thoralf

VAD TROR NI?

Av Thoralf Alfsson - 2018-02-17 23:53

Teheran eller Kalmar?



99,9 procent av det svenska folket förstår inte vad som pågår i landet Sverige! En majoritet tror att det handlar om ensamkommande barn från Afghanistan och åldersbestämmning. Som t.ex miljöpartisten Maria Ferm eller Max Troendlé i Kalmar.


Det sovande folket! Vem skall väcka dem?

 
 
Ingen bild

Affe Giraff

18 februari 2018 00:29

Gissar Kalmar. Vem är det som talar och var har du filmat?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 februari 2018 00:35

Jag gissar på Kalmar. Sverige ska tydligen fyllas med all världens avskum.

Teysir Subhi - riksdagskandidat för Feministiskt Initiativ (FI), lärare och tidigare reporter på SVT:

”Jag har fått i uppdrag att projektleda en tjejresa med slutdestination Auschwitz i början av oktober typ tor-sön. Vi vill gärna kombinera resan med god mat och lite SPA i Krakow innan besöket i Auscwitz. Är det någon som varit i Krakow och gjort den kombon? Vill gärna ha era bästa tips!"

"SPA och god mat"?

Detta måste vara någon slags rekord i smaklöshet och omdömeslöshet. Det är tydligen krav om att vara dum i huvudet för att representera F!.

https://tinyurl.com/yb9tcca4
https://www.facebook.com/politikfakta/photos/a.499272996831107.1073741825.274070532684689/1639728769452185/?type=3&theater

 
Ingen bild

Sigge

18 februari 2018 00:51

I början på 1960-talet flydde jag och mina föräldrar från Jugoslavien för att landet började redan då rasa samman. På somrarna fick jag vara hos mina släktingar i Jugoslavien för att mina föräldrar i Sverige jobbade och hade inte tid för mej. I början på 1970-talet jobbade Sverige hårt för att kopiera Jugoslaviens ekonomiska struktur (löntagarfonder).

Jag minns att flera av mina lärare på högstadiet, som hade en aura av MP över sig, ville, när jag kom tillbaka, ha reda på hur bra det var i Jugoslavien. Jag svarade som det var: ”Landet är en katastrof”. Lärarna var utom sig, för att jag sa fel sak. Åtminstone ett par påstod att jag hatade Sverige för att jag sa att Jugoslavien inte fungerade och det skulle nu kopieras. Jag sa ju att vi flydde därifrån. Folk blev ihjälskjutna vid gränsen. Som svar fick jag veta att jag inte fattade någonting. ”Jugoslavien är paradiset”, sa de trots att de aldrig hade besökt landet, men visste ändå bättre än folk som kom därifrån.

Nää, sover gör dessa goda människor inte, de är bara dumma i huvudet.

 
Ingen bild

Lena1

18 februari 2018 00:56

Min pc är inte uppgraderad så jag kan inte se vad som är i mellan texterna, är det en video eller en bild?

Jag tror ändå att jag förstår "den stora bilden" av vad som pågår här i Sverige. Det är samma sak som pågår i Italien som står inför ett val nu i mars. Det är mycket aktivitet i Italien, i mätningarna är det inte helt uteslutet att en koalition av tre högerpartier. En av dessa partier leds av en kvinna, Georia Meloni och partiet heter Fratelli d Italia. Se här vad hon säger i et tal, det är nästan identiskt av vad som brukar sägas här i bloggen av ånga. Börja ca 20 minuter in i filmen

https://www.youtube.com/watch?v=XPINfkPc2Hs

 
Ingen bild

Observer

18 februari 2018 01:03

Indoktrinerings-sömnen brukar vanligtvis vara i upp till 70 År.

 
Ingen bild

Observer

18 februari 2018 01:09

Vl är så pass omyndigförklarade här i landet (vi får ej köpa sprit i affären som resten av planeten får. Eller hantera våra pensionspengar) att vi på riktigt tror att vi har fri skola o sjukvård (Fastän genosnittsvensken betalar ca 20.000 kr per månad o dessutom 300 k för läkarbesöket) Och jobbar varannan dag gratis till skatten!!
Nä, Svensken lär inte vakna än på länge. Tyvärr!

 
Ingen bild

Lena1

18 februari 2018 01:10

I mars ska Italien ha val, det är inte omöjligt att de fyra olika nationalistiska partierna kommer att få ca 70% av rösterna. Partierna är förutom femstjärnerörelsen, Fratelli d Italia, Lega Nord och Berlusconis Forza Italia. 70% är inte lite. Men varför får vi inget höra på nyheterna här?

https://www.youtube.com/watch?v=cWXtFQYEI3I

 
Ingen bild

Joppe

18 februari 2018 01:39

Fy fan, var är detta någonstans? Skrämmande...

 
Ingen bild

Olle

18 februari 2018 01:40

Kalmar så klart - skrämmande, minst sagt, UT med dom!

 
Ingen bild

Observer

18 februari 2018 02:01

...Men, det är kanske nu det vänder. Folk har börjat ifrågasätta PK-isterna mer i allmänhet nu.

https://detgodasamhallet.com/2018/02/17/de-verkar-bli-desperata/amp/?__twitter_impression=true

BRÖDER & SYSTRAR: I F R Å G A S Ä T T D E M !!!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 februari 2018 04:12

Thoralf skriver:”99,9 procent av det svenska folket förstår inte vad som pågår i landet Sverige”

Det är inte så konstigt.

Jag har precis genomlidit; ”Beck - Den tunna isen”. Maken till politisk korrekt smörja fullspäckad med moraliska pekpinnar, relativiseringar och förvanskningar av verkligheten har jag nog aldrig sett. Detta måste vara någon sorts rekord i försök att vilseleda och försköna.

Handling Wikipedia:
”En Stockholmsförort skakas av mordet på en känd ungdomsledare/ishockeytränare. Mannen hade förutom sina ordinarie uppdrag i föreningen även tagit stora sociala initiativ med att välkomna ensamkommande flyktingar till det svenska samhället och lära dem åka skridskor vilket inte hade setts med blida ögon bland de övriga medborgarna.

Ingredienser för vilseledande av svensk biopublik 2.0

Becks barnbarn har nu skaffat sig en flickvän från Tunisien.
Ensamkommande traumatiserad ”17-åring”. Hela familjen har döda.(så klart!)
Hysterisk medelålders blond batikhäxa som vill adoptera skäggbarn.
Heterosexuell polis raggar på lesbisk polis och får nobben.
Gayklubbar är roligare än tråkiga än klubbar som besöks av heterosexuella
Läkare och sjuksköterska som ser ut att komma från något land i Afrika
Svenskar som systematiskt och organiserat bränner ner flyktingboenden.
Tuffa svensk skolpojkar som plågar försvarslösa och försynta skäggbarn
Svenskars obefogade rädsla för muslimsk terrorism.

….plus en herrans massa mångkulturella produktplaceringar.

Vem var då mördaren, mordbrännaren och sexköparen? Jo, den mellanblonde svenske pojken och hans fördomsfulle, arroganta och rasistiska pappa. Så klart!

Slutet gott, allting lögn. Precis som svensken tydligen vill ha det!

Gissar ni att de ensamkommande afghanska ”barnen” med mustasch och skägg framställdes som offer, missförstådda och oskyldiga som små lamm?

Då har ni gissat rätt.

Handlingen i Beck-filmen är nära nog identisk med det som hände på Friskis& Svettis i Ängelholm.

”Helsingborgs tingsrätt väljer att inte ifrågasätta åldern på Ahmad Sherzad som i september förra året med kniv högg ihjäl en annan då enligt egen uppgift 17-årig ”ensamkommande” yngling i omklädningsrummet på gymet Friskis & Svettis i Ängelholm.”

Domen hittar ni på Samhällsnytt
https://tinyurl.com/y85996lt
https://samnytt.se/ensamkommande-friskis-svettis-mordaren-doms-till-kort-tids-ungdomsvard/

Verkligheten övermannar alltid desinformatörerna och lögnarna. Motvind skrev 1980 låten ”Snacka Går Ju...” Jag uppdaterar texten lite.

”ljuga går ju alltid, men ljuga så det går det klarar dom aldrig av.”

 
Ingen bild

Iceman

18 februari 2018 05:49

Jag gissar på Kalmar. Det ser ut som Teheran men Malmö ser ut som Bagdad, så..
Jag har försökt väcka sovande släktingar men det går inte. Hjärntvätten sitter för djupt. Jag kan inte längre ha en relation med dem som vill förstöra och skänka bort vårt land, så har nu brutit med dem.
Under tusentals år har våra förfäder byggt vårt land, nu raseras allt det på några få decennier.
Hur väcka de sovande? Ingen aning, de verkar inte vilja vakna!

 
Ingen bild

Trötter

18 februari 2018 05:52

-Det sovande folket! Vem skall väcka dem?
på SDs föreslagna rikdagslista finns som nr. 15 Kent Ekeroth, personrösta!
Märkligt nog finns en avhoppad som nr14. Verkar som SD sover just nu.

Thoralf Alfsson

18 februari 2018 06:57

Valsedel 2014? Vem sover?

 
Ingen bild

Ulrika

18 februari 2018 06:29

Jag kan tyvärr inte göra annat än bekräfta att folk inte (vill?) fatta och jag tror min omgivning är ganska genomsnittlig. Både maken och väninnan tycker att jag är löjlig när jag försöker få dem att inse faran. "-Så kommer det inte bli här" säger de i en ton som om de talar till en mindre vetande - när det är tvärt om. Jag har de senaste dagarna hört talas om något som kallas Tjörnbronsyndromet. Förnekelse av fakta, med hålet framför näsan när bron rasat, för "sådant händer inte i Sverige är den ungefärliga och träffande beskrivningen av tillståndet.

Thoralf Alfsson

18 februari 2018 06:59

Bra liknelse!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

18 februari 2018 07:24

Att folket sover så djupt är en följd av att vi har ett förödande mediesystem som politikerna styr med järnhand.
Det kallas "Presstöd".
Med detta "stöd" kan man "dribbla bort" icke önskade skrifter.
För att få svensken att öppna sina ögon skulle det även behövas en icke sovande tv-kanal.

 
Ingen bild

KS

18 februari 2018 08:08

Eftersom det ser ut som Teheran så är det säkert Kalmar!

 
Ingen bild

Trötter

18 februari 2018 08:14

Var finns Sd valsedel 2018? Hittar bara 2014 på SD.
Kallas information, istället för pekpinne..

Thoralf Alfsson

18 februari 2018 08:36

Valsedel för 2018 är ännu ej beslutad.

Valkonferens den 15-17 mars, då beslutas det om valsedeln till riksdagen.

 
Ingen bild

SM811

18 februari 2018 08:18

@Cosmik Debris Söndag 18 feb 04:12
Mycket bra skrivit. Jag har observerat detsamma.
Går inte att se på den skiten längre.

Att det skall finnas det som visas i videon i Sverige visar på hur PK indoktrinerade sju(k)klöverpolitikerna är. De tycker fortfarande inte att det förekommer någon islamisering.
SD 2018 det självklara valet.

 
Ingen bild

SM811

18 februari 2018 08:26

Danmark: "Vårt land ska förbli danskt!"
Målsättningen för den danska regeringspolitiken är att Danmark inte ska sluta som Sverige. Det sade Mads Fuglede från landets regeringsparti Venstre när han diskuterade sitt partis hårdare invandringspolitik med en journalist på SVT. Enligt Fuglede så ska Danmark förbli danskt även i framtiden.
http://www.friatider.se/danmark-v-rt-land-ska-f-rbli-danskt

Här i Sverige arbetar sju(k)klöverpolitikerna för det motsatta. Tro sjutton det att andra länder ser Sverige som ett skräckexempel.
Självklart skall samma gälla här.
Sverige: "Vårt land skall förbli svenskt!"

 
Ingen bild

SM811

18 februari 2018 08:47

Läste detta igår angående fake news.
De som anser sig skall kontrollera andra fortsätter själva med "Skyldiga till fake news - igen."
http://soldatmamma.blogspot.se/2018/02/skyldiga-till-fake-news-igen.html
http://katerinamagasin.se/public-service-ar-kungen-av-fake-news/

 
Ingen bild

Tony

18 februari 2018 09:40

När Svensken ska vakna? Troligtvis inte förrän Sharia lagarna börjar att tillämpas här. Varför bry sig om hur landet kommer att gestalta sig för Barn och barnbarn, så länge det är Mello, Bonde söker fru och alla andra fördumningsprogram på Desinformationskanalerna, nej detta tillsammans med dom uppblåsta högljudda hjältegalor och annan skit är viktigare.

Sverige är djupt fredsskadade!

 
Ingen bild

Hacke

18 februari 2018 10:20

Maken till paradox får man leta efter i historien.
Samtidigt som vi lever i den nya upplysningstiden med i stort sett obegränsade möjligheter till egen informationshämtning upprepas det gamla tusenåriga tricket med den trojanska hästen mitt framför våra ögon.
Folket sover inte – de är fullkomligt hjärndöda och landet snart räddningslöst förlorat.

 
Ingen bild

Alikbiades

18 februari 2018 11:11

@Cosmik Debris Söndag 18 feb 04:12
Mycket bra skrivet. Jag har observerat detsamma.

Började så smått i amerikanska deckarfilmer där "kaptenen" alltid var svart. Och fortsatte med att det var en kvinna.

Som tur är har jag massor av äldre filmer och serier inspelade. Räcker mitt liv ut. Behöver inget av det nya. Kan tänka själv.

->Thoralf
Elakt av dig att lägga upp Mazetti. Det fick mig att verkligen må riktigt illa. Det var där tjatet om "hat och hot" startade. Jag plågade mig igenom flera tusen kommentarer på Avpixlat (eller om det var hos föregångaren). Alla inlägg utom två var helt fria från några "hat". Sedan fick Mazetti skriva ett inägg på sidan som även det fick mängder att kommentera alla utan något hat.
Att se denna kvinna stå i Kalmar på 1 maj och citera-ljuga om den reaktion hennes skrivande väckte gör mig oglad.

Thoralf: Jag har bestämt för mig att du sparade ned, inte bara hennes ICA-skrivelse, utan även de kommentarer som den gav upphov till.

Stämmer det så kanske du kan lägga upp den som en fil. Då det är ett tidigt exempel på när sunda yttringar fick beteckningen "hat och hot" så är det historiskt lärorikt att se det idag.

 
Ingen bild

SM811

18 februari 2018 11:28

”Den brunskiftande smutspopulismen” – Göteborgssossen Hermansson i hårt angrepp på M
Ann-Sofie Hermansson (S) skriver att Göteborg går ”riktigt bra”.
Hon skriver: ”Tillväxten är hög. Företagen är framgångsrika. Exporten växer. Besöksnäringen blomstrar. Sysselsättningen ökar. Arbetslösheten sjunker. Försörjningsstödet minskar.”

Ann-Sofie, du glömde hur går det med...
Skolan
Sjukvården
Tryggheten
Bildbränder
Rån
Mord
Våldtäkter
Bilbränder
Skjutningar
mm
https://nyheteridag.se/den-brunskiftande-smutspopulismen-goteborgssossen-hermansson-i-hart-angrepp-pa-m/

 
Ingen bild

Gubben Svensk

18 februari 2018 13:08

Läs Julia Caesars krönika om varför sossar och media
skall hålla käft om SD:s förflutna!

https://juliacaesar.blog/2017/12/03/en-svensk-skamflack-socialdemokraternas-hemliga-koncentrationslager/

 
Ingen bild

Robban

18 februari 2018 13:31

Är säkert Kalmar.. Inget förvånar längre!
Tror tyvärr att det här är för långt gånget redan nu! Det kommer att leda till någon form av väpnad inbördes konflikt, lite som Jugoslavien ver 2.0
Hoppas självklart att jag har fel, men jag är ju inte direkt optimistisk..

 
Ingen bild

Lena1

18 februari 2018 13:36

Vad tror ni? Vem väcker svenska folket? Ingen som vet men kanske är det så att alla inte sover utan bara blundar för de är konflikträdda, eller vill inte mista gemenskapen med familj o vänner? Det kan finnas många skäl, vi vet ju dessutom att MSM hjärntvättar, mörklägger och kommer med fake news. Det är inte lätt att alltid se igenom "de där uppe". Så sluta med mantrat att folket är korkade, det gör er förbittrade.
Det är dags att börja få i sig lite tåga och se framåt istället.

Här en man som har lite innanför pallet.

https://samtiden.nu/2018/02/mauricio-rojas-tala-med-sverigedemokraterna/

 
Ingen bild

Lotta_1

18 februari 2018 13:44

Citatet är hämtat från Mazettis så kallade krönika: ”(Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70).” Vilka är det som idkar kusingiften? Inget folkslag men ändå.

 
Ingen bild

Bengt

18 februari 2018 14:17

Snacka om dyster utveckling.
Kommer du finnas på plats på valkonferensen i Stockholm? 15-16 mars?
Om du inte är med på listan, hur ska vi göra för att få in dig där? Kan man fylla i ditt namn på valsedeln till riksdagen?

Thoralf Alfsson

18 februari 2018 18:52

Jag kommer att vara med på valkonferensen.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 februari 2018 15:05

Teysir Subhi - riksdagskandidat för Feministiskt Initiativ (FI), lärare och tidigare reporter på SVT har nu råkat ut för en riktig "shitstorm". Originaltexten är nu borttagen eller ändrad. I originaltexten hade den debila människan dessutom det dåliga omdömet att kalla Auschwitz för:

"slutdestination"

Hacke har givetvis rätt som skriver: "Folket sover inte – de är fullkomligt hjärndöda och landet snart räddningslöst förlorat."

 
Ingen bild

Greta

18 februari 2018 16:28

Klart att det är Kalmar!
Tack pampen Persson!!!

 
Ingen bild

Knaster

18 februari 2018 16:46

# Ulrika!

Precis som hos min sambo. Jag visade henne Ledarsidorna.se och tycker hon borde läsa det. Men hon är så hjärntvättad att Sverige har problem men dom är så långt bort. Jag bara svartmålar.

Ulrika vad fasiken ska vi göra? Blir galen!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 februari 2018 17:10

Jag tycker det är mycket bra att muslimska Römosseskolan får klartecken att bedriva politisk antidemokratisk undervisning. Under en övergångsperiod.

Det kommer att tjäna svenska barn väl. Vi slipper muslimer i svenska skolor. Det kommer att bli omöjligt att mörka hur dåliga eleverna är i muslimska skolor. Segregationen kommer att öka, vilket är mycket bra. Dessutom är det bra att de muslimska barnen förbereds för den framtida flytten hem till Mellanöstern.

Om vi ska kunna rädda den svenska skolan är muslimska skolor och segregation vår räddning.

 
Ingen bild

SM811

18 februari 2018 17:25

Polisen har för lite att göra?
Polisen spelar bandy med Somalias landslag – "Bra brobyggare"
http://www.friatider.se/polisen-spelar-bandy-med-somalias-landslag-bra-brobyggare

 
Ingen bild

Makrill i burk

18 februari 2018 18:02

Mannen i filmen verkar ju ha koll på var han är och vad han gör i varje fall, till skillnad från div. asylvurmande biskopar och präster. Häromdagen i lokaltidningen, nu i dag på torget i Kalmar med afghaner (påfallande många i kamouflagekläder?!), hjärtan på pinnar och även en stor HBTQ-banderoll. Hur de får ihop allt detta vet jag inte...

 
Boris

Boris

18 februari 2018 19:54

@cosmic debris
Jag var med familjen på en längre skogspromenad i dag. Under de 2,5 timmarna såg vi hundratals cyklister, löpare och flanörer och inte en enda MENA-människa. När vi besökte en kaffestuga efteråt såg vi inte en enda MENA-människa heller. De lever sina liv och vi lever våra och någon integration existerar inte överhuvudtaget. Jag tror på total segregation som en tillfällig lösning tills de åker hem igen. Det är naturligtvis hemskt för de svenskar som tvingas bo i gettona och jag lider med dem

http://jhny

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 februari 2018 20:22

Ja, det är iaf inte ett SD-möte, det är jag väldigt säker på..

 
Ingen bild

Leif W H

18 februari 2018 20:35

I Sverige kommunicerar vi på Svenska!!!

 
Ingen bild

Björn

19 februari 2018 00:27

Nog är det fler än 0,1 % som har vaknat ? Men som sagt, alldeles för få. Problemet är inte att folk sover, utan att de är totalt ointresserade av politik och vad som händer i samhället runt dem. De är alldeles för självupptagna med egna saker för att se vad som håller på att ske.
Men efter valet, hur det nu än går, så kommer de att bli medvetna om den samhällsomvandling som pågår.
Muslimerna kommer inte att ge sig av. Moskéer kommer inte att rivas, snarare kommer det att byggas fler. Målet är ju 1 moskè i varje kommun. Och de återvändande IS krigarna kommer inte att konvertera till kristendomen. Hoppas innerligt att jag har fel och att framtiden för med sig en stor gul sol och blå himmel.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards