thoralf

UTLÄNDSKA MEDBORGARE I SVERIGES RIKSDAG

Av Thoralf Alfsson - 2017-10-16 23:20

Hur många utländska medborgare sitter idag i Sveriges riksdag? Är det 30 eller 50 ledamöter eller ännu fler? Att de även har ett svenskt medborgarskap förändrar inte det faktum att de har ett utländskt medborgarskap. Var finns sympatierna? I Sverige eller i hemlandet?


Portalparagrafen i Regeringsformen säger att "All offentlig makt i Sverige utgår från folket." Så är det faktiskt inte i praktiken enligt min mening. Jag skulle säga att i praktiken är det partierna som representerar folket. Folket har inget att säga till om när partierna sätter sina riksdagslistor. Det är helt andra grunder som styr sammansättningen på riksdagsvalsedlarna.


Flera partier strävar efter att ha utländska medborgare på sina valsedlar för att locka invandrargrupper att rösta på ett parti. Hur stark vilja har dessa utländska medborgare att driva det ”svenska folkets” intresse i Sveriges riksdag? Eller känner dessa riksdagsledamöter med flera medborgarskap större intresse och vilja att driva frågor som har anknytning till hemlandet?


Använder dessa riksdagsledamöter riksdagen som en plattform för att driva sin egen agenda och opposition i frågor rörande hemlandet?

 

Den allmänna motionstiden i riksdagen visar med all tydlighet vilken agenda och vilka frågor som är viktigast för flera av dessa riksdagsledamöter med även utländska medborgarskap! Jag har tittat lite närmare på några av dessa riksdagsledamöter.


 


Jabar Amin i talarstolen i Sveriges riksdag.


Huruvida miljöpartisten Jabar Amin även har ett utländskt medborgarskap har jag inte kunnat få bekräftat men sannolikheten är nog stor för det. Jabar Amin kommer enligt Wikipedia från Kurdistan i Irak, där han är född.


Efter några månaders medlemskap i Socialdemokraterna 1998 ville Jabar Amin få en plats på socialdemokraternas riksdagsvalsedel. Något som valberedningen gick emot. Jabar Amins reaktion var tydligen ilska och hot enligt en artikel i Aftonbladet!


”Amin och de invandrare som agerat för honom har varnat för att de kan komma att lämna socialdemokraterna och bilda eget parti om deras kandidat inte nomineras.
   -Vi kommer att diskutera vår strategi de närmaste dagarna. Vi vill inte hasta fram ett beslut, sade Amin på lördagen. Carin Lundberg tycker att hans kritiker i så fall får rätt:
   -Då var det bara riksdagsuppdraget han var ute efter, då handlade det inte om ideologin eller om att vara en företrädare.”

 

Jabar Amin lämnade strax därefter Socialdemokraterna för att istället bli medlem i Miljöpartiet. Hans tid i Miljöpartiet har också kantats av problem och konflikter. Hans söner tycks också utmärka sig negativt enligt uppgifter på nätet. Jabar Amin skall enligt en annan uppgift på nätet skickat dem till Kurdistan.


https://www.dn.se/arkiv/politik/30-invandrare-lamnar-s/


Vilka enskilda motioner har då Jabar Amin lämnat in till riksdagen under det nya riksdagsåret?


Stödja folkviljan i södra Kurdistan att bli en självständig demokratisk stat

Motion 2017/18:2647

av Jabar Amin m.fl (MP)

 

En FN-ledd folkomröstning i norra, östra och västra Kurdistan

Motion 2017/18:2788

av Jabar Amin m.fl (MP)

 

Stöd Palestina - häv blockaden mot Gaza

Motion 2017/18:2789

av Jabar Amin m.fl (MP)

 

Inrätta ett svenskt konsulat i staden Erbil i irakiska Kurdistan

Motion 2016/17:2533

av Jabar Amin m.fl (MP)

 

Vallagen ska inte leda till diskriminering

Motion 2017/18:2116

av Jabar Amin (MP)


Förslag till riksdagsbeslut

Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att se över lagstiftningen på detta område i syfte att behandla alla utländska medborgare som är folkbokförda i Sverige lika i samband med kommunala val och landstingsval och tillkännager detta för regeringen.


Jabar Amin har dessutom rest till Kurdistan på skattebetalarnas bekostnad vid ett flertal tillfällen.


https://www.folkbladet.nu/1236469/jabar-amin-aker-till-kurdistan


http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/en-groen-delegation-aaker-till-irakiska-kurdistan-602227


 

Skall utländska medborgare sitta i Sveriges riksdag? Vad anser du?

 
 
sunken

sunken

17 oktober 2017 00:01

I det här fallet är det ju helt vansinnigt, och att sitta på två stolar
håller inte. Det är ju som om en rikdagsledamot skulle lägga motioner och ta beslut som gynnar den egna aktieportföljen.

http://http:s

 
Ingen bild

Cosmik Debris

17 oktober 2017 00:11

Pudelns kärna

"Amin och de invandrare som agerat för honom har varnat för att de kan komma att lämna socialdemokraterna "

Det handlar alltså utpressning. Dessa människor är inte lojala med andra än sin klan, släkt eller religion. Allt annat snack är trams och lögn

Låt muslimerna muslimerna/araberna bilda ett eget parti. Först då kommer det att bli tydligt för svenskarna vilka enorma konflikter bland annat psykopaten Reinfeldt byggt in i VÅRT land.

 
Ingen bild

Roland Salomonsson

17 oktober 2017 00:33

Dubbla medborgerskap (och lojalitéter är en viktig fråga. Vi såg hur en sannolik Muslimsk Broder i ministerställning arrangerade så att 300 pansarbandvagnar uppköpta och renoverade av Sverige via skumma transaktioner ”levererades” till IS i Raqqa. Dessa muslimer ”som kräver” är sannolikt ”Muslimska Bröder”, vilket är ännu värre. Kraven de ställer har att göra med att vänsterrörelserna i Euroipa (inom ramen för EU) slöt ett avtal i Barcelona om islamisering av Europa, samt att muslimer skall ges platser i EU-ländernas parlamenten, vilket den islamska samfälligheten representerad i princip enbart av Muslimska Bröder sockrade med att försäkra att EU skulle få prioriet med oljeleveranser i krislägen (det påstods var ”Peak-oil”, vilket är ett bedrägeri). S slöt sedan ett ”hängavtal” via ”Tro och Broderskap” i ”hemlighet” till Barcelona-avtalet. Islamiseringen i Sverige genomför således enlit Barcelona-avtal. S tror på allvar att MB är ”socialdemokrater, medan alla sansade vet att man kan inte tillhöra islam (sharia) och samtidigt vara socialdemokrat eller kommunist, såvida man inte ägnar sig offentligt åt ”tiquia”.
Tyvärr räcker det inte att kräva av en riksdagskandidat att denne skall avsäga sig medborgerskap i ett annat land. Vissa länder, de flesta muslimska, har inskrivet i sina ”grundlagar” att ett medborgerskap inte kan avsägas, även om medborgaren säger och kräver så. Turkiet är ett sådant land. Här räknas alla världens turkfolk som medborgare i Turkiet och kan på ansökan erhålla pass och andra internationella handlingar. Turkiet utgår från att alla Turkfolk är muslimer och liksom enligt sharia, så accepteras inte ”avfällingar”. Exempel på Turkfolk är bl a Uigurer, Mongoler, Kahzaker, Kirgiser, Turkmener och alla anses av Turkiet ingå i den turkiska världgemenskapen, där alla också är muslimer (mest varianter av Sunni).

Att lösa denna Gordiska knut, samtidigt som kultur-marxismen härskar inom Europa, är en grannlaga och svår fråga. Här bör man sannolikt följa hur Finland, Baltstaterna resp Visegradländerna löser frågan.

 
Ingen bild

Roland Salomonsson

17 oktober 2017 00:34

Låt islam bilda parti, så avslöjas deras syften med Sverige!

 
Ingen bild

Observer

17 oktober 2017 01:09

-Självklart inte!
Och de som underlättar detta är landsförrädare och skall åtalas enl min mening samt reglerna bör av rikets säkerhet stramas upp.

 
Ingen bild

Björn

17 oktober 2017 01:49

Jag tycker nog inte att man ska få sitta I vare sig riksdagen, landsting eller kommunfullmäktige med dubbla medborgarskap. Om man engagerar sig politiskt ska det vara för Sverige. Medlem I ett parti ska man nog kunna få bli, men inte sitta I en bestämmande församling. Amin verkar ju köra sitt egna race och lägga mer krut på Kurdistan än på att förbättra Sverige. Att efter ett par månaders medlemskap I Socialdemokraterna kräva en riksdagsplats, säger ju allt om denna karl.
Kan man ju sen bara undra hur det kommer att bli om klanerna börjar ta över partierna.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

17 oktober 2017 02:08

Inga utlandsfödda över huvud taget i Sveriges riksdag ,de ska stanna i de länder de säger sej ha flytt från och jobba för demokrati där ! Dom åker ändå till sina hemländer på semester så fort dom fått uppehållstillstånd !

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

17 oktober 2017 03:43

Ett klart Nej. Man kan inte tjäna två herrar samtigt. Ett gammalt ordspråk.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

17 oktober 2017 04:27

En dag kanske svenska folket kliver in i riksdagen och hjälper bla Geronimo till Arlanda utrikes enkel biljett

 
Ingen bild

Me

17 oktober 2017 05:00

Vem som är värst på att förstöra Sverige är ju inte lätt att avgöra. Jag tycker att alla som sitter vid makten är otroligt duktiga på det. Här fattas det ena beslutet efter det andra, och är det inte att att bestraffa svenskarna, så är det att öka anslag med miljarder till tomtenissar som han på bilden. Men det är public service (PS) som gör det möjligt att förtrycka och styra folket och inte låta dem ha en egen vilja.

Tanken från början var att man ville säkerställa att befolkningen får nyheter och information som är oberoende och inte påverkas av olika konfliktintressen. Därför har man skapat PS. Detta organ har sedan övergått från att vara politisk oberoende och ha förmedlande roll till att, i kommunistisk anda a la Sovjetunionen eller DDRs STASI, instruera och utbilda medborgare i riktigt tänkande och agerande – också kallat hjärntvättning.

Att nu SD faller in i leden och hejar på hjärntvättningsmaskineriet är mycket tråkigt. Detta är ett klart tecken på att partiet har övergått, från ett parti som vill få fram folkets vilja, till att bli ett eliter parti som instruerar folket i hur de ska agera och tänka.

Autokratiska partier har vi i överflöd I Sverige och dessa har, med hjälp av PS, vanliga dumma väljare i järngrepp. Och vanligt folk är tillräckligt dumma för att tror att de tittar på PSs politiska diskussionsprogram för att få information om partiernas olika partiprogram. Politiker diskuterar i tv med varandra, och istället för att berätta vad de själva står för, bara kallar varandra för olika saker som – ”du är rasist”, ”du är nasist” för att senare se en moderator, mitt I sändningen, trycka in ett reportage om Muhamed, som det är så synd om. Sedan ska folk, utan ytter påverkan, bilda sig en egen politisk uppfattning när propagandaapparaten alltid är inkopplad? Förstår SD i riksdagen vad de håller på med?

För mej har SD, precis som hela 7-klövern, blivit icke valbara. Politikernas elittänkande dödar folks fria tänkande och detta sker m.h.a public service. Och nu ska vi säkerställa deras överlevande genom skatter?

 
Ingen bild

Ulrika

17 oktober 2017 06:01

NEJ

 
Ingen bild

Montar

17 oktober 2017 06:17

Problemet är inte med riksdagsledamöter som har ett annat medborgarskap utan med partier som låter Amin och sådana driva en linje som har ingenting att göra med Sverige.

 
Ingen bild

Rolf Åberg

17 oktober 2017 06:37

Just det! Sverige och äktsvenskar struntar de totalt i, enda intresset är att skapa en islamsk stat av Sverige.

 
Ingen bild

Iceman

17 oktober 2017 06:45

Jag har varit naiv, liksom så många andra. Jag har litat på att de som fått folkets förtroende att ta hand om vårt land, självklart är svenska medborgare. Tack, Thoralf, att du öppnat mina ögon även på denna punkt.
Sveriges riksdag ska inte vara tummelplats för utländska intressen. Det är bisarrt med denna Jabar Amin som tycks snarare infiltrerat riksdagen och använder den för sin egen agenda.

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

17 oktober 2017 07:20

Miljöpartiet har väl figurerat lite för ofta i kretsar som hyllar extremism och Israelhat. Detsamma kan sägas om Margot Wallström som t.o.m belönats med en palestinsk orden,"The Grand Star of the order of Jerusalem" som delas ut till soldater som utfört speciellt berömliga gärningar. Vad har hon gjort som gör att förtjänar att pråla med en militär orden, mer än att vid ett flertal tillfällen uttryckt hat och missaktning mot den enda demokratin i mellanöstern, Israel? Och detta med sin "Führer" Löfvens goda minne.Svensk politik har totalt spårat ur när terroristsympatisörer tillåts härja fritt i riksdag och regering. I grundlagen står: All makt utgår från folket. Så är det inte idag. Politikerna ser svenska folket enbart som en källa att mjölka skattepengar ur för att på så sätt berika sig själva eller att bekosta mer eller mindre vansinniga projekt som att bygga toaletter för miljontals kronor i tredje världen. Detta medan vi har 300000 fattigpensionärer som inte får tillstymmelse till hjälp i vårt land. Man blir spyfärdig av mindre.

 
Stefan K

Stefan K

17 oktober 2017 07:21

Svaret är givetvis NEJ!

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Pepparholm

17 oktober 2017 08:01

En retorisk fråga är en fråga som ställs så att svaret redan är givet. NEJ!

 
Ingen bild

Tony

17 oktober 2017 08:38

Bara den som endast har Svenskt Medborgarskap, att sitta
i Sveriges Riksdag och prestera motioner om saker o ting
i sina gamla hemländer visar på var lojaliteten finns.
Bor och lever man i Sverige är det Svenska intressen som ska behandlas!

 
Ingen bild

Lena1

17 oktober 2017 08:44

Detta är så galet som det kan bli, man inser mer och mer att svenska riksdagen inte är till för svenskar. Vi ska bara arbeta och betala skatt så att de kan hålla på med sin lekstuga. Tack för artiklar som denna, Thoralf!

 
Ingen bild

Niklas R

17 oktober 2017 08:48

Flera medborgarskap ska avskaffas. Antingen är man svensk eller utlänning du kan inte vara både ock.
För att vara valbar till Sveriges Riksdag måste man vara svensk.

@Staffan
Antisemitism finns i den socialistiska grunden. Det är därför som alla socialistiska inriktningar ogillar eller hatar judar i olika grader. Där har du förklaringen till varför "Palestina" blev erkänt som land av den socialistiska regeringen i Sverige.

 
Ingen bild

Ingela

17 oktober 2017 09:56

NEJ, verkligen inte. Jag anser att de ska vara "riktigt" inbodda i Sverige om det ska komma på tal. Kanske svenskt medborgarskap i X antal år för att få komma in där. Det klart att de inte är lojala mot det svenska Sverige.

 
Ingen bild

Nazistiska KristDemokraterna

17 oktober 2017 10:03

KRISTDEMOKRATERNA – EN BEDRÖVLIG HISTORIA

När ett förslag om att skära ned kristendomsundervisningen i gymnasieskolan lades fram 1963, väckte detta opposition. För opinionsbildning mot att skära ned kristendomsämnet bildades Samkristna skolnämnden. I slutet av 1963 startade nämnden en namninsamling, vilken lyckades samla in över två miljoner namnunderskrifter. Då föddes idén om att starta ett kristet politiskt parti. Den 24 januari 1964 skrev Lewi Pethrus en ledare i tidningen Dagen med rubriken ”Nytt politiskt parti” och uppmande till debatt. Till debatten tillfördes stoff när 140 läkare den 31 januari till regeringen överlämnade en skrivelse om moralen i Sverige.
En av läkarna var Åke Berglund som hade ett nazistiskt förflutet.

Den 19 augusti två dagar innan KDS skulle inleda sitt första riksting avslöjade tidningen Expressen Ljungströms nazistiska förflutna. Lewi Pethrus bestämde då att Ljungström skulle bli siste talare vid rikstingets första dag. Ljungström höll ett bra tal. Han förnekade att SNF varit nazistiskt. Sina judefientliga uttalanden hade han djupt ångrat och ”i tjugotvå år under tårar bett Gud om förlåtelse för”.
https://knanilsson.wordpress.com/2011/07/15/kristdemokraterna-en-bedrovlig-historia/

 
Ingen bild

Monica

17 oktober 2017 10:53

Många problem skulle aldrig uppstå, om Sverige inte godkände dubbla medborgarskap. De flesta länder erkänner INTE dubbla medborgarskap. Riksdagsmän, vars lojalitet gäller deras ursprungsländer, är vi inte betjänta av i svensk riksdag. Sverige bör avskaffa möjligheten till dubbelt medborgarskap. Man får helt enkelt bestämma sig: för vilket land känner du lojalitet?

 
Ingen bild

Irakisk medborgare och muslim

17 oktober 2017 11:13

Inget svenskt medborgarskap går att uppbringa på internet.
"Enligt Jabar Amin, som själv är muslim, finns en utbredd islamofobi."
https://www.di.se/artiklar/2016/4/20/rasande-intern-mp-kritik-mycket-allvarlig-situation/

Merparten av kurderna i Sverige kommer från Turkiet, men det finns även kurdiska invandrare från Irak, Iran, Libanon och Syrien.

Svensk statistik anger endast nationalitet varför det exakta antalet kurder i Sverige inte låter sig fastställas.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurder_i_Sverige

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurder

 
Ingen bild

John

17 oktober 2017 11:56

Historian upprepar sig vilket innebär att, såsom mellanöstern länderna som Syrien och Iraq var kristna och blivit islamiska under tiden, kommer att hända samma sak här I Europa. Först kommer muslimer hit och säger att de bara vill leva, Efter några år kommer de att bygga muskén(( precis som det pågår just nu)). De kommer skapa många barn med tanken på att deras religion säger så. Det så hände i Syrien och Iraq under historian.
Jag är kristen från Syrien, har bott i Sverige i 2 år nu.

 
Ingen bild

Hacke

17 oktober 2017 11:56

Bra gräv i en mycket angelägen och viktig fråga. Och då inte minst kring denna sällsynt fula fisk och trojanske häst i landets högsta beslutande organ. Och han är sannolikt inte ensam för när man följer riksdagsdebatterna är det frapperande hur många svårstavade som äntrar talarstolen enbart för att föra fram frågor som rör deras respektive hemländer. Man frågar sig hur alla kommit dit och vilket intresse de representerar förutom sig själva och sina landsmän?

Förhoppningsvis åker denne Amin ur riksdagen tillsammans med övriga i högrisk- och allmänna stollepartiet mp nästa höst.
Hans djupa engagemang för miljöfrågor kanske andra organisationer vill dra nytta av ;)

Självklart borde regeln om att endast ett (svenskt) medborgarskap ska gälla för en plats i riksdagen.
Skulle förmoda att Sverige sticker ut också på detta område.

 
Ingen bild

Bo

17 oktober 2017 12:34

När vi blev spanska medborgare krävde den spanska staten att vi befriade oss från den svenska. Raka rör!

 
Ingen bild

Tony

17 oktober 2017 12:42

På Pridefestivaler idag struttar där runt flera Sossar
som är medlemmar i det parti som varit med och steriliserat
Homosexuella, näst efter Tyskland under Nazisterna är
Sverige dom som steriliserat flest så kallade undermåliga
människor. Tänk på det när ni hör deras skroderande.

 
Ingen bild

per

17 oktober 2017 14:26

En verkligt ful fisk verkar Hanif Bali vara.

Thoralf Alfsson

17 oktober 2017 15:08

Du får gärna förklara lite mer. Jag är nyfiken.

 
Ingen bild

Maja Dacke

17 oktober 2017 14:32

Det finns EU-länder som inte tar bort ursprungsnationaliteten oavsett om personen i fråga bott i Sverige 40-50 år och är svensk medborgare. Han/hon kan alltså inte bli av med sitt tidigare medborgarskap. Jag känner en person som försökte detta men blev nekad.

Så kan det alltså vara inom EU ... Och utanför ..?

 
Ingen bild

Oliver

17 oktober 2017 15:44

Sverige är bortgivet till muslimerna!

 
Ingen bild

Kalle

17 oktober 2017 15:58

""Förstå de komplexa medborgarskapslagar. Många länder har lagar som passerar medborgarskap genom generationer, även om du är födda utanför landet. De flesta länder ger automatiskt medborgarskap till någon som är född på landets jord.""

http://www.idoexist.com/hur-du-vet-om-du-har-dubbla-medborgarskap/

 
Ingen bild

Mutter

17 oktober 2017 16:05

Sverige ska inte ha utomvästliga personer i beslutande församlingar. Oavsett om de har svenskt medborgarskap.

 
Ingen bild

O´ Hyra

17 oktober 2017 16:52

Jobbar Amin?
Nej.

 
Ingen bild

SM811

17 oktober 2017 16:57

Idiotin har inga gränser när det gäller att ösa pengar över illegala.
"Grönt ljus för ekonomiskt bistånd till illegala invandrares barn"
https://samnytt.se/gront-ljus-for-ekonomiskt-bistand-till-illegala-invandrares-barn/
Samtidigt som det blir fler fattigpensionärer i Sverige.
Kan inte finnas mycket innanför pannbenet på dessa politiker.
SD 2018

 
Ingen bild

Von Kätting

17 oktober 2017 17:13

"Turbulensen inom Miljöpartiet fortsätter. Nu anklagas språkröret
Gustav Fridolin av egna riksdagsledamöter för att vara ansvarig för den lydnads- och tysthetskultur som sägs råda i partiet. Arbetsmiljön i riksdagsgruppen är dålig, tycker bland andra Jabar Amin."

"– Hade det varit en arbetsplats så hade skyddsombudsmannen stängt det för länge sedan."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6449129

Thoralf Alfsson

17 oktober 2017 18:19

Artikel ifrån juni 2016.

 
Ingen bild

Viveka

17 oktober 2017 17:21

Hur kunde man över huvud taget ta med honom på riksdagslistan efter så enormt kort tid. Vem såg till att han hamnade där? Det fattar jag inte. Vilka meriter hade han som överträffade alla andra som ville ha en plats in i riksdagen och stod på valsedeln???

 
Ingen bild

Virtanens sexinvit till 14-åriga flickan

17 oktober 2017 17:49

Fler kvinnor träder nu fram efter att Cissi Wallin anklagat Aftonbladet-profilen Fredrik Virtanen för att ha våldtagit henne. Journalisten Fridah Jönsson har publicerat en skärmdump som visar hur Virtanen ber henne om sex – när hon endast var 14 år gammal.
https://www.instagram.com/p/BaWQspbH5nN/

 
Ingen bild

Pepparholm

17 oktober 2017 18:26

Det blir bara värre och värre. Jag läste just i Samtiden att för skattepengar ger Myndigheten för tillgängliga media (!?) ut en bok med otrevlig porr med menage-a-trois, musmask och piska för att lära invandrare hur det går till i Sverige. Författaren Chavez Perez vägrar att svara på frågor därför att SD är nazistiskt.

Var går gränsen för att regeringen sätter ner foten?

 
Ingen bild

Niklas R

17 oktober 2017 18:34

@Maja Dacke
Om landet skrivit under FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna så bryter landet mot den deklarationen. Där står det att det ska stå en människa fritt att byta medborgarskap.

 
Ingen bild

C Andersson

17 oktober 2017 18:37

"Det är polisen som utreder, åklagarna som åtalar och domstolarna som dömer. Det är viktiga principer i en rättsstat."

Så skriver Sofia Olsson Olsén i Aftonbladet. För en gångs skull håller jag med er.



 
Ingen bild

Hasse Pannband

17 oktober 2017 18:48

Kan man se ut så, och vara klädd så,
i Sveriges Riksdag? Vad går gränsen?
Är det OK att vira toalettpapper om
skallen och sen äntra talarstolen?

 
Ingen bild

Stefan A

17 oktober 2017 20:58

Så synd då att inte Olsson Olséns omtanke omfattar Sverigedemokrater, för där räcker det med bara en antydan för att en fällande dom skall utdelas av fulmedia...

 
Ingen bild

O.N.

17 oktober 2017 21:48

Min åsikt är att man ska ha haft svenskt medborgarskap sedan födseln, och dessutom inte ha dubbla medborgarskap, för att få bli riksdagsman.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 oktober 2017 23:43

Ge fan i att krångla till det.
Utländska medborgare kan inte väljas in i riksdagen.
Punkt.
Det räcker så.

 
Ingen bild

C Andersson

18 oktober 2017 00:04

@Stefan A@ Läs vad Elisabet Höglund skriver:

https://www.expressen.se/debatt/ett-nyp-i-rumpan-ar-inte-sa-farligt/

När jag var ung tramsade vi inte med något tafsande. Det var mera rakt på om man säger så. Vita jeans och grönt gräs var ingen lyckad kombination. Det var Corax varje lördag. Jag minns när Thore Skogman var där. Han hade kostym med fartränder.

På Corax behandlades inte alla lika. Men det får jag återkomma till.

 
Ingen bild

Laglydig

18 oktober 2017 09:19

Jag skulle vilja gå ett steg längre.
En muslim (denna antidemokratiska krigar-klan kultur) skall ALDRIG kunna väljas in i en politisk församling, varken riksdag, landsting eller kommunfullmäktige.

 
Ingen bild

onkel sven

18 oktober 2017 18:47

Ej utlandsfödda i Sveriges television ,den kan vi sköta så bra själva !

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards