thoralf

ÅRETS HYCKLERI

Av Thoralf Alfsson - 2016-06-04 19:21

 

 

Läkaren och verksamhetschefen vid Borgholm och Löttorps hälsocentral, Åke Åkesson och hans personal slutar att ta i hand när man hälsar. Nu införs en ”öländsk vinkning” istället av vårdpersonalen.


Hade det varit 1 april hade det varit ett bra aprilskämt. Men nu framstår det som ännu ett idiotiskt, tragiskt och politiskt korrekt vansinnesbeslut inom Kalmar Läns Landsting. Först gratis månadskort på Kalmar Läns Trafik till alla asylsökande och så nu en öländsk vinkning istället för att ta besökare inom vården i hand när man hälsar.


”På detta sätt kan vi minimera smittospridningen som kan ske via ett traditionellt handslag. Vi ser detta som ytterligare ett steg i vår önskan att alla Borgholmsbor ska vara så friska som möjligt och gör detta med omtanke om våra patienter, säger Åke Åkesson, verksamhetschef på Borgholms och Löttorps hälsocentral.”

 

Vilket förbaskat hyckleri av Åke Åkesson! Det är ett minst sagt hårresande hyckleri!


Idag är inte risken för smittospridning högre än tidigare. Jag skulle snarare säga att den är lägre med tanke på dagens hygien och medvetenhet.


Nej, den enda smittosamma epidemi som denna ”öländska vinkning” skyddar mot är kränkta muslimer. Det är ännu ett exempel på svenskars feghet, flathet och naivitet mot islam.

 

Det är bara för bedrövligt vilka läkare och vilken vårdpersonal vi har inom Kalmar läns landsting. Är det ingen som vågar säga ifrån?

 

Uppriktigt sagt är verksamhetschefen, Åke Åkesson en riktig feg och ynklig läkare som inte vågar kräva att muslimer i Sverige ska lära sig att handhälsa när man träffar vårdpersonal. Och detta gäller speciellt muslimska kvinnor som är förtryckta av både muslimska män och islam!

 

Läs artikel i Barometern

 

 

PS

Jag har försökt hitta hur en öländsk vinkning ser ut på nätet men inte hittat något exempel. Men jag skall be Åke Åkesson skicka ett videoklipp på hur detta fåniga påhitt ser ut. 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Tony

4 juni 2016 19:43

Minimera smittospridning?Hm. Men alla kackerlackor,
vägglöss, och sjukdomar som varit utrotade här i
decennier, dom försvinner väl inte för att vi börjar
och vinka till varann istället för att ta i hand, men
sådant lotsas det politiskt korrekta gänget inte om?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 juni 2016 19:45

Faen va bra Thoralf !

 
Ingen bild

sverigevän

4 juni 2016 19:48

Det viktiga är väl att man hälsar på varandra inte hur. Var och kan väl hälsa på sitt sätt.

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 20:02

I Sverige hälsar vi genom att ta i hand! Hur hälsar du?

 
Ingen bild

Ingela

4 juni 2016 19:51

Tänk att komma på det nu! Som vårdpersonal borde det väl varit införts för länge sedan. Jag håller med dig Thoralf, jävla hycklare allt för att vara invällarna till lags, fy fan!

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

4 juni 2016 19:51

Totalt sinnessjukt! Åke Åkesson lever nog i sin egen "PK-bubbla" och inte i verkligheten.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Hasse

4 juni 2016 20:29

Flera sjukhus i Sverige har tagit samma beslut, samtliga säger att det är en hygienfråga. Svårt för mej som lekman att bemöta och diskutera.

 
Ingen bild

Chrille

4 juni 2016 20:34

Denna Islam och dess förbannade islamisering.
Detta är precis som muslimerna vill ha det och också lyckas.
Man genomför med små steg ett övertagande över landet, för att i slutändan få ett sådant övertag och grepp över Sverige och hela Sverige styrs genom Koranen som är manualen för ett "bra" liv.
Vi kan glömma vårt fantastiska land och leverne utbytt mot ett liv i ett helvete där vår frihet inskränks.
Ser ju t ex bara på vår livsmedelsaffär i min kommun. Finns ett litet "mini-kafe" där man b la kan köpa korv med bröd. Korven är utbytt mot kyckkingkorv och inte den traditionella med griskött. Varför begriper ju vem som helst.

Och var i helvete, ursäkta språket, är alla radikala feminister som anser sig stå upp för kvinnokampen. Dem, med GUDRUN i spetsen, skiter fullständigt i att deras medsystrar är fullkomligt förtryckta av dessa as till stenåldersmän. Det är viktigare att protestera om en kaka är formad som en patte.
Dom viktiga frågorna skiter dom i.

Ps, förbannad Ds.

 
Ingen bild

Hacke

4 juni 2016 20:37

Man kan få kräksjuka för mindre än vinkande kräldjur som Åke Åkesson.
Det finns stunder då jag börjar misströsta om att vi någonsin ska få ordning på landet igen. Och då är det inte i första hand när invällningen från all världens dysfunktionella hörn härjar som värst utan just p g a att vi själva har så mycket folk i beslutande ställning av den sort som Åke Åkesson.

 
Ingen bild

OH

4 juni 2016 20:38

Vinkar denne Åkesson som Hitler eller Stalin?

 
Ingen bild

Observer

4 juni 2016 20:46

"På detta sätt kan vi minimera smittospridningen som kan ske via ett traditionellt handslag. Vi ser detta som ytterligare ett steg i vår önskan att alla Borgholmsbor ska vara så friska som möjligt och gör detta med omtanke om våra patienter, säger Åke Åkesson, verksamhetschef på Borgholms och Löttorps hälsocentral.”

...Jommen, eller hur!

Hur vore det om Åke Åkesson & kollegor skulle göra en insats mot TUBERKULOSENS återkomst via migranterna istället ???!

-NÄÄ Ta och giv dessa bedrövliga quislingar permanent utlandstjänst eft 2018.

 
Ingen bild

Folklig

4 juni 2016 20:49

Handsprit fungerar bättre. Ta i hand behövs inom vården för att ge trygghet.

 
Ingen bild

Christer

4 juni 2016 20:56

Tänkte precis som du Thoralf när jag hörde om den nya vinkningen. Det jag vet om handhygien inom Landstinget är att läkaren alltid "spritar" sina händer när "hen" ska ta sig an en ny patient. Detta har fungerat alldeles utmärkt, fram till nu.
Nej, detta påfund är ännu en ynkedom och undfallenhet gentemot islam. Dessa läkare sviker de muslimska kvinnorna, sin svenska värdegrund och egentligen sig själva och det land som en gång gav dom möjligheten att utbilda sig till läkare.
Nästa påfund är väl att nåt annat ljushuvud kommer på att den muslimska burkan är ett utmärkt hjälpmedel mot luftburna bakterier som sprids via luftvägarna. Resultatet kan bli att alla som besöker en vårdinrättning bär munskydd (burka), även Landstingets personal som bör föregå med gott exempel. Kanske Åke Åkesson kan vara den som inleder "kampen mot bakterierna?"

 
Ingen bild

Leon

4 juni 2016 21:03

"I Sverige hälsar vi genom att ta i hand". Och därmed medverkar vi också till att många gånger sprida diverse sjukdomar som i sig kanske inte är speciellt allvarliga men nog så illasinnade. Som exempelvis de flesta varianter av influensa och de senaste årens plågoris under den mörka årstiden....vinterkräksjukan.

Att inte ta i hand när man hälsar på en vårdcentral ser jag som en högst förståelig och rent ut sagt klok åtgärd. Speciellt om man ser det ur personalens perspektiv. En person som uppsöker en vårdcentral, vare sig man är svensk eller inte, gör ju oftast detta på grund av hälsoproblem, eller hur ? Och med tanke på den diskussion som tidigare förts om de "nya" smittor som nu kommer in i landet med de "nyanlända" är väl alla åtgärder att begränsa spridningen av godo. Att personalen inte "handhälsar" är i högsta grad en sådan åtgärd. Att man sedan också kan se det som an handling av ren självbevarelsedrift från personalens sida, de vill ju knappast utsätta sig för "okänd" smitta, är också en aspekt på det hela.

Leon d`O.... (Bessewisser och "dummerjöns" :-) )

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 21:12

Jo, men varför inte säga som det är!

"om de "nya" smittor som nu kommer in i landet med de "nyanlända" är väl alla åtgärder att begränsa spridningen av godo."

Personligen tror jag inte på detta utan det handlar i första hand om muslimer som kräver kvinnliga läkare och vägrar ta i hand i en hälsning.

Oavsett vilket så är allt i grund och bottenorsakat av massinvandringen som så mycket annat i vårt land.

 
Ingen bild

Göta

4 juni 2016 21:39

På tal om indoktrinering:

EU:s UTBILDNINGSFOND GER MILJONER TILL ISLAMISTISK INDOKTRINERING
AV TURKISKA SKOLBARN!
Läs vad journalisten Helene Bergman skriver idag på bloggen Ledarsidorna.se
om att en hel generation barn i Turkiet, födda på 2000-talet, är föremål för islamistisk indoktrinering
Hon skriver att (citat): "Det sker via det än så länge illegala skolsystemet Ensarfonden som infiltrerar det sekulära Turkiet. Med indirekt stöd av president Erdogan och hans parti AKP.
För några månader sedan var Ensarfonden, inblandad i en pedofilskandal där
45 pojkar hade utsatts för sexuella övergrepp under flera års tid. Efter att affären uppmärksammats av turkiska media, förbjöd President Erdogan journalisterna att skriva vidare. Ensarfonden får miljoner ur EU:s utbildningsfond.
President Erdogan har klart och tydligt uttalat att han vill att varje familj ska skaffa minst tre barn. Dessa barn ska uppfostras religiöst och med ett hatiskt hjärta mot oliktänkande. Det är här Ensarfonden kommer in." (slut på citatet.)

Läs hela Helene Bergmans inlägg här:
http://ledarsidorna.se/2016/06/helene-bergman-indoktrineringen/

För mig är det HELT OBEGRIPLIGT hur EU över huvud taget kan ha några relationer med Erdogan och hans Turkiet? Hur f-n kan Tysklands Merkel och övriga makthavare i EU ens för en enda mikrosekund fundera på att samarbeta med och betala ut gigantiska summor samt göra sig beroende av denne man och detta land i den s.k flyktingfrågan?
Och hur kan EU för en enda mikrosekund ens överväga att ta in detta ICKE-europeiska land som EU-medlem?
Vi får innerligt hoppas att hela den misslyckade Europeiska Unionen har brakat samman innan dess. Storbritanniens BREXIT kan förhoppningsvis bli en god början.

 
Ingen bild

Maja Dacke

4 juni 2016 22:21

Smittospridning .. hm?! Blir det host-, nys- och harkelförbud på VC också? Det borde det bli. Och helst borde alla innan de inträder gå genom ett preparerat vattenbad så att inga bakterier följer med skorna ...

Skam har gått på land länge nog - nu är det nog.

Förresten varför inte segregerade vårdcentraler - vissa för svenskar och andra integrerade som vill hälsa normalsvenskt, andra för det kränkta folket som gärna bär munskydd eller vad det nu är ...

 
Ingen bild

Molle

4 juni 2016 22:42

"Inte ta i hand när man hälsa pga smittorisk"
Nähä men hur gör han vid undersöknng och behandling av patienten om han inte ska röra hon/han??
Sug på den du, Åke Åkesson, som Dag-Otto skulle sagt....

Nä, detta undanfallandet för islamister i VÅRT land börjar gå för långt.
Ta seden dit du kommer, heter det...kanske dags för lagstiftning på det :-)

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 juni 2016 23:19

Tom. vår Statsminister anser att vi hälsar i hand i Sverige. Åke Åkesson bör nog påminnas om detta...
Vilket krypande, vilket fjäskande, vilken inställsamhet, vilken underkastelse, vilken falskhet, vilken total kapitulation... Fy f-an...

 
Ingen bild

Tobbe S

5 juni 2016 05:59

Jag har många gånger, när jag läser modern historia, funderat över hur de fått till det. Jag menar att dra runt samhällen som Sovjet, Nazityskland, Mussolinis Italien, Nordkorea och alla de andra dårhusen, ser ju helt obegripligt ut. Var fick de fatt i alla tjänstemän, samhällsadministratörer, lärare, professorer m fl m fl?? Nå, svaret skrivs man ju på näsan dagligen här i Sverige och det är nog så att be blåstaste nog också är de mest välutbildade.

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juni 2016 06:21

Växjö ligger i framkanten när det gäller att "Islamisera" Sverige

Vi har länge haft en moske, men den är för liten eller med andra ord för många muslimer här.
Det finns muslimska förskolor och planer på islamska gymnasieskolor, så dom jobbar på hårt, stöttade av våra "svenska" politiker i S.M.C MP

Nu tar dom även ett grepp över mediainformation som går ut över kabelnätet i Växjö men som även kan ses på nätet.

Ledare för detta är en man Avdi Islami och kanalen heter Öppen Kanal med mycket stark övervikt åt muslimsk information och att påverka våra unga.

Detta är ett exempel på program och det finns myycket mera. I programtablån finns även sådant som inte har med islam att göra men verkar mera som utfyllnad Och troligen kommer den Svenska Nationaldagen att präglas av samma hjärntvätt

http://goo.gl/Ls8dJt

 
Ingen bild

Ulrika

5 juni 2016 06:48

Minns att det i Svininfluensehysterins start presenterades alternativ till handhälsning, nudda armbåge istället tror jag det var. Det lyckades inte ens under hotet av en dödlig "riktig" sjukdom men nu, för att tillfredställa utövare av islam (om än både sjuk och farlig) lär de väl inte ge sig i framhärdandet att införa galenskaperna.

 
Ingen bild

Friholt

5 juni 2016 06:58

@Göta kl 20,35. Ja, nog kan man tycka att det är obegripligt att EU har samarbete med Erdogan!
En liknande problematik kan man dock se i ett NATO-medlemskap. Då gäller det inte bara försvaret av Gotland utan också risken för att behöva gå i krig för Erdogan.
Politik är ibland mera komplicerat än livet!

 
Ingen bild

Ludvig

5 juni 2016 07:08

Ynkligt. Faktiskt har vår statsminister mer råg i ryggen.

 
janne

janne

5 juni 2016 07:24

Den läkare eller sköterska som vägrar ta mig i hand när
jag blivit kallad till VC eller sjukhus kommer inte att
bli så glada för jag kommer att vända på klacken och gå
ut igen och hävda att jag blivit diskriminerad av vården
till förmån för invällare.

http://Jannextfs

 
Ingen bild

SM811

5 juni 2016 08:32

Vilken ynklig person denne Åke Åkesson är. Komma dragande om smittorisk när det handlar att gå muslimerna till mötes.
Man hälsar i hand av artighet i Sverige.
Det första man gör för att bli smittad när man går till ett sjuhus är när man öppnar dörren för att komm in. Komma sedan dragande att man blir smittad av personalen är rent nonsens. Har de så dålig handhygien att de inte kan hälsa på patienterna? Skrämmande?

 
Ingen bild

Tony

5 juni 2016 09:00

Det har inte med smittospridning att göra,det handlar
enbart om att skrapa med foten för Islams!
Hur beter sig läkaren när han kommer på besök hos vänner
och bekanta? Konstigt att inte alla världspolitiker
genom historien kommit på detta, för dom hälsar alltid
på varandra genom att ta i hand.
Varför ska man lita på denne Läkares bedömning av ett
sjukdomsförlopp, när han inte ärligt kan säga att beslutet
bara är för att göra Muslimer till lags?

 
Ingen bild

peter

5 juni 2016 09:49

Varför ska jag som läkare tvingas ta invandrare i hand eftersom jag vet att många av dem bär på farliga sjukdomar.

Thoralf Alfsson

5 juni 2016 10:42

Skriv en insändare/debattartikel i ämnet och skriv under med ditt eget namn. Så får vi se vilka reaktioner du möter.

 
Ingen bild

Lena

5 juni 2016 10:35

Vårdpersonalen kanske bör titta på äldre brittiska filmer hur de gör där, någon hälsar genom att hurtigt vinka med handen och säga: thoodelooo! Så ytterligt löjligt att försöka gömma undan det verkliga skälet till att ta i hand. Som sagt, har de så dålig handhygien att de inte tar i hand för den anledningen?

Det är kanske en fortsättning på hur de inte städar sjukhusen så noga nu som de gjorde en gång i tiden. Är det här en fortsättning på trenden att dra ner på personalen och "effektivisera"? Särskilt i tider när man tar in fler människor än det finns tjänster för. Snacka om en galen politik och galna beslutsfattare.

 
Ingen bild

Leon

5 juni 2016 11:21

@ Tony

Med tanke på den "internationalisering" av hälsningsritualer som skett bl a genom kulturpåverkan från övriga världen genom div TV-serier, filmer o s v kan nog "läkaren" hälsa på vänner och bekanta på ett otal sätt. Det finns ett brett sortiment av kramar, "kindpussar" (markerade eller äkta), enkelt eller dubbelt handslag, en lätt bugning o s v. Allt beroende på umgängeskrets och hur nära man är den man hälsar på alltså lite grann av "att laga efter läge".

En liten reflektion för övrigt vad gäller "världsledare" och deras hälsningsritualer. En ledare hindu/buddhist hälsar alltid genom att föra samman sina händer framför bröstet och buga lätt. Se bara hur den respekterade "Dalai Lama" hälsar de världsledare han träffar....inga handslag där inte.

Leon d´O (Besserwisser och "dummerjöns")

 
Ingen bild

Lars Petersson

5 juni 2016 11:25

Skall våra "politiker" vinka till utländska dignitärer när de sträcker fram handen för att hälsa vid besök av Sverige ?

 
Ingen bild

Lotta_1

5 juni 2016 11:32

Smygislamisering av Sverige pågår för fullt. Det de lättkränkta inte kan kräva själva får de hjälp av naiva, blåögda dumskallar likt Åke Åkesson att införa. Bjuder på en liten film från en riksdagsdebatt mellan Jimmie Åkesson och landsförrädaren Ruinfeldt. Lyssna på hur det lät:

https://youtu.be/9c0VBHxihV0

 
Ingen bild

Göta

5 juni 2016 11:32

@Friholt (06:58)
Håller med dig till 100 procent, och anser att Sverige absolut inte ska närma sig NATO av flera skäl, Turkiet är ett av dem. Hoppas verkligen att SD inte ändrar sig i NATO-frågan (också).

 
Ingen bild

Pippi på foto

5 juni 2016 11:45

Man behöver varken vara professor eller forskare för att förstå vad som är orsaken! Beklämmande!

 
Kjell Andrerssom

Kjell Andrerssom

5 juni 2016 11:52

Cyanväteröka så våra gamla försvinner då kan Mussana ta över riket på riktigt.
Klart då bli det inga skattekronor åtinvällarna saken klar!!!

http://www.nogg.se/brel

 
Ingen bild

Sanningen?

5 juni 2016 12:14

@Leon, visst det finns många sätt att hälsa. Dock är det så att vi som varit i alla världsdelar vet att efter deras hälsning om du sträcker fram handen gör de detsamma. Även dubbelhandhälsning utövas efter handsträckning.

Det kallas erfarenhet och erbjuds inte bakom datorskärmen.

 
Ingen bild

SM811

5 juni 2016 13:06

Måste vara felskrivet.
6/6 firar vi Sveriges nationaldag och ingen Ramadan.
http://korta.nu/fVh

 
Stefan K

Stefan K

5 juni 2016 14:39

Byt vårdcentral.

Duger den hälsningen för landets muslimer?

Nu väntar vi på filmen där denna unika hälsning presenteras, för den måste bara komma.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Leon

5 juni 2016 14:55

@ sanningen ?

Eftersom jag under omkring en tredjedel av mitt hittillsvarande liv (60 +) varit yrkesverksam och bosatt i 68 (!) länder i samtliga världsdelar(ska bespara dig min "självbiografi") har jag omfattande erfarenhet av "hälsningsritualer" i ett globalt perspektiv. Kan därför hålla med dig att om man nu råkar ha olika "ritualer" det visar på en ömsesidig respekt med en sådan "kombinationsritual" du beskriver. Samtidigt kan det tyda på respektlöshet att påtvinga någon den "egna" hälsningsritualen speciellt om det kan bryta mot vissa traditionella tabun. Exempel på detta kan vara att beröra (i e sträcka fram handen) just vissa representanter för religioner som buddhister och hinduer.

Min "blygsamma" erfarenhet är dock att respektlöshet i fråga om "hälsningsritualer" är ett "globalt" problem och snarare knutet till individer och inte generellt till något specifikt definierat "kollektiv".

Leon d´O..... (Besserwisser och "dummerjöns" :-) )

Thoralf Alfsson

5 juni 2016 18:51

Min "blygsamma" erfarenhet!

Ja, inte har du bott många veckor i varje land!

Om du nu inte menar landskap?

 
Ingen bild

Pepparholm

5 juni 2016 15:07

Han kanske vinkar som Ria Wägner.

 
Ingen bild

RobertSt

5 juni 2016 15:48

Plasthandskar är faktiskt uppfunna! Använde min läkare sist jag hälsade på henne. Inte något problem alls!

 
Ingen bild

Chrille

5 juni 2016 18:48

@ SM811

Det verkar som att om man vill fira en traditionell(!) svensk nationaldag får man vara medlem i Sverigedemokraterna. Åtminstone är det som så där jag bor att man blivit inbjuden lokalt till att fira nationaldagen.
Kan naturligtvis inte veta hur det blir, men kör man ett politisk korrekt jippo blir jag extremt besviken.

 
Ingen bild

Tony

5 juni 2016 19:24

Leon.@

Du har nog inte varit i det gamla Sovjet och mött
några högre dignitärer, för då hade du fått en riktig
blöt kyss, även om det hade varit från den manliga sidan?

Sen finns det säkert olika sätt att hälsa på, men medge
att detta handlar bara om en sak, att fjäska för Islam.
Vi har väl haft modern sjukvård i Sverige så länge att
dom nog kommit på det med Smittorisken för länge sedan.
Det blir inte så lite patetiskt, när vi importerar
sjukdomar som varit utrotade här i många år, och sen
kommer dragandes med smittorisker vid att ta i hand?

 
Ingen bild

Joho

5 juni 2016 19:27

Ja Leon du är verkligen en dummerjöns, jämföra en läkare med med olika världsledare det är verkligen korkat seden i Sverige är att man tar i hand det kan man inte bara avfärda för vi har blivit invaderade av mussar hur faen ska en läkare kunna undersöka en människa om han inte vågar peta på människan , han kan kan väl ha handskar på sig då så är problemet löst jävla trams .

 
Ingen bild

Lena

5 juni 2016 19:40

Kom att tänka på en fransk dokumentär jag såg för ca 15 år sedan, där franska forskare (etnologer)var på Borneo. De träffade på infödda, som levde på stenåldersnivå mitt i djungeln. Det tog flera försök innan de kunde närma sig varandra för dessa människor var naturligtvis mycket rädda o försiktiga för de hade aldrig sett vita människor tidigare. Efter mycket om och men så träffades de och det märkliga var att dessa stenåldersmänniskor räckte fram höger hand för att hälsa. Att räcka handen betyder att man kommer i fred. Det är en universellt. Något att fundera på. Varifrån kommer seden att hälsa så?

 
Ingen bild

Leon

5 juni 2016 19:59

@ Thoralf

Liten räkneövning - 21 år x 53 veckor = 1 113 veckor (ganska många tycker jag). Dessutom kan man vara bosatt på ett ställe och arbeta regionalt. Exempelvis har jag, bosatt i Uppsala sedan 13 år (689 veckor), under dessa år gjort arbeten/uppdrag i de nordiska (skandinaviska) länderna, Estland, Ryssland, Ungern, Tyskland, Nederländerna, Irland, Belgien, Vitryssland, Litauen, Slovakien, Österrike, Slovenien, Frankrike, Tjeckien, Polen (inalles 19 länder) för att nämna några. (För övrigt är jag i slutfasen av planeringen inför ett 18 månaders uppdrag i Tyskland just nu).

Helt visst kan kortare uppdrag ge en betydligt "grundare" erfarenhet än en längre vistelse. Jag menar 7 veckor i Myanmar kan erfarenhetsmässigt inte jämföras med 46 månader i Amman eller för den delen med 5 år i Bogota eller 9 års bosättning i Kanada. (För en mer "komplett" lista över bosättningsorter kan du ju leta upp ett svar jag gav "Worldtraveller" för drygt ett år sen).

Leon d´O..... (Besserwisser och "dummerjöns" :-) )

Thoralf Alfsson

5 juni 2016 23:31

Leon, din lilla lögnare

Du skrev att du bott i 68 länder. Nu ändrade du det till att du haft uppdrag i ett antal länder. För mig innebär att man bor i ett land att det är det landet man är skriven och har uppehållstillstånd.

Personligen tror jag att du efter alla dina kommentarer inte är något annat än en stor mytoman!

Jag har också besökt många länder både på min fritid och genom de arbeten och faktiskt även inom politiken. Men det är inget jag skulle få för mig att skryta om.

Du imponerar inte på någon!

 
Ingen bild

Kalle

5 juni 2016 20:07

""Nu ska utsatta EU-medborgare i Stockholm och Uppsala län lättare få hjälp med sjukvård. Organisationen Läkare i världen startar en mobil vårdklinik.""

På den mobila vårdkliniken lär de jobba gratis för invandrare. Då är det inget snack om löner och arbetstider. Hur många läkare kommer denna mobila enhet att dra från den vanliga sjukvården???

Är det dit man skall gå när sjukvårdsköerna är för långa. Kommer de också att vårda svenskar eller är vi portade av sjukvårdspersonalen som tycks gilla utlänningar mer än svenskar i sverige!!!

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/mobil-klinik-ska-ge-eu-medborgare-vard

 
Ingen bild

Förbjud islam!

5 juni 2016 23:11


Om en kvinnlig patient ramlar kommer den manliga läkaren att räcka henne en hand?

Kan muslimer överhuvudtaget jobba inom vården där personal i olika situationer tvingas beröra både händer och andra kroppsdelar hos vårdtagarna?

 
Ingen bild

Allah är INTE störst

5 juni 2016 23:48



Därför hyllas Cassius Clay unisont av svensk media

- han var en aggressiv våldsverkare som hade till yrke att puckla på och misshandla folk
- han var en svart rasist som hatade och hetsade mot vita människor
- han var en landsförrädare
- inte nog med att han fegade ur kampen mot kommunismen genom att desertera från militärtjänsten, han sympatiserade med kommunisterna
- han kände sig enligt egen utsago som afrikan, inte som amerikan. Men han flyttade inte till sin kontinent utan valde att stanna i Amerika som femtekolonnare
- han konverterade till terror- och pedofilsekten islam och bytte namn till Muhammed Ali

 
Ingen bild

Göta

5 juni 2016 23:50

WHEN IN ROME, do as the romans do!
Eftersom man givetvis tar seden dit man kommer ska det givetvis inte vara några problem med hälsningsprocedurer. Jag skulle aldrig insistera på att handhälsa om jag besökte något arabland. Men här i Sverige tar vi varandra självklart i hand.

 
Ingen bild

Blåsippan

6 juni 2016 00:30

Dörrhandtag, hissknappar mm kan inte öppnas eller tryckas på genom "Ölandsvinkningar" hur naivt korkad eller politiskt korrekt man än är. Det finns säkert fler smittokällor man måste vara i fysisk kontakt med när man besöker en hälsocentral. Jag är inte där lika ofta som de som får gratis vård för ditt och datt på svenska skattebetalares bekostnad. Men en sak vet jag att i Sverige där hälsar man i hand och genom sunt förnuft begriper jag att läkare har handsprit i beredskap mellan varje patient. Men att det skulle gå ända till 2016 året då Sverige slog världsrekord (visserligen året innan men kan kvitta) i massinvandring av muslimer som vägrar skaka i hand med en kvinna eller omvänt att vi då kommer på att det kan öka smittorisken genom handslag är så banalt korkat så man storknar. Det är pinsamt att denna läkare Åke Åkesson tror att svenska folket är så jädra korkade att de inte begriper hans politiskt korrekta agenda.

Thoralf Alfsson

6 juni 2016 08:33

För att inte tala om toaletterna.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 juni 2016 03:41

Dom kraven världen ställer på en läkare är att vederbörande tillgodogjort sej sin utbildning väl , är ärlig, samt hemskt gärna kan tala landets språk väldigt bra innan patientkontakt ,ty patienten skall inte vara SFI lärare åt doktorn då blir det fel ,väldigt fel . uppriktighet/ärlighet , smittpridning ?



Tycker du Åke att du är riktigt ärlig där ?, barnen på dagiset Folkhemmet ljuger sannolikt snyggare på 4 år-savdelningen
Nedvärdera sina medmänniskor intelligens är aldrig bra, fråga Mehmet el Åsa, även om det sker omedvetet

En obekräftad magkänsla säger att Borgholm/Löttorps området är ganska Miljöpartistiskt kontaminerat

För håll med om att en "Ölänsk vinkning" känns väldigt Miljöpartistiskt
Vilka dessa ömmar för i sin känslomässigt störda värld vet vi ju

Gubben o Gumman skulle inte bli förvånad om det står Miljöpartiet på på Åkes valsedlar

Löttorp är en av världens avkrokar, så att få dit läkare är väl kanske lite kinkigt, sedan får väl var och en dra sina egna slutsatser av vad det kan ge för effekter i anställningsfrågor .

Vårdcentralen i Löttorp har flyttat kvinnans ställning till 600 talet efter Kristus heja Åke , vilken feminsit va ,go go go

 
Ingen bild

Tobbe S

6 juni 2016 05:16

Att inte ta en utsträckt hand är en förolämpning mot den som sträcker ut handen.

 
Ingen bild

Leon

6 juni 2016 08:01

@ Joho & Tony kan hänga med på ett hörn

Det var för övrigt just Tony som gjorde jämförelsen mellan hur "världsledare" hälsar inte jag. Så jag undrar om ditt "dummerjöns" då istället syftar på honom (undras vad han tycker om det). För övrigt ser jag inte argumenten om smittorisker som ett helt vansinnigt argument. Bland annat mot den bakgrunden att vi just nu "importerar" människor som är eller kan vara bärare av sjukdomar som svensk sjukvårdspersonal i värsta fall bara har teoretisk kunskap om. Just på grund av att vår moderna läkarvetenskap sedan några generationer faktiskt utrotat dessa i Sverige så den "praktiska" hanteringen mer eller mindre fallit i glömska. Att i det perspektivet se alla patienter/besökare oavsett ursprung som potentiella smittobärare är i sig inte så j-vla dumt som en del här tycks anse. Dessutom finns alltid en risk att vårdpersonal, utan att själva smittas, av bristande praktisk kunskap kan sprida (låt os kalla det) "afghansk träskfeber" till Hulda Nilsson (86). Det enda seriösa förslag som framförts bland kommentarerna (bortom allt tjafs om islamisering) är att skilja vården av asylsökare/nyanlända från den allmänna sjukvården i övrigt. Då skulle konstaterade sjuka/smittbärare kunna identifieras och komma under vård. Kan hända på från övriga vårdinrättningar avskilda avdelningar. En sorts återupprättande av de tidigare s k "epedemiavdelningarna" kan hända. Då skulle dessutom "hälsningsritualer" bli vad det rätteligen är....en "ickefråga".

En liten sidoreflektion förvisso men en god illustration på hur smittor snabbt kan spridas är uppgifterna om att såväl spridare (myggarter) som sjukdomen redan finns i Sverige. Talar naturligtvis om det omtalade Zika-viruset. En av de Aedes-arter som är huvudspridare bl a i Brasilien har påträffats i nedre Dalälvens "mygghelvete" och smittade människor har också konstaterats. Hur ska detta "hot" mötas under sensommaren när ett antal potentiella smittbärare (aktiva idrottsmän och publik) återvänder från Rio. Viruset behöver ju inte ens ha myggor som "förmedlare" då det även sprids genom sex.

@ Thoralf

För att bemöta tämligen illa dolt hån från din sida får jag väl återigen förtydliga mig och korrigera det hela till att jag bott och/eller arbetat kortare eller längre tid i totalt 68 länder. Och ja....jag har också "uppfyllt" dina krav på bosättning genom att vara "skriven" eller motsvarande i några (inta alla, vilket jag aldrig påstått) av länderna där jag varit verksam.

Leon d´O..... (Besserwisser, "dummerjöns" och mytoman :-) )

Thoralf Alfsson

6 juni 2016 09:15

Leon

Som man bäddar får man ligga!

Ställer du dig bakom tvingande hälsokontroller för alla asylsökande. Vore det inte en bra början. Dessa hälsokontroller kunde dessutom genomföras på Migrationsverkets anläggningar.

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

6 juni 2016 08:15

Ria Wägners vinkning:
https://m.youtube.com/watch?v=zgZ2PkdKW1o

 
Ingen bild

Tony

6 juni 2016 08:21

Allah är inte störst@

Jo på SVT är han onekligen så, för i SVT s 18 sändning
ägnades mer än två tredjedelar av sändningen till att
lyfta hans betydelse till skyarna, hade han fortsatt
att kalla sig Cassius Clay hade han på sin höjd blivit
nämnd av att ha avlidit,men Muhammed Ali smäller högt
på det alltid "vederhäftiga" SVT?
Min bild av denne Boxare var att han var en högst
medelmåttig skrytmåns som på sedvanligt Muslimskt
maner skröt och hotade om vart annat om hur hårt hans
motståndare skulle drabbas, han fjantade mest runt i ringen,
dom blev väl yra i knoppen av hans dansande?
Javisst är det märkligt när dom fortsätter att bo kvar
bland den vita rasen som dom säger sig hata?

 
Nisse

Nisse

6 juni 2016 08:28

Ett annat skämt hittade jag också.

En herr Reinfeldt hävdar att "européerna behöva jobba till de är 75 år".

Herr Reinfeldt lever som han lär. Han ledde en regering som hävdade "Arbetslinjen", dvs att alla skulle arbeta och inte leva på olika former av bidrag och socialförsäkringar.

Herr Reinfeldt lever själv på bidrag från just skattebetalarna. Han har aldrig haft något vanligt arbete. Någon gång emellan får han sig tilldelat en post som styrelseledamot i organisationer - ofta som tack för hjälpen för tidigare politiska beslut.

För att slippa sänkta bidrag så flyter Reinfeldts extrainkomster in i ett eget aktiebolag.

Gör som jag - betrakta Reinfeldt som en stå upp komiker.

En annan biodragstagare är carl Bildt. Han skrev häromdagen på sin blogg om hur han fördriver tiden.

5 juni:
"SINGAPORE: Efter en lite mer lågmäld dag här i går blev det lite mer politiskt fyrverkeri på den avslutande dagen av Shangri La dialogen."

Carl Bildt kvitterar fortfarande ut bidrag och klarar tydligen inte av att försörja sig själv.

http://www.friatider.se/reinfeldt-invandringen-ar-

 
Ingen bild

Mattias R

6 juni 2016 09:46

@Thoralf Alfsson
Måndag 6 juni 09:15
Jag har ju jobbat på akutboenden för nyanlända i olika omgångar. Min erfarenhet säger att man knappast behöver tvinga någon till hälsokontroller. Är det något som efterfrågas så är det ju just det. I Kalmar sa ju sjukvården ifrån om att komma till boendet och hänvisade till vårdcentralerna istället. Knappast optimalt om du frågar mig. Onekligen är det så att när de som kommit landat en smula på boendet så kommer sjukdomar som ett brev på posten, så var det iaf här i Kalmar. Kan även ha en viss roll att de bodde ganska trångt i en rätt dåligt ventilerad lokal.

Thoralf Alfsson

6 juni 2016 10:25

Jag har sett siffror på hur stor andel som frivilligt gör en hälsokontroll och om jag minns rätt var det endast ca 60 procent eller något lägre. Just den grupp som borde genomgå en hälsokontroller var den grupp som var mest ovilliga att genomgå en hälsokontroll.

 
Ingen bild

Onkel Sven

6 juni 2016 10:19

Vi ska inte glömma fraterniseringsproblemet ,många svenska småflickor faller ju som mogna frukter för de brunögda araberna !
Gör som det var för amerikanska soldater i Tyskland efter kriget, förbjud fraternisering !

 
Ingen bild

Lena

6 juni 2016 10:24

Fick veta av en äldre kvinna som nyligen kommit hem från Tyskland där hennes två söder valt att bosätta sig.
När hon på Arlanda skulle växla in till Euro (ca 2000 kr)på Forex så frågar handläggaren henne hur hon fått pengarna. Va, hur hon fått pengarna? Är det nya direktiv uppifrån att tjänstemän på banker och växlingskontor ska göra noteringar om hur man fått pengar? Det är onekligen något som skett, NWO som skickat ut nya testballonger för att se hur "folket" reagerar".

I alla fall är det råg i ryggen på denna dam, det kan jag lova, hon undrade vad i all världen detta var för fråga. Tror du att jag tjänat ihop dem på Malmskillnadsgatan? Och vad har du med detta att göra svarade hon?

Även i Tyskland hände samma sak, då hennes son skulle växla till svenska kr, som han behöver när han besöker henne. Då frågade kvinnan bakom glasrutan samma sak. Han stod en lång stung och dividerade med henne och begärde pengarna tillbaka för han tänkte nämligen inte svara på en sådan uppenbart dum fråga.

Snälla, snälla, snälla ni som reser nu, berätta om detta är vanligt. Detta är att smyga in kontroll. Vägra, vägra, vägra svara på sådana frågor. Det blir ingen ändring om vi inte sätter ner foten mot sådana fascistfasoner. Banker och växlingskontor är inga poliser, varför ska de fråga om sådana saker när det inte var nödvändigt förut.

 
Ingen bild

SM811

6 juni 2016 10:45

Jag önskar dig och alla andra Sverigevänner en trevlig nationaldag.

 
sven svensson

sven svensson

6 juni 2016 10:45

Minimera smittspridning via handskakning......
”På detta sätt kan vi minimera smittospridningen som kan ske via ett traditionellt handslag. "
Förvisso så om man inte tar i hand så smittar det inte....och???
Det viktiga är ju att minimera smittspridning över huvud taget.....
Hur göra vid undersökning av t.ex halsfluss (titta i halsen typ) tvätta händerna ordentligt . . kanske handskar på . . .då kan ju handskar på hela tiden vara ett väldigt bra alternativ och byta minst en gång per patient . . . endast tillåta de som är sjuka, en i taget, undersökas av doktorn undantag då barn . . minskar också smittspridning......för även utan symtom kan man ju vara smittbärare....

http://pappasven.wordpress.com

 
Ingen bild

Leon

6 juni 2016 10:53

@ Thoralf

Nu som tidigare (i en diskussion om antibiotikaresistens) har jag inget att andraga mot att hälsokontroller av de asylsökande/nyanlända sker i så att säga särskild ordning. Många av de sjukdomar som nu "förs in" är sådana som ingen vill ska "komma i omlopp" i samhället. Alltså bör eller rättare sagt ska "spårandet" av sjukdomarna och smittbärarna ske som en generell åtgärd (alltså som ett obligatorium). Sjuka eller smittbärare ställas under vård och då på ett sådant sätt (isolerade vårdavdelningar) att en spridning ut i samhället förhindras. Givetvis ska vården på sådana inrättningar vara av normal "västerländsk" standard, de får inte bli nån sorts förvaring eller "dödsläger" (O K drastisk formulering det medges). Friska eller friskförklarade efter behandling som "utan anmärkning" passerat hälsokontrollen eller förnyad kontroll ingår i den normala (finns det överhuvudtaget ?) asylprocessen. Hur vida kostnaderna för denna typ av kontroller är rimliga får ses ur ett större ekonomiskt perspektiv. En okontrollerad eller okontrollerbar spridning av en allvarlig och svårbemästrad sjukdom till Sveriges övriga innevånare kan få svåra och/eller oöverskådliga konsekvenser. Och då inte bara de smittades lidande utan också för många viktiga och nödvändiga samhällsfunktioner.

Leon d´O..... (Besserwisser, "dummerjöns" och mytoman ;-) )

 
Ingen bild

Chrille

6 juni 2016 12:21

Som sign. SM811 önskar jag också alla Sverigevänner en trevlig nationaldag.

Sverige, Sverige Fosterland.

https://youtu.be/g-4WHlj9_Lo

 
Ingen bild

Mattias R

6 juni 2016 12:50

@Thoralf Alfsson
Måndag 6 juni 10:25
Att folk borde läkarundersökas är väl inget märkligt, snarare självklart. Kommer man från platser där tex TBC fortfarande existerar och sprids är det 100% nödvändigt. Ju tidigare det sker desto bättre.

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 juni 2016 12:53

Nationaldagen verkar vara galenpannornas Julafton. Gudrun Schyman och Fi går ut mad att alla som föds i Sverige ska bli svenska medborgare. Men hur går det då med de föräldrar som inte anses ha asylskäl och ska lämna landet och återvända hem..? Ska de nyfödda barnen bli kvar här själva.?
Nej, anar vad tanken är, alla som tar sig hit, ska stanna här och bli "svenskar" bums... Vi riktiga svenskar ska bli i minoritet, fort...

 
Ingen bild

calle

6 juni 2016 12:53

den läkaren skulle aldrig våga gå ut och införa denna hälsningsregel för 10-15 år sedan. men nu när politisk korrekthet-regimen fått uppdraget att i smyg inför Islam i Sverige . så fjäskar läkaren för makten med denna hälsningsregel.

EU inför hjärntvätt kampanjer nu, som finanseras av våra skattepengar.
http://www.friatider.se/eu-sprider-islam-i-ny-skattefinansierad-kampanj
verkar som globala makteliten använder den nya hårda tolkningen av Islam som vapen för att trycka ner snart hela världens befolkning. Sverige blir nog först i Europa att gå samma väg som Iran gjorde under revolutionen 1979.

 
Ingen bild

calle

6 juni 2016 13:36

fast det är bra att kunna slippa hälsa på folk, man är osäker på om de håller sin hygien. man vet aldrig vad folk tagit i. det är ju mycket viruskulturer som sprids vid handskakning. så detta är väl bra.

men jag gissar att denna läkare med PK-indoktrinering. kommer hälsa, om en patient med utländsk påbrå vill skaka hand med honom!

löven sa ju i tv att "i Sverige skakar vi hand med varandra"

denna läkare kan nu aldrig få förtroende uppdrag i miljöpartiet, där måste man ta i hand, enligt frigoliten tidskod 03.07
https://www.youtube.com/watch?v=aSuLZ6C4ziA

men om en person "tycker fel" behöver inte 7 klöverns kreatur ta i hand med den personen, Romson behövde inte hälsa på Jimmie i riksdagen.

allt detta småfjäsk för Islam beror väl på att oljeprinsarna placerat sin pengar i Svenska banker och Europeiska banker.

utan oljepengarna hade nog inte 7 klöverns kreatur, gett islam så mycket makt. andra religioner fjäskas det inte för, fast det skall vara mångkultur!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 juni 2016 20:04

Vinkningar hör till kungligheter och presedenter som paraderar.
Hitler vinkade med tog också i hand !
Ännu en dåre har presenterat sig i sitt paradis.
Svenskar är dummare än sista vagnen i tåget !jqwh

 
Ingen bild

Malin

5 juli 2016 12:10

Jobbar på en akutmottagning inom västra Götaland och vi hälsar inte genom att ta patienterna i hand, vi säger -Hej och välkommen hit!! Det har vi gjort länge och detta för att vår kunskap inom smittspridning blivit bättre. Har aldrig stött på någon patient som tyckt detta varit stötande.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards