thoralf

HULTSFRED

Av Thoralf Alfsson - 2017-06-27 23:36

 


Jag har idag besökt min tandläkare i Hultsfred. Räkningen landade på 2 455 kronor för mina två besök den sista månaden. Inte 50 kronor som för vissa andra. Jag frågade om de inte hade ett samordningsnummer som de kunde köra det på men fick bara ett gott skratt tillbaka.


Visst är det märkligt att jag som har jobbat och betalat skatt i 40 år skall betala så mycket för ett besök hos tandläkaren medan personer som aldrig bott i Sverige och aldrig betalat skatt bara behöver betala 50 kronor för sina tandläkarbesök.


Det är så dumt så det kan bara vara dumma svenskar som accepterar något sånt.

 

Jag passade dock på att köra min trehjuling till Hultsfred (drygt 10 mil) och jag hade stoppat den full med mina infoblad avsedda för Hultsfred. Efter tandläkarbesöket ägnade jag ca 6 timmar till att köra runt i alla villaområden i köpingen och dela ut ca 1 400 infoblad. Har du fått mitt infoblad idag får du gärna skriva en kommentar på bloggen. Det är anonymt.


Mångkulturella Hultsfred!

Jag blir beklämd när jag åker runt i vissa delar av Hultsfred. Det finns knappast några svenskar i visa delar av köpingen. Vad tänker de som bor i Hultsfred? Är det denna utveckling som de vill ha? Har politikerna lurat dem eller röstade de medvetet på de partier som vill göra Sverige till ett mångkulturellt kaos. Röstade de för att förstöra sin egen kommun och sitt eget land? Hur tänker de som röstar och tänker rösta på något av partierna i 7-klövern i nästa års val. Tänker de överhuvudtaget?


Jag träffade några personer i Hultsfred som jag känner och de suckade bara över hur det ser ut i Hultsfred. Det känns som att de redan gett upp.


Många bara blundar och låsas att de inte ser kvinnorna i heltäckande kläder med bara en smal springa för ögonen. De flyr undan verkligheten i sin egen kommun. Men det hjälper inte hur hårt de blundar så blir det bara värre och värre när det återigen öppnar sina ögon. Ni kan inte blunda i hela ert liv då kommer det bli djävligt tråkigt. Har ni inte förstått det?


Det är fegt och ynkligt att försöka blunda för verkligheten.


Vad kan du göra?

Bli en av oss. Du också!

Sverigedemokraterna

 

PS

Hultsfreds kommun hotas av vite på en miljon kronor för brott mot socialtjänstlagen och att man just nu inte tar emot fler asylsökande i kommunen.


Då skall man komma ihåg att Migrationsverket under enbart 2016 betalade ut drygt 102 miljoner kronor till Hultsfreds kommun i ersättningar/bidrag.

 

 
 
Ingen bild

Observer

27 juni 2017 23:49

Svensken är så djupt, djupt indoktrinerad.

 
Ingen bild

Palle Kuling

28 juni 2017 00:00

Var det inte kommunchefen i Hultsfred som hösten 2016 yrade om att invandring ger "Klirr i kassan"?

Hur kan något som ger klirr i kassan ett drygt halvår senare bli en börda och belastning för kommunen?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 juni 2017 00:09

Pratade med en kyrkovaktmästare i förra veckan. Vad han tyckte om kyrkans fjäskande för islam och HBTQ går inte att återge, då bryter jag mot alla kommentarsregler som finns. Han var inte nådig i sin kritik. Jag tror att ”gräsrötterna” inom kyrkan är dödligt trötta på alla altruistiska, skenheliga och inkonsekventa präster och kyrkopolitiker.

Det är synd om Hultsfred.

Jävligt synd!

 
Ingen bild

Lena

28 juni 2017 00:10

"Asylsökande som har ljugit om sin ålder kostar skattebetalarna stora pengar. Om du t.ex har tre elever som är över 20 år i en gymnasieklass stjäl de resurser från någon annan. Vi hoppas att frågan lyfts nationell och att fler kommuner följer vårt exempel".
http://word.harrietsblogg.se/2017/06/27/kommuner-satter-ner-foten/

 
Ingen bild

calle

28 juni 2017 00:14

många har fått det bra ekonomiskt så de bryr sig inte om vansinnet, men troligen efter valet kommer nog inte de globala bankerna låna ut mer pengar. pengar som håller Sveriges välfärd och plundring av skattepengar flytande.
då försvinner nog hela offentliga folktandvården och bara privata kvar. lite som usa

 
Ingen bild

MT

28 juni 2017 00:16

Om jag inte räknar fel och har rätt siffror så består ca 15% av hultsfreds kommun invånare av nytillkomna

Det som händer i Hultsfred med IVO böterna och förundersökning om åtal för tjänstefel mot de ansvariga politikerna är vägledande och blir intressant att följa. Vad jag förstår så står politikerna enade om att stå fast vid sitt beslut och kommer kämpa emot staten. Politikerna beskyller även andra kommuner för att göra samma sak fast de har gjort det i det dolda..... undrar varför.
Var i Hultsfred i förra veckan på besök hos soc i yrket och förutom soc handläggarna så var jag nog den enda svennen på området och kom på mig själv när jag körde igenom Högsby på hemvägen med tanken att jag inte såg en enda svenne ute där heller.

Jag är trött mycket trött på vd som händer och sker.
Min röst är klar för val 2018 !

 
Ingen bild

calle

28 juni 2017 00:17

folktandvandvården är nog den mest indoktrinerade verksamheten i Sverige. påtvingad mångkultur och hela frankfurtskolans lära i full blom.

många vet nog inte om att utläningar har gratis tandvård

 
Ingen bild

calle

28 juni 2017 00:22

folk har nog inte gett upp, bara insett att globalt makteliten har styrt 7 klövern till att krossa Sverige. vilka tjänar på att krossa västerländska länder ? och då främst tyskland och Sverige,

https://www.youtube.com/watch?v=ROGnoNJc6Nw

tanten bor ju inte i det ödehus hon uppgett till myndigheterna

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 juni 2017 00:53

Det är så förbannat skönt när man är ute i skärgården. Inga Löfvenska "läkare", "sjuksköterskor", "ingenjörer" eller "lärare" så långt ögat når. Och när det regnar så är det definitivt inte något "kompetensregn". Det är helt vanligt härligt svenskt regn. Som jag är van vid.

Om inflödet av muslimer, araber och afrikaner(brukar använda ett annat ord till vardags) inte stoppas tror jag att många kommer att överväga att flytta från Sverige.

Alla araber, muslimer och afrikaner står mig upp i halsen. Jag vill inte se dem helt enkelt! Min syster säger att hon blir spyfärdig när hon ser horder av somalier som ockuperar uteserveringar och bara sitter. Fikat betalar Astrid 85 för. Själv får Astrid nöja sig med skorpor till kaffet.

Gudomlig orättvisa :-(

 
Ingen bild

Växjöbo

28 juni 2017 00:59

Vill bara tacka dig för alla dina blogginlägg som beskriver verkligheten i landet Sverige. Måtte svensken vakna upp tills valet 2018, annars kan vi nog hälsa hem med vår välfärd.

 
Ingen bild

Björn

28 juni 2017 01:18

"Det är så dumt så det kan bara vara dumma svenskar som accepterar något sånt".
Ja, du gör det uppenbarligen och jag med. Jag är ungefär lika gammal som du och nu har de gamla lagningarna från skoltiden , amalgam, börjat gå sönder. Jag har ungefär samma tandvårds kostnader som du. Det känns inte bra att liksom du ha jobbat och betalat skatt I mer än 40 år och så får folk som kommer hit näst intill gratis tandvård, medan man själv får betala flera tusen kronor. Folk som för 10 år sedan troligen inte ens visste om att det fanns ett land som heter Sverige.
Men vad ska man göra? Tandläkaren måste man ju bara gå till ibland.

 
Ingen bild

Molle

28 juni 2017 01:31

Norge förbereder sig på systemkollaps i Sverige.
Kommer vägra ge asyl till Svenskar som de tror ska fly till Norge.
Dags att störta vår så kallad regering????

 
Ingen bild

Vänstermedias "Fake News"

28 juni 2017 02:26

A new video from James O’Keefe’s Project Veritas posted at Breitbart seems to have captured CNN in a red-faced moment, to put it mildly.

A senior producer, John Bonifield, was asked on camera about his thoughts on the Russia investigation, the one where President Donald Trump is painted as colluding with Russians to skew the election, and then the followup one — where Trump is painted as obstructing the investigation into the unproven collusion allegations.

His response?

“Could be bull—,” Bonifield said. “I mean, it’s mostly bull— right now.”

Oops. That would be a major admission of fake news, wouldn’t it?

Or, as Trump liked to term it: a witch hunt.
http://www.washingtontimes.com/news/2017/jun/27/cnn-producer-caught-camera-russia-trump-mostly-bul/

Dessa lögner sprider svensk vänstermedia utan att blinka.
PS:
Inte mycket om Palestina i media nu=Mindre våld.
Slutsats vänstermedia är den stora boven i många av världens konflikter.

 
Ingen bild

Laglydig

28 juni 2017 02:30

Ett av de bästa blogginläggen du skrivit Thoralf! Rakt på!
Varken du eller jag är rasister eller nazister men vi måste väl i vart fall få ställa frågan om vad som pågår och rimligheten av att du skall betala 2 455 kronor i tandläkarräkning medan andra kommer undan med 50 kronor (som de dessutom naturligtvis fått i bidrag).
Jag är i princip utfattig, men har betalat ett tresiffrigt belopp i miljoner kronor till statskassan i form av arbetsgivaravgifter och moms i de företag jag startat och drivit genom livet. Till vilken nytta då?
Tyvärr är jag rädd för att utvecklingen gått för långt och att det blir svårt att vända den. Blindheten hos inte bara Reinfeldt och Löfven utan hela 7K är total. Tycker samtliga partiledare (med hela familjen inklusive barn) i 7K skulle tillbringa en månad i våra nysvenska områden som t ex Rosengård eller Hjulsta (finns ju massor att välja på numera), kanske skulle några av dem då inse vidden av det problem de själva skapat. Men det vill de naturligtvis inte. Fegheten i första hand.

 
Ingen bild

ville

28 juni 2017 04:50

Här brukar man skriva mycket om nedskräpningar i kommunen men inte ett ord om alla skräpbåtar som ingen känns vid.

 
Ingen bild

M

28 juni 2017 05:24

Jag såg en av dessa goda politiker berätta om hur hon hade sett på tv från något arabland. Hon såg hur man hämtade upp en död 2-åring ur ruinerna genom att man drog upp barnet i ena foten. Alltså var hon tvungen att hämta hit och rädda dessa personer. Denna goda politiker fattar inte, att genom att hämta hit dessa personer, tar man också hit deras problem och deras döda 2-åringar som man måste dra upp ut ruinerna genom att dra upp barnet i ena foten. Man hämtar hit barbarism och våldskultur.

Med sådana politiker och en majoritet av befolkningen som stödjer dessa politiker, kan man bara göra en sak:
Flytta utomlands och hålla ett betryggande avstånd till detta destruktiva land. Bara för att det finns elände i världen, betyder inte, att man måste vara en del av det.


 
Ingen bild

Roffe

28 juni 2017 06:18

Nej det finns ingen i Hultsfred vad jag vet som är nöjd med situationen. Däremot vet jag fler som beväpnar sig för att kunna skydda det som är sitt när problemen kommer då polis är en stor avsaknad.

Du skulle även ha tittat på alla restauranger och caféer och affärer invandrarna startat.
Det finns förmodligen inte ett tillstånd till något.
Kokplattor o diska på toaletten...

Tack för bladet.

 
Ingen bild

valentin

28 juni 2017 06:47

Ett typiskt pk uttalande för han vill ha kvar jobbet

 
Ingen bild

Gustaf

28 juni 2017 07:14

"Den svenska modellen ska utvecklas inte avvecklas och vi ska investera i varandra i skola i vård" o.s.v.....statsministern har talat.
Folket har gjort sitt val.

 
Ingen bild

Lars S

28 juni 2017 07:28

Du har rätt, Thoralf ! Det är för jäkligt. Synd dock att så få ställde upp på vykortsidén. Tyckte att iden var mycket bra. Kunde bl.a använts till att skickas till Hälso och sjukvården som nu följer upp beslut om att slopa hjälp till livsviktiga mediciner

 
Ingen bild

Tompa

28 juni 2017 07:31

Att så många som 87% av de svenska väljarna röstar på sitt eget lands undergång blir något för framtidens utländska forskare att reda ut.

Några framgångsrika "svenska" forskare kommer inte att finnas i det nya Sverige.

 
Ingen bild

Iceman

28 juni 2017 07:32

Samma där som här. Var på ett rekreationsområde i Malmö igår. Några få svenskar men fullt av nordafrikaner och araber. Jag hörde inte svenska talas. Jag känner mig inte längre hemma i mitt eget land. Vart ska jag fly? Jag känner sorg och vrede över vad politikerna och naiva dumsvenskar tillåtits göra oss och vårt land.

 
Ingen bild

KS

28 juni 2017 07:33

Palle Kuling 00:00: Jag tror till och med att det var EKONOMICHEFEN!

 
Ingen bild

lol

28 juni 2017 07:40

Både Niqab och Burka borde förbjudas på offentlig plats i Sverige. Lagförslag från SD efterlyses.

 
Ingen bild

Tony

28 juni 2017 07:58

Vi hör varje dag i Nyhetssändningarna om brister i vården,
men sällan vad som är bristen på personal, avdelningar som
stängs ner o.s.v med långa väntetider som följd,det
formligen dräller av sjukvårdssnyltare som på sin höjd
behöver att betala 50 kr, det är bara att hålla med
Björn Söder när dessa beslut togs, att det var en
skammens dag!

 
Ingen bild

Mutter

28 juni 2017 08:21

Vitet är billigare än att ta emot en massa migranter.

 
Ingen bild

Bo

28 juni 2017 08:27

Visst kan man tycka att svenskarna är dumma i huvudet. Å andra sidan finns det väl inget annat folk i Europa som är utsatt för en så ensidig propaganda av svensk media.

 
Ingen bild

Eric H

28 juni 2017 08:29

Välskrivet, Thor-Alf. SOm fd boende i närheten av et berikat område i Sthlm känns detta så bekant.
So-iefamiljen i grannhuset har nu sex barn, de hade ETT när vi flyttade hit till området 2010. Ingen jobbar.
En extra guldstjärna för Ditt idoga arbete med flygbladsutdelning.
Om nu bara svensson orkar läsa dem..

 
Ingen bild

Systemfel

28 juni 2017 08:58

Vad vi nu ser är resultatet på de mediarädda partierna som i 25 års tid lekt politik med vårt samhälles trygghet som insats.

 
Ingen bild

Viveka

28 juni 2017 09:14

Kära Thoralf! Inte bara de som fått tillträde till Sverige går i princip gratis till tandläkaren. Även de som befinner sig illegalt i landet betalar 50 kronor. Absurt. Svenskar får betala ur egen ficka om dom över huvud taget har något att betala med. MAN TROR INTE DET ÄR SANT!!!

 
Ingen bild

Acke

28 juni 2017 09:17

2455 Kr är ju inget det lär inte vara ovanligt med blattar vars tandvård skulle kosta 100 000 kr som de får för 50 Kr. Lär ju finnas massor av svenska fattigpensionärer som inte har råd med den tandvård som de skulle behöva trots att de jobbat ett helt liv och betalat världens högsta skatter. Man får bara hoppas att domens dag kommer för dessa politiker som skapat detta. Reinfeldt och svetsaren bör behandlas som Norge behandlade Quisling.

 
Ingen bild

Brandmannen

28 juni 2017 10:21

Moliljan i Målilla töms på migranter. Nu kanske man kan låta barnen åka till sjön och bada igen och låta familjen springa på spåret själva.

PS Jag vill inte betala skatt längre.

 
Krister

Krister

28 juni 2017 10:21

Sorgligt född i Virserum vet att mina gamla kompisar verkligen lider men väntar på sept 2018 det är det som håller dom uppe. Min skolkamrat Rosander är en centerpartist och kan nog inte annat än försöka hålla ut och återvänder till lantbruket efter valnederlaget 2018 men tyvärr för många gråsossar i dessa bygder så den som lever får se.

http://Thoralfssons blogg

 
Ingen bild

Ölandsbonde

28 juni 2017 10:23

2.040 kr från mig för två hål senast. Synd att man inte kan söka asyl och få det lagat för 50:-.

Är det någon som kört med att vara illegal hos tandläkaren? Jag har inte vågat.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

28 juni 2017 10:26

Det blir inget bra 2018 heller. MSM är alldeles för starka i sin propaganda.
Titta bara på detta, enligt Text-TV:
10% tycker Trump är bra. 63% är RÄDDA för Trump.
93% tyckte Obama var bra! Fantastiskt!! Mannen som startade 8 krig och grundade IS gillas av 93%.

 
Ingen bild

ugglan

28 juni 2017 10:48

Min senaste tandläkarräkning gick på 27.500 kr. Men då var det en hel del porslinskronor som monterades in.
Ganska svettiga pengar för mig som pensionär, som bara får ut 13.400 kr. mån. Det blir att dra åt svångremmen i byxorna något hål till.

 
Ingen bild

Gustaf

28 juni 2017 12:19

Jag kommer ihåg Maja, bodde där flera gånger. Hotell Hulingen på tisdagar, trångt varmt. Alla kollegor och allt vi upplevde var trevligt. Jobbade för allt vad tygen höll kändes bara så skulle det vara.
Det var en del av mitt Sverige som nu inte finns.

 
Ingen bild

Fiona1177

28 juni 2017 12:41

Ett litet tips - behöver du andas ut och få lite "fri sikt" så gå till närmaste handelsträdgård. I stort sett garanterat svenskdominerade.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 juni 2017 14:44

”Många bara blundar och låsas att de inte ser kvinnorna i heltäckande kläder med bara en smal springa för ögonen. De flyr undan verkligheten i sin egen kommun.”

Det kommer inte att hålla i längden att blunda. Jag tror att det kommer att bli den nya folksjukdomen, att blunda. Vad kan SD göra om de blir tillräckligt stora? I min värld finns bara en lösning.

Skicka hem dem!

Det finns inte någon annan lösning. Fundera på hur Sverige ser ut om t.ex 500 000 anländer fram till 2025. Fundera sedan på om minst 50 % av dessa är analfabeter. Vad blir det då med vårt land?

KAOS!

 
Ingen bild

Hexe

28 juni 2017 15:35

Researchgruppen har i dag tillräckligt med data för att bygga upp ett gediget åsiktsregister. Men till skillnad från Afa och Revolutionära Fronten – som polisen kan gripa och lagföra – har Researchgruppen inte bara fritt spelrum utan även de etablerade mediernas välsignelse.

Inför nästa val kan de exempelvis tanka ner alla valsedlar i sin databas och se vilka som har gjort sig skyldiga till ”fel åsikter” eller ”fel parti”. Om den då 32-årige Svenne Svensson, på valbar plats någonstans i Svedala, har sagt något dumt på internet fem år tidigare kan Researchgruppen plocka fram det och se till att det blir publicerat.

https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461
Läs och förfäras..
Vi har farliga motståndare med makten på sin sida. Se ex.Ekeroths dom, vem blir förvånad.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 juni 2017 18:36

Granskning Sveriges Intervju med Maria Hölcke - Domare i fallet Kent Ekeroth.

https://www.facebook.com/granskningsverige/?pnref=story

 
Ingen bild

Fredrik

28 juni 2017 19:21

OT: Kommer man dra in Vattningsförbudet efter helgen i Kalmar kommun, eller är det extremtorka som klimatalarmisterna varnar för?

Önskar själv att jag kunde fixa några gamla trasiga tänder för en 50 lapp:(

 
Ingen bild

Hm

28 juni 2017 19:24

Aningen OT men ändå viktigt. Somaliern som vill hindra Åkesson har skrivit ett nytt inlägg på Nyheter24. Man kan visa om man håller med efter texten.
https://nyheter24.se/debatt/888132-kahin-ahmed-m-jag-ar-svensk-oavsett-vad-du-tycker-jomshof#

 
Ingen bild

J B Doe

28 juni 2017 19:29

Hoppas Kent Ekeroth stannar i riksdagen. För sin egen skull. Kan vara farligt att mista sitt livvaktsskydd.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

28 juni 2017 20:02

Håller med Iol om att nikab och burka skulle vara förbjudet i varje civiliserat land.
Maskerat ansikte på allmän plats måste väl vara förbjudet redan idag.

Om inte så har vi politiker som tänker som barn.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 juni 2017 20:23

@ Hm
Kahin Ahmed (M), Tack för länken.
Den här vridna människan är så sjuk
så om han sväljer en spik
kommer det ut en korkskruv!
Han seglar i motvind på nyheter 24.

 
Ingen bild

Annelie

28 juni 2017 21:15

Jag väljer blåsippans väg. Har inte råd med tandläkare.

 
Ingen bild

s29

29 juni 2017 00:53

Dom stulna fåren.......kan det ha varit utomjordingar?????

 
Ingen bild

s29

29 juni 2017 01:13

Våra s,k Politiker VET vad som sker. Men dom har likt våra s,k journalister sålt sin själ till djävulen/sionismen.Om vi låter det fortgå så slutar det som Grekland.Vi blir livegna och Rootshild famely kommer att kontrollera våra liv.Men något kontrollerat världsamhälle kommer dom aldrig att få.Ryssar och Kineser kommer att satta stopp för deras inflytande.Kvar blir ett fattigt Europa och kanske ett USA i brand.Dårarnas chessplay.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards