thoralf

BAROMETERN BLOCKERADE SIN EGEN ARTIKEL PÅ FACEBOOK

Av Thoralf Alfsson - 2017-06-28 21:25

Igår kväll publicerade Barometern en artikel om att 14 får hade blivit stulna från en gård på fastlandet. 9 av fåren skulle under söndagen ha flyttats till Eketorps borg på Öland för att ingå i attraktionen för alla turister. Fåren hade tydligen varit där tidigare år och var vana vid människor.

Men innan de hann flyttas stals fåren.


Jag försökte igår kväll skriva en kommentar och länka artikeln till Facebook men det gick inte. I min kommentar skrev jag att Ramadan avslutades den 25 juni och då startar den stora muslimska festen Eid Al-fitr,som lär pågå i tre dygn. Ett av de stående inslagen är ju att halalslakta ett får eller lamm. Därför är det inte helt osannolikt att de stulna Eketorpsfåren redan halalslaktats till något firande.


Det gick inte att ens länka artikeln på Facebook. Nedanstående resultatet efter att jag istället kopierat länken till Facebook.


 


Jag mejlade då ansvarig utgivare på Barometern och frågade och fick följande svar från Per Jakobsson.


”Vi lade själva ut den på Facebook i går kväll, men på grund av tonläget och spekulationerna i tråden fattade jag beslutet att plocka bort den.”

 

Så fort misstankar eller spekulationer riktar sig mot muslimer blir det väldigt känsligt! Då sätter den stora mörkningen in i svensk media!


Det var inte bara artikeln på Facebook som plockades bort av Barometern. De tog också bort möjligheten att dela artikeln på Facebook. De mer eller mindre blockerade all spridning av artikeln.


Jag har också mejlat journalisten Maria Alåsen och frågat varför de inte skriver var någonstans fåren stals men hon har inte svarat på mitt mejl under hela dagen. Om nu polisen vill ha in tips från allmänheten kan det ju vara bra att veta om fåren stals i Kalmar, Högsby, Emmaboda eller i Påryd. Men det verkar som Barometern inte har något som helst intresse av att polisen skall lösa brott.


Hur många tror att mina misstankar om att fåren redan halalslaktats stämmer?


Vad tror ni att Barometern har gjort nu? Damage controll förstås!


Nu har man skrivit en artikel där man kontaktat både polisen och LRF som både säger att stölder av djur inte har ökat.


”Robert Loeffel kan inte svara på om antalet stölder av djur har ökat.

– Det anmäls enbart som stöld och hamnar under kategorin annan stöld. Det finns ingen möjlighet för oss att ta reda på antal.

Han tror inte att antalet av stölder av djur från beten har ökat den senaste tiden.

– Nej, det händer då och då under den här tiden på året.”

 

”Malin Engdahl, regionchef på LRF, säger att stölder inte är vanligt.

– Man hör om det någon gång ibland men vi har inte sett någon ökning. Djurägare vet att de ska ha extra tillsyn över sina djur speciellt på somrarna när det är mycket folk ute och rör sig i naturen.”

 

Det är patetiskt och läsa hur dessa politiskt korrekta individer låtsas som det regnar. Men någon gång i framtiden kommer även dessa tillstå att de varit naiva. Frågan är bara hur länge vi får vänta och hur många djur som måste stjälas innan dess.

 

Och den stackars djurägaren Mats Torstensson vill givetvis inte uttala sig om några misstankar.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2295958743961838&set=picfp.100006432043451.2295958710628508&type=3&theater


Men förr eller senare kommer även indoktrinerade människor vakna och inse vilket land Sverige blivit efter all massinvandring från tredje världen.

 
 
Ingen bild

Gubben o Gumman

28 juni 2017 22:55

"Det händer vid den här tiden ibland på året"

Den meningen bör nog Barometerns personal läsa 3 gånger för att sedan ha ett grupparbetet om hur detta kan hänga ihop
Samtliga hör hemma i möktunnan

 
Ingen bild

Hacke

28 juni 2017 23:27

Barometern och övrig mainstreammedia får ursäkta men jag tycker att Lorrygänget sköter det där med satir betydligt bättre.
För inte kan väl msm gärna mena att vi ska ta dom på allvar längre.

 
Ingen bild

K

28 juni 2017 23:28

Jag tror dessvärre att större delen av de stackars djuren är uppätna nu.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 juni 2017 00:10

Min gissning är att den övervägande delen av halalslaktat kött importeras. Allt fryst och konserverat som säljs i arabbutiker är sannolikt slaktat på traditionellt muslimskt vis. Det vill säga att man skär halsen av djuret, som långsamt förblöder, samtidigt som en politisk ledare rabblar något medeltida extrempolitiskt på ett utländskt språk. Detta sker givetvis helt utan bedövning.

Ni som INTE vill stoppa import av kött slaktat på detta vidriga muslimska vis – tycker ni också att det är i sin ordning att Sverige importerar t.ex kläder som producerats av barnarbetare?

Här kräver jag att den som förvarar importerat halalkött är konsekvent i sitt svar.

Inget politiskt korrekt trams tack! (läs Mojo)

 
Ingen bild

Leo

29 juni 2017 00:20

Barometern går från klarhet till klarhet. Fy fan vilken patetisk nyhetstidning!!!

 
Ingen bild

s29

29 juni 2017 00:38

Ja du har så rätt Thoralf,förr eller senare kommer indoktrinerade/fega människor att vakna.Men först så ska Sverige tydligen tillåtas att bli ett U-LAND.Dom indoktrinerade iphone beroende hensen vill tydligen återuppbygga ett nerbrunnet samhälle med sin egen och importerad spetskompeten.Man får väl önska dom lycka till. Det lär dom behöva.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 juni 2017 02:05

BBC granska muslimsk terror. Frågan BBC ställer är: "-Hur hamnade vi här"

Det enkla svaret är: Tar man hit den muslimska medeltiden, får man den muslimska medeltiden. Några att tacka för islamiseringen är t.ex Gustav Fridolin, Maria Ferm, Fredrik Reinfeldt, Bengt Westerberg och Erik Ullenhag

Glöm inte det.

Has al-Muhajiroun been underestimated? Richard Watson reports - BBC Newsnight
https://www.youtube.com/watch?v=mQ5a7deraE4

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

29 juni 2017 06:46

Censuren i Sverige vet inga gränser.

Och det Thoralf skrev om tandläkarspektaklet är så ruttet när det har visat sig att det bara är några procent av invällarna som flyr från krig.
Man har slitit ont i mer ön 40 år och skattepengar som man bidragit med strös över människor som inte har gjort ett handtag för landet.

Björn Söders skamtal kommer jag ihåg och jag ned många inser hur rätt han har.
Sveriges motto är: Utlänningar först !
Äckligt skamligt.

 
Ingen bild

Nisse

29 juni 2017 06:48

Borde väl inte va så svårt för polisen att få fram statistik på om sånt här
om det brukar ske efter fastemånaden, om nu viljan finns.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

29 juni 2017 07:07

Att inte pk-partierna förstår att dom går emot svenskarna när SD bara växer och växer visar hur hjärndöda dom är.

 
Stefan K

Stefan K

29 juni 2017 07:20

Nu sticker jag ut hakan. Fåren stals för att ätas upp. Frågan är i vilket sammanhang?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Ludvig

29 juni 2017 07:27

Som vanligt mycket fegt av Barometern.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

29 juni 2017 07:32

Gomorron svt kan inte förstå att SD växer trots senaste tidens "skandaler".

Dom förstår inte heller tydligt att "skandalerna" inte är några skandaler.
Men det förstår vi med normalintelligens.

 
Ingen bild

Stefan A

29 juni 2017 07:42

Redan före kl. 7 har man fått reda på att man är extrem från LO-bossen och att man hör hemma i drängstugan från Franchell på aftonbladet...och det gör mej lycklig, för varje okvädningsord från dessa herrar o damer är en seger för verklighetens folk.....

 
Ingen bild

SD sept 2018

29 juni 2017 08:17

Tack Thoralf, för möjligheten som du ger oss, att ta del av sanningen i vårt förljugna land .

 
Ingen bild

Nils Dacke

29 juni 2017 08:59

Det är som alla andra brott, dessa har inte alls ökat det är bara anmälningsbenägenheten som ökat enligt PK.
Sen ett stort tack till dig Thoralf att du orkar hålla på och strida mot allsköns PK och MSM människor. Önskar dig en skön sommar.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

29 juni 2017 09:06

Sverigedemokraterna - det enda arbetarpartiet

 
Ingen bild

Tony

29 juni 2017 09:22

Cosmic Debris:

Nej namnen på landsförrädare glöms inte så lätt, du
räknar upp en del, det finns fler, många fler som hjälpt
till att förstöra landet!

 
Ingen bild

Lena

29 juni 2017 09:50

Mattias Karlsson gillar tydligen att Kent Ekeroth inte få stanna kvar i riksdagen som SD riksdagsman, trots att det är ett RINGA brott att örfila en person som själv triggar upp situationen i kön. Vi är många som tycker det är orimligt och mycket orättvist och t o m Leif G W Person anser att det inte är rimligt.
MK är han fågel eller fisk?
Trots allt är vi tvungna till att hålla ihop SD, vi tycker inte alla likadant om allt men det finns ingen annat parti inför valet 2018 som i grunden kan göra NÅGOT för ändra riktning för landet.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

29 juni 2017 10:04

När nu Kent Ekerhot försvinner från Sveriges riksdag så tänker i alla fall inte jag titta på någon riksdagsdebatt mer , han var härlig att lyssna på ,kunde ge svar på allt !

 
Ingen bild

C Andersson

29 juni 2017 11:15

@S-E Karlsson@

Och jag kommer inte att rösta med. Rätttare sagt jag kommer att rösta blankt. SD är inte mitt parti.

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 11:17

OK, det är ditt val men i praktiken ger du Stefan Löfven och Miljöpartiet din röst!

 
Ingen bild

Mattias R

29 juni 2017 11:39

@Thoralf
Du blir inte heller värst lycklig av spekulationer om dig själv, eller hur?

Det här inlägget av dig är inget annat än ett riktigt lågvattenmärke. Skriv väldigt gärna om sånt här den dagen du har belägg för det. Utan det blir du endast en konspiratör och det klär dig dåligt.


@ C Andersson
Torsdag 29 juni 11:15

Klokt beslut. SD har tidigare varit en frisk fläkt i Sveriges politik. Men i takt med att makthungern vuxit ju mer slätstrukna har man blivit. Inget får sticka ut, allt ska vara "mainstream". Thoralf här är ett lysande exempel på det. Får inte vara med och leka för att han driver sin blogg på det viset HAN vill, och skriver om de sakerna HAN brinner för. Då inte ens 40-70000 läsare per månad, som tar del av SD-tankar hjälper, då hjälper inget.

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 12:39

Jag spekulerar precis som jag vill. Om du inte delar mina spekulationer så är det inget bekymmer för mig.

Det jag är väldigt fundersam över är din fullständiga blåögdhet eller naivitet när det gäller islam och dess utövare. Hedersvåld, könsstympning, kvinnoförtryck, islamism, jihadister, IS-värvningar i svenska moskéer och inte minst den självvalda segregationen.

Vad är det som driver dig? Sluta blunda för verkligheten.

 
Ingen bild

Får avlivat efter misstänkt sexövergrepp

29 juni 2017 12:36

En 40-årig man anhölls på tisdagen misstänkt för djurplågeri mot ett får som han nyss ska ha stulit.
– Fåret fick avlivas. Enligt veterinären hade det skador i underlivet, säger åklagare Helene Jacobsson.

Vad har mannen sagt i polisförhören?
– Han har erkänt stölden, men förnekar djurplågeri. Hur skadorna på fåret har uppkommit säger han sig inte veta. Att han själv skulle ligga bakom dem förnekar han helt.
Anhållandet av mannen hävdes på onsdagen och han är nu åter på fri fot.
– Det fanns oklarheter kring hans adressförhållanden som gjorde att det fanns flyktfara. När det väl blivit utrett fanns det ingen anledning att hålla honom inlåst längre, säger Helene Jacobsson.
https://www.sydsvenskan.se/2017-06-29/far-avlivat-efter-misstankt-sexovergrepp-man-anhallen

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 12:43

Mattias R vill säkert kommentera denna artikel!

 
Ingen bild

Mattias R

29 juni 2017 13:16

@Thoralf
Blunda för sanningen, vilken sanning? Det du skriver om fårstölden är knappast någon sanning, endast dina högst egna spekulationer.
Allt övrigt du tar upp som exempel tar jag bestämt avstånd ifrån. Men vi kan inte göra som du och generalisera.

Angående den andra fårstölden och skadorna på det är det självklart fullständigt oacceptabelt. Lika oacceptabelt som de två svenska ungdomarnas tidelag med en häst för en tid sedan. De ska straffas efter svensk lag såklart. Något som är oklart?

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 13:39

Ja, du svarade inte på min fråga!

 
Ingen bild

C Andersson

29 juni 2017 13:31

@Mattias R@

Thoralf spekulerar hur mycket han vill. Det är därför man har en blogg. För att spekulera. Och provocera. Thoralf är faktiskt lite unik i och med låter sina läsare provocera. Inte hur mycket som helst för då skulle det urarta. Det är kanske något för dig att fundera på. En konstruktiv debatt är att föredra framför pajkasktning.

Gå in och läs på Avpixlat och läs där. Jämför kommentarsfälten med bloggen här. Man kan ha synpunkter på Apixlat, en del artiklar bra andra är det inte. Men kommentarerna sänker hela sajten.

Handen på hjärtat. I hur många kommetarsfält får du skriva lika fritt som här? På din egen blogg kanske. På din egen sida på Facebook? Inte.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 juni 2017 13:45

SVD: "Efter Manchester: Polisen bär automatvapen på Bråvalla"

Varför behövs då detta? Är det nazister som oroar polisen?

Nej, självklart inte. Sverige har importerat muslimer som är våldsamma och raserar samhälle efter samhälle. I politiska samlingslokaler(moskéer) dras riktlinjer upp för det subversiva våldet. Det är inget att diskutera. Att diskutera däremot är hur vi förbjuder islam.

Förr eller senare kommer det att bli aktuellt.

 
Ingen bild

Mattias R

29 juni 2017 14:01

@thoralf
Ok sorry.
Det som driver mig är precis det samma som driver dig, en övertygelse. Jag tror inte på dessa generaliseringar. Varför? De stämmer inte på något vis. Vore det så hade vi ju varit på samma sida.

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 14:53

Jag förstår att du därmed uppfattar hedersvåld, könsstympningar, barnäktenskap och andra hedersrelaterat tvång, som kvinnoförtryck för generaliseringar!

 
Ingen bild

C Andersson

29 juni 2017 14:11

http://www.skd.se/2017/06/29/getstolden-kan-vara-pa-vag-att-klaras-upp/

Getstölden kan vara på väg att klaras upp

 
Ingen bild

Hacke

29 juni 2017 15:11

@Thoralf 14:53

Mattias R peggar upp och du slår som så ofta i en lysande båge hole-in-one! Njutbart är bara förnamnet.

 
Ingen bild

C Andersson

29 juni 2017 16:07

@Hacke@

Moderatbandy?

 
Ingen bild

Hacke

29 juni 2017 16:59

@C Andersson
Har själv aldrig ägnat mig åt denna dyra och komplicerade form av promenader ;)

 
Ingen bild

Friholt

29 juni 2017 17:00

Den där fårälskaren, liksom offret (fåret) är hemmahörande i Kågeröd, en vacker liten by vid foten av Söderåsen c:a 2 mil från Helsingborg.
Själv hittade jag en fantastisk kvinna i dansens virvlar i Folkets Park där. Den vackra folkparken heter Kågeröds Lund.
Men tiderna har ju förändrats sedan Mohammed kom till byn.

 
Ingen bild

Mattias R

29 juni 2017 17:26

@Thoralf Alfsson
Torsdag 29 juni 14:53
Riktigt så var det inte jag skrev som du vet. ”Allt övrigt du tar upp som exempel tar jag bestämt avstånd ifrån." Det skrev jag angående de sakerna du tog upp. Hedersvåld etc. Vi har fullständig samsyn i att detta är vidrigt och förkastligt. Men fortfarande är det långt från alla som beter sig så.

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 17:36

Men du vet väl att det mesta av detta är kopplat till religionen men även till deras kultur.

Jag undrar fortfarande varför du försvarar detta!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 juni 2017 17:38

Johan Westerholm skriver: "Bland dem som tjänar 400.000 till 600.000 kronor om året är exempelvis SD största parti."

För 2-3 år sedan skrev jag att den mångkulturella helvetespolitiken kommer att få problem när mångkulturen når den ”toleranta” medelklassen.

Det verkar den nu ha gjort.

Alla är sig själv närmast. Särskilt bland dem som påstår motsatsen.

 
Ingen bild

Mattias R

29 juni 2017 21:35

@Thoralf Alfsson
Torsdag 29 juni 17:36
Jag försvarar ingen av de galenskaper du tagit upp i inläggen idag, ingen.

Thoralf Alfsson

29 juni 2017 22:18

Du försvarar inte galenskaperna men du försvarar de som utför galenskaperna.

 
Ingen bild

Laglydig

29 juni 2017 22:08

@C Andersson
Även om man inte röstar FÖR ett visst parti så kan man ju taktikrösta MOT andra. Precis som Thoralf säger så är en blankröst eller soffliggare en indirekt röst på 7K med Stefan Löfven i spetsen.

@Lena
Helt rätt. Vi måste hålla ihop, trots att det finns spänningar. Vi får ta debatten efter valet och se vad som händer efter det.

@Mattias R
Vi vet nu inte vem denne idiotiske man är som våldtog ett får, kanske en helgalen svensk? Men visst är det märkligt att får- och getstölder är extremt vanliga under en viss fastemånad. Getstölden av geten Getrud är på väg att klaras upp (trots att bilen saknade reg. skyltar). Den som låg bakom visade sig vara en "utlandsfödd man". Jag gillar Leif G W Perssons statistiska angreppssätt och uttalar därför att sannolikheten för "den 40-årige mannen" är muslim och invandrare är betydligt över 80 % med tanke på att det skedde i slutet av ramadan (även att det rådde ovisshet om mannens adress tyder på det) samt att det är ytterst ovanligt att etniska svenska män beter sig på detta vidriga sätt, men vilket är fullt naturligt om man t ex kommer från Somalia eller Afghanistan.
Nej, jag är INTE rasist, tyvärr säger jag sanningen!

 
Ingen bild

Observer

29 juni 2017 22:23

Follow the money. Bensinen var fullbeskattad, Man breddade skattebasen med att locka in folk på dieseln som man sedan hissade skatten på!
Sedan har det blivit allt mindre evidensbaserad vetenskap o alltmer känslostyrt o c h inte minst värdegrundstyrt.

...Då blir det så här!

 
Ingen bild

Jesse

4 juli 2017 03:40

Djurägaren Mats Torstensson är själv muslim, och han gillar och stöder det muslimska rafnaslakt

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards