland. Inte heller Tysklands ekonomi går särskilt bra längre, de var länge motorn i Euroområdet men efter stödet till Grekland, asylkaoset och VW-skandalen börjar det gå tungt.

 
Ingen bild

Anders

2 november 2015 13:10

För många röster att förlora på att minska invandringen, inget kan vara värre för yrkespolitiker, uppenbarligen inte ens risken att förlora landet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 november 2015 13:41

@Jan Eriksson. Ja, det är en dyster samling ord som du har samlat ihop. Och alla är på olika sätt mot oss svenskar.

 
Ingen bild

08Söder

2 november 2015 13:47

Pensionisten
SD:s siffror kommer inte att stiga mer när partitoppen beter sig som fascister, har satt sina egna kompisar som riksdagsledamöter sk röstboskap utan hänsyn till utbildning och kunskap.
Vi som stött SD vid 3 val letar nu efter något parti som ställer upp för demokrati och svenskar. KD?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

2 november 2015 13:58

I en insändare idag i OT konstaterar H G Strömer Högsby att asylsökarna inte kostar kommunen något utan det är staten som betalar , jag har alltid haft för mej att staten är vi som betalar skatt i Sverige men jag kan ha fel för Strömer ska ju va högt studerad !

 
Ingen bild

Kverulantus

2 november 2015 14:04

Borde inte malmö och södertälje vara "vinstmaskiner"?
Mångkulturen är ju garantin för Sveriges överlevnad.
Det är nog dags att tänka om för de som har makten i Sverige idag.

 
Ingen bild

Kanalj

2 november 2015 14:11

Tack Thoralf!
Följer din blogg.
SD gör ett präktigt självmål när de utesluter dig från partitoppen.
Det är sådana som du som behövs för att ge stabilitet till partiet.
Bröderna E tillhör inte mina favoriter......
Jobba på Thoralf!!!

 
Ingen bild

Rune

2 november 2015 14:18

"Den minnesgode kommer säkert ihåg att det var en tjänsteman på Migrationsverket som kunde ta beslutet att alla från Syrien skulle få permanenta uppehållstillstånd i Sverige."
--------------------
Här har någon slags statskupp ägt rum? Det verkar som om Migrationsverket är Sveriges verkliga Regering? Därför kan de ta omedelbara beslut. Löfven-regeringen tycks vara någon slags skuggregering som skall uppehålla det lagliga skenet och där måste besluten förhalas i långbänk.

 
Ingen bild

Pensionisten

2 november 2015 15:51

08Söder: Om du tror att KD är det rätta partiet så ska du givetvis rösta på dom men glöm inte vad som hänt inom KD.
Det talas om infiltratörer som ska sabba för SD vid nästa val och det tror jag en del av dom med samma åsikter är här inne på bloggen. Istället för konstruktiva åtgärder så är det typiskt vänsterfolket att skapa problem.
SD är inte fascister utan nyfascister enligt din "bästekompis" Arnstad och även han som ska styra detta land.
o8Söder har nog aldrig varit en riktig Sverigevän utan tillhör antagligen flummarna på söder. Därav namnet.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 november 2015 16:18

@S-E Karlsson Måndag 2 nov 13:58

Precis.

Jag hade en bisarr konversation med en Folkpartist för en tid sedan.

Han sa: Berätta gärna sanningen om de statliga bidragen som gör att flyktingmottagningen inte kostar kommuninvånarna något.

Sanningen?

Jag svarade: Sanningen om de statliga "bidragen" är att även de betalas av skattebetalarna. Tror du att dessa pengar kommer ur nått ymnighetshorn på Migrationsverket eller?

 
Tobbe S

Tobbe S

2 november 2015 16:57

Joseph Wales på twitter: "If Sweden does collapse we should ban Swedish Liberals from escaping to the UK."

http://ledarsidorna.se/2015/10/asiktskorridorens-f

 
Ingen bild

Demokratur

2 november 2015 17:40

@08Söder

Om du är kritisk till totalinvandringspolitiken så önskar jag dig lycka till med att hitta ett alternativ till SD...

 
Ingen bild

Maja Dacke

2 november 2015 17:50

Allting finns i Agenda 2030 som Löfven skrivit under för oss. Tydligen är MPs partiprogram en direkt kopia av denna agenda, och det är väl därför som inte SAP kan skaka av sig MP. Liksom M månade för dem tidigare vilket de inte behöver längre.

Vad som står i Agenda 2030 finns att läsa lite överallt på nätet - och det är ingen trevlig läsning. Bl a ska invandring premieras i obegränsad mängd.

 
Ingen bild

Lotta

2 november 2015 17:56

Läser på Expressen om den planerade avhysningen av de sk EU-migranterna från en ödetomt i Skåne. Två damer uttalar sig dels Johanna Nilsson från Nätverket för romers rättigheter som säger att "Det vi protesterar mot är att det inte finns något ställe att avhysa dem till. Det här är inget bra ställe att bo på, men det finns ju inget alternativ och det är ju det som är problemet".

Jo Johanna Nilsson det finns ett utmärkt alternativ som man borde använt för länge sedan, utvisning till hemlandet. Som EU-medborgare har man rätt att vistas i ett annat EU-land under tre månader för att försöka hitta ett arbete. Misslyckas man med detta skall man återvända till sitt eget hemland, dvs till Rumänien och Bulgarien. Vi har ingen försörjningsplikt åt eller skyldighet att ta hand om andra länders medborgare.

Vänsterpartisten Elisabeth Hellman är ledamot i miljönämnden säger "

– Det är ovärdigt för människor att bo så här, men att bara hänvisa till miljölagstiftning utan att hänvisa människorna till annan plats... Det är inhumant och sänder budskapet att inför en pressad situation är vi inte lika inför lagen, säger Elisabeth Hellman."

Jag anser att om det är socialtjänstlagen vänsterpartisten hänvisar till, att den bör skrivas om. Det är inte rimligt att personer som utnyttjar 3-månadersregeln för att komma hit för tigga skall omfattas av den. Så länge vi har omkring 500 000 arbetslösa i landet anser jag att socialtjänstlagen endast bör gälla dem. Medborgare i andra länder får vända sig till myndigheterna i det egna landet för att få försörjningshjälp.

 
Ingen bild

Lena

2 november 2015 18:58

Du har rätt @Rune , jag gillar dina kommentarer. Men som du och alla andra känner o vet så är det mesta som har med den politiska adeln att göra, mycket skumt. Beslut som är så iögonfallande har kunnat genomföras för att det inte finns en media och journalister som tar upp dessa problem och driver kampanj i tidningarna. Utan uppriktiga modiga journalister kan ingen demokrati värd namnet existera.

Många svenskar drabbas idag av vanmakt, de orkar inte med allt tjafs.
Det är så oerhört sorgligt. Känner själv så just nu. Det är OK att tappa hoppet emellanåt, men glöm inte att ta tillbaka initiativet igen. Det är endast genom att tala om sanningen och hävda vår rätt som vi har en chans.

Lyssnade i helgen på RedIceCreations podradio, intervju med Ingrid Carlqvist och en kille som kallar sig Conrad. De tror att en kollaps kommer, så gå in och lyssna o förbered er mentalt. Civilförsvarsförbundet har också gått ut med info på hemsidan (kallas för 72 timmar)om att alla bör förbereda för några dagars totalstopp i Sverige, så förbered en "kriskorg" med vatten, mat som kan ätas kall, ljus, tändare etc. Även information kanske helt stängs av. Fast egentligen vet ingen hur en kollaps kommer att se ut, det är bara något som är bra mentalt att förbereda sig för.

Det är också viktigt att vi svenskar BÖRJA BILDA NÄTVERK i verkligheten för vi behöver ju varandra så mycket i ett sådant läge. Likadant så bör alla ensamsående tänka extra mycket. Gäng ger sig i första hand på dem som är ensamma av förklarliga skäl.

Ja nu räcker det med mörka tankar för en dag.

 
Ingen bild

Calle

2 november 2015 19:25

@ Rune 14:18
Instämmer! Det tycks vara Migrationsverket som styr Sverige idag. Tvingar kommuner att ta emot, handlar upp boende av asylbaroner utan kommunernas vetskap osv. Gott och väl att " staten" betalar de första 2 åren, men sen? Är det ngn. som tror att dessa invällare kan försörja sig själva efter denna tid?
Men kanske inte så konstigt att MV agerar som dom gör, kolla listan med namn på anställda som Thoralf tidigare publicerat. Dessa ( bevare mig) har den verkliga makten tycks det.

 
Ingen bild

Ibbe

2 november 2015 19:42

@Rune
Tjänstemannen lutar sig antagligen mot en s.k Delegationsordning. Hur denna ser ut och har beslutats om är mkt intressant. Något politiskt beslut bör ligga i botten. Men visst, storleken på delegationen är minst sagt skrämmande. Det visar verkligheten på ett uppenbart sätt. En öppen redovisning är definitivt ett krav.

 
Ingen bild

Lars Åhlin

2 november 2015 19:44

Du är underbar, Thoralf. Alltid lika relevant och rak. Det är säkert rätt att invandringen under oktober ger kostnader om 15 mdr på årsbasis. Exakta beloppet är såklart ingen huvudsak. Men det vore roligt att veta hur du räknar.

Vad gäller införandet av TUT, är det nog tyvärr så att ändringar av regelverket till den sökandes nackdel kräver lagändring, medan ändring till hans/hennes fördel kan göras direkt (för ingen överklagar för den sökande positiva beslut av Migrationsverket). Om vi överhuvudtaget skall ha kvar möjlighet att söka asyl i Sverige (själv tycker jag i princip det borde räcka med att generöst ta emot kvotflyktingar) så måste systemet ändras så att överklaganden avgörs av politiker (så som i gamla Utlänningsnämnden) istället för domstolar. Jämför att ge nåd åt livstidsdömda och ev andra "ex gratie"-beslut.

Thoralf Alfsson

2 november 2015 19:57

Jag räknar enligt följande att varje ensamkommande barn kostar minst 1 miljon kronor/år. Det innebär ca 9,3 miljarder kronor.

Sedan använder jag Hans Roslings siffra om att varje asylsökande kostar ca 500 kronor/dygn 30 000 * 500 * 365 = 5,5 miljarder kronor.

Summerar du dessa siffror får du 9,3 + 5,5 = 14,8 miljarder kronor/år

 
thojuh

thojuh

2 november 2015 20:14

Det faller ett regn
ett regn, ett regn så tungt som
bly att bära, det är "kompetensregnet"

http://thojuh.se

 
Ingen bild

S-E Karlsson

2 november 2015 20:46

Man kan bara titta på lilla Fågelfors samhälle i Högsby kommun ,
40 familjer med utländska namn som varken har inkomst av tjänst eller kapital alltså dom har inget jobb ! Hur många samhällen i Sverige har det likadant ? Är man med i Ratlibris Personfakta =
samma som taxeringskalendern så är man skattskyldig i Sverige !

 
Ingen bild

Assar

2 november 2015 21:04

@Realisten
Om hög invandring från MENA länder vore det absolut bästa sättet att bygga välfärd och en stark ekonomi. Tror du inte att världen samlade ekonomer skulle ha kommit på detta och alltså borde alla länder stå i kö för att emot så många som möjligt. Så ser det ju inte riktigt ut...

 
Ingen bild

Vakttornet

2 november 2015 21:10


IS-propaganda på SVT2 ikväll
I vanlig ordning får man höra sk experter svamla om att muslimska terrorister är offer för utanförskap och rasism. Och att islam är fredens religion.

Varför är det bara muslimer, inte buddhister eller pastafarianer, som ansluter sig till IS, tycks inte vara en fråga som SVT och dess anlitade experter ens funderar över?

 
Ingen bild

Stefan

2 november 2015 21:28

På tal om volymer. Lundsbrunns kurort med anor från 1700-talet ska tydligen göras om till flyktingförläggning för upp till 870 (!) personer. Detta i en liten by med knappt 900 invånare...

Det är väl ägarna till stället som vädrar morgonluft och ser möjligheten att snabbt bli mångmiljonärer. Särskilt populära i byn blir de knappast men det skiter de väl i hela vägen till banken...

Som västgöte i förskingringen blir man uppriktigt ledsen när man hör talas om sådant här. Nu verkar ju inte någon landsända vara förskonad, det är väl snart bara Södermalm kvar men de kvarteren är ju redan förpestade av surdegshipsters och balkonglådeagronomer så det är ju inte mycket att ha för hederligt folk...

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 november 2015 22:00

Svd har den senaste tiden kört vad som kan beskrivas som en kampanj. Positivt och förskönande eller känslosamt på löpet och kritisk på ledarplats.

Sorgligt!

Detta flyktingeländet står mig upp i halsen.

 
Ingen bild

Grattis Moder Terroresa Mona Sahlin

2 november 2015 22:12

Du har lyckats, du har verkligen lyckats, göra Stockholm till Nordens farligaste stad.
SVT textnyheterna ikväll.
Flest skjutningar i Stockholm, fem gånger fler l grannländerna.
Varför? Vet ingen, hävdar SVT.
Vet ingen?
Ingen på SVT förstås.
De som vet varför det har blivit så får inte jobba på SVT.

 
Lassekolja

Lassekolja

2 november 2015 23:35

@Grattis Moder Terroresa Mona Sahlin,
Bra kommentar! Hela dagen i SvT har "kriminalexperter" lagt sina pannor i djupa veck inför frågan; "Hur kan det komma sig att svenska storstäder sticker ut med dödligt våld, jämfört med våra grannländer?" Kan det bero på Polisen bla..bla..?
Hur svårt kn vara att säga det beror på att Sverige tagit emot 5 - 10 ggr fler MENA-vildar än våra grannländer???
Manusförfattare till nyårsrevyer får det lättare och lättare för varje år som går!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Blåsippan

3 november 2015 00:56

Alla jag pratar med håller med. Mer eller mindre. Eller så tiger de. Sverige står under ockupation/massiv invasion av främmande kultur och religion. Detta är inte vad de flesta sossar röstade på förra året. De var nöjda med den smygande islamiseringen. Sosseriet kommer ju att minska i popularitet och SD att öka markant. Detta är sunt förnuft.

Vad har de svenskfientliga för plan egentligen? De har ju inte för avsikt att minska sitt stöd för ökad kaos vilket deras politik genererar till. Skall demokratin avskaffas? Någon sjuk plan har ju DÖ efter alla deras möten utan det tredje största växande partiet.

 
Ingen bild

realisten

3 november 2015 02:14

@Lassekolja
Finns också en rapport som säger att det högerextrema våldet per inv är högre i Sverige än i övriga väst.

 
Sturesson

Sturesson

3 november 2015 04:41

Uttrycket "vanligt, hederligt folk" är nu amnält som hets mot folkgrupp av em miljöpartist i skånska Skurup.
Läs mer på:

http://www.skd.se/2015/11/02/anmald-sd-politiker-allvarlig-anklagelse/

http://www.skd.se/2015/11/02/anmald-sd-politiker-a

 
Ingen bild

svenne

3 november 2015 05:56

För mig liknar situationen angående invandringen en mångårig kraschlandning i ultrarapid. Nu har vi buklandat och kanar på marken tills det tar stopp på något sätt. I samband med att man kanar på marken efter en buklandning så kan man inte styra förloppet överhuvudtaget utan har bara vänta tills planet har stannat och därefter får man försöka att överblicka skadorna.

Vilka skador (akuta och långsiktiga) som den exempellöst oansvariga invandringspolitiken har orsakat kommer de styrande inte kunna hantera. Detta eftersom de inte ens har nuläget helt klart för sig och dessutom helt saknar förmåga att ta ut en kompassriktning som leder mot en konstruktiv lösning på det största problem som Sverige har ställts inför i modern tid.

Jag har en del undringar som jag skulle vilja ha svar på nämligen:

-Hur överensstämmer den nuvarande situationen med den konsekvensanalys som gjordes då man beslutade att Sverige skall vara ett mångkulturellt samhälle?

- Vilka var sakskälen för att man inte skulle genomföra en folkomröstning angående invandringspolitiken?

- Handlade Reinfeldts hänvisningar till "internationella avtal" om Agenda 2030?

 
Svensson

Svensson

3 november 2015 06:57

Regeringen tycks ha väldigt dåliga kunskaper i ekonomi,andra länder hjälper flyktingar till mycket lägre kostnader.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Tompa

3 november 2015 07:11

Den här killen är "alltså debattredaktör"

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/816290-jag-hatar-ert-ackliga-ullaredssverige

 
Ingen bild

World Traveller

3 november 2015 08:01

Läs Nyheter24! Vänstern har inlett en storoffensiv. Alla möjliga vänstertomtar skriver artiklar att de önskar att fylla Sverige med IS-soldater som ska göra slut på Sverigedemokraterna, dr önskar att nysvenskarna INTE anpassar sig till vår kultur utan tvärtom gör slut på den förhatliga svenska kulturen, alla svenskar på landet med "äckliga dialekter" bör fördrivas.

Har realisten och kompani nu helt tappat förståndet?

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 november 2015 08:28

Nu har rivandet av zigenarlägret i Malmö inletts. Hur detta slutar vet ingen. Situationen är minst sagt komplicerad och det politiskt korrekta har fått allt för mycket makt i detta ärende.

Men vad jag inte är klok över är att högerextremister som protesterar mot lägret benämns som just det, högerextremister.
Men, Vänsterextremister som tyvärr är för lägret, de benämns som "aktivister". Denna skillnad är häpnadsväckande och visar på hur vårt land och vänstermedia blivit.

 
Ingen bild

Tony

3 november 2015 08:46

Den så kallade statsministern rapar ofta upp floskeln
"människor flyr för sina liv", men han får aldrig
följdfrågan, men dom som inte kan fly då? Och som är
i Majoritet, och som samme statsminister tar medel ifrån
för att bekosta den lyxinvandring som sker i Sverige?

Realisten: Vilka är högerextrema i Sverige??? Är det
alla som är emot den idiotiska massinvandringen?
Dom enda extrema jag känner till befinner sig till
vänster om Jonas Sjöstedts ideer, där man förmodligen
även kan finna dig

 
Ingen bild

Lena

3 november 2015 09:17

Afghaner är nu den största gruppen asylsökare under oktober. Tyskland har uppmärksammat att de mycket sällan har asylskäl och ofta är asylbedragare. De Afghaner som inte lämnar frivilligt kommer att bli deporterade. Ofta är de medelklassmän med ganska mycket pengar. Enl. Merit Wager med kontaktnät på Mig-verket så är de en grupp som ofta åker hem över lov och tar semester från det land de "flydde" från.

http://avpixlat.info/2015/11/02/tyskland-utlovar-hardare-tag-mot-afghanska-asylfuskare/

https://meritwager.wordpress.com/2015/11/01/tyskland-återsänder-afghanska-asylsokande/

 
Ingen bild

Lena

3 november 2015 09:36

Kolla här ett bra exempel på den hatande vänstern!

http://www.friatider.se/nyheter-24-fyll-landet-med-soldater-f-r-att-f-rdriva-arbetare-som-r-star-p-sd

 
Ingen bild

Hönan eller Ägget

3 november 2015 09:36


@Orealisten

Det ökade våldet i det svenska samhället oavsett från vilket håll det kommer är en produkt av mångkulturalismen (islamiseringen).
Ett mångkulturellt samhälle är ett farligt samhälle som endast kan hållas ihop med en grym diktatur, annars urartar det till splittring och inbördeskrig.
Syrien är ett praktexempel på detta
Irak likaså
Libanon
Balkan
Cypern
Sovjet

Räcker det eller behöver du fler exempel för att fatta?

 
Ingen bild

Maja Dacke

3 november 2015 09:39

Svenne - Reinfeldt var nog utan vår vetskap inblandad i Agenda 2030 på tidigare stadium så ... men därom veta vi intet ... eller?

Lena - tack för din påminnelse om akut krisläge! Det finns mycket att tänka på om t ex elen försvinner ... Otroligt mycket!
Den som bor i lägenhet utan uppvärmningsmöjlighet: Stänga in sig i ett rum med värmeljus och filtar medan snön faller därute ... och när man måste gå på toaletten ..?
Inga kylvaror och ingen mat som måste kokas/värmas ... Bara burkmat? (Inte bra pga ...)
Hur gör man med morgonkaffet som man bara måste ha? Neskaffe och kallvatten?
De som bor i villa med odlingsmöjlighet klarar sig nog längre, har kanske öppen spis, egen brunn och kan gräva en grop på tomten för div avfall.

Ta en stilla stund och fundera över hur det blir i ert och andras liv om elen en dag försvinner! En väninna och jag gjorde den reflektionen för många år sedan och ... Bara en sådan isolerad händelse som detta med el.

Om inga affärer kan fungera ... inga bankomater ... inga telefoner ... inga tåg ... För att inte tala om ... hemska tanke! ... inget att läsa från Thoralfs blogg som vi inte kan nå ...

Det blir för oss alla som för ockupanterna i Malmö som nu tydligen börjat evakueras. Kanske något att studera närmare.

På SkD kunde man rösta om det är rätt att stänga lägret. 96 % tyckte detta - knappt tusen personer som hittills röstat. Så kunde det bli om det blev en folkomröstning om 'in- och utflöde' i landet. I alla fall i Skåne. Därför blir det ingen folkomröstning eller en med tredje olika linjer i stil med kärnkraftsomröstningen - ja, nej och kanske någon gång i framtiden.

(Tack vare Thoralf har jag fått bättre förståelse/kunskap om modern kärnkraft och ändrat inställning. Tack!)

 
Ingen bild

Pär Green

3 november 2015 10:14

Vad är detta för sorts människa?

Nyheter24: "Fyll landet med IS-soldater" – för att fördriva arbetare som röstar på SD

http://www.friatider.se/nyheter24-fyll-landet-med-soldater-f-r-att-f-rdriva-arbetare-som-r-star-p-sd

 
Lassekolja

Lassekolja

3 november 2015 10:20

@realisten (02:14) Nu bytte Du plötsligt ämne....
Om vi tar en fråga i taget, vad tror Du det beror på att det dödliga våldet är så mycket mer omfattande i svenska storstäder relativt våra grannländers tillsammans?
En JA eller NEJ-fråga för att underlätta för Dig att svara: Tror Du att den omfattande svenska invandringsnumerären/-volymen påverkar det "svenska" våldet, JA eller NEJ???

Betr. rapporten, som Du refererar till, vad säger den om det vänsterextrema våldet?
Följdfråga, vad lägger "Din rapport" i begreppet "högerextremt våld"? Ingår ex.-vis medlemskap i SD att man räknas som "högerextrem våldsman"? Isf är även jag, en handikappad pensionär, att betrakta som "högerextrem våldsman" men det är jag isf mycket stolt över!

http://www.samtiden.nu

 
Lassekolja

Lassekolja

3 november 2015 10:30

@Lena, "Afghaner är nu den största gruppen asylsökare under oktober."
Exakt vad Sverige behöver för att återta förstaplatsen på de positiva rankinglistor, som Sverige tidigare behärskade!
(eller...?)

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Mattias

3 november 2015 10:33

Tony
Tisdag 3 nov 08:46
De högerextrema i sverige frågar du om, Svenska motståndsrörelsen och Sverigedemokraterna är väl två bra exempel?

 
Lassekolja

Lassekolja

3 november 2015 11:18

@Mattias, Tips till Dig: Läs på! Om Du först läser SD´s partiprogram och därefter placerar SD på höger-/vänsterskalan kommer Du garanterat att omplacera SD strax till höger om och nära "mittpunkten". Kom ihåg, först läsa på och därefter placera, inte som Du gjorde, placera enbart med fördomar om SD som grund! LYCKA TILL Mattias!!!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

3 november 2015 11:20

@ World Traveller
Tisdag 3 nov 08:01

Du undrar om realisten et al tappat förståndet?

Detta är en omöjlighet, eftersom man inte kan tappa något man aldrig haft!

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

3 november 2015 11:30

@ Mattias

Du är som den gamle korpralen, när han inte fick någon ordning på beväringarna vid vapenexercis.

Han röt till gubbarna. Det var ju själva f-n. Begriper ni inte att tummen sitter till höger på vänster hand och till vänster på höger hand. Nu upprepar vi detta allihopa 20 gånger så skall väl även idioterna i gruppen så småningom fatta detta. Ett litet tips till de som skriver kommentarer här på bloggen och som har svårt med det här med höger och vänster!

 
Ingen bild

Demokratur

3 november 2015 12:14

"Högerextrema"... Det är väl alla som inte slickar PK-etablissemanget i dom bakre regionerna....?

 
Ingen bild

Lena

3 november 2015 12:29

Hörrni, sluta besvara @Mattias och realisten. Det är redan försent att försöka övertyga folk att vi har rätt, det spelar ingen roll hur många exempel man radar upp, det hjälper föga. De som inte själv söker sanningen kommer aldrig att nå fram.
Istället ska vi använda tid o energi till att nå framgång. Kom med egna förslag hur man gör det.

För min del så tror jag vänstern faktiskt utnyttjar invandrare i sitt eget syfte att skapa upp till kaos.

 
Ingen bild

Gösta Svensson

3 november 2015 13:16

För min del är samhällskontraktet brutet. Det jag kommer att överföra på mina barn är motsatsen till vad mina föräldrar överförde till mig; stor misstro mot staten och det offentliga och en strävan efter att upprätta ett parallellt civilsamhälle för min egen säkerhet och som ersättning för det havererade projektet Det Gamla Sverige. Kanske kan de tom vara med och skapa det nya och bättre Sverige i framtiden när jag är bota?

 
Ingen bild

Tony

3 november 2015 14:15

Mattias:
Du menar alltså att alla som är emot massinvandring
är högerextrema? Svenska motståndsrörelsen känner jag
inte till, så dom kan inte vara många, Sverigedemokrater
däremot är en samling människor från skilda samhällsklasser
som ser det vansinne som håller på att förstöra landet,
men som du och andra PK nissar är blinda inför.
Men du tycker förstås att det lilla mjäkiga vänsterpartiet
som tilltalar 5 % av befolkningen och som
totaldominerar all Media från minsta landsortstidning,
till dom som är bortom all räddning, Aftonbladet,
Expressen, DN till SR och SVT/TV4??
Det här kallar jag för Extremism, när minoriteter styr
över majoriteter!

 
Ingen bild

Skojet bara värre

3 november 2015 19:08

Det verkar nästan som om regeringen inte längre vill kopplas samman med asylskojet. I alla fall var det så att regeringen inte sände någon representant till en TV-debatt om de skenande kostnaderna för asylinvandringen http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/11/02/11209110-volymerna-maste-stoppas/#kommentarer
Istället sändes en pamp från bistånds industrin som fick debattera mot en ledarskribent från SvD
Här ser ni godhets pampens lönevillkor:
Årslönen för organisationens generalsekreterare uppgick under samma period till 504 000 kronor, och pensionsinbetalningar för honom uppgick då till 105 000

 
Ingen bild

Johan Krüger Haglert

4 november 2015 09:43

@Realisten: Det är ju inte bara en ekonomisk fråga.

Det handlar ju om kultur, självbestämmande, (folk, historia, gemenskap) om man så vill, trygghet. Men ja, med tanke på vilka som kommer definivt ekonomi, levnadsstandard, konkurrenskraft, jämlikhet (inte bara genom att plundra sig stjäla från sig själva för att ge de beroende ..)

Hur som helst, Sveriges ekonomi går inte heller bra, vi har knappt någon tillväxt / capita överhuvudtaget. I just nutid antar jag att den största belastningen på Finlands ekonomi är sanktionerna emot Ryssland.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards