thoralf

DET GJORDE MIN DAG

Av Thoralf Alfsson - 2018-04-20 23:23

Idag har vi kört upp till Skokloster där SD har ett möte för alla kommunföreningsordföranden i Sverige. Någon sa att vi var ca 170 anmälda. Jag förväntar mig en fullspäckad dag under lördagen med mängder av nyttig information angående kommande valrörelse.


För de som anlände lite tidigt till Skokloster anordnades en guidad visning av slottet under kvällen. En intressant tur, inte minst rustkammaren med en enormt stor mängd gamla vapen.


 


Det som gjorde min dag idag var dock något helt annat. På vägen upp till Skokloster stannande vi vid stoppet Tindered, söder om Söderköping för lunch. När vi hade ätit och var på väg ut till vår bil kom en man fram och frågade om det var jag som var Thoralf. Han följde min blogg och tackade mig för allt arbete jag la ner på SD och min blogg. Min blogg gjorde att han i varje fall hade lite framtidshopp enligt honom!


Jag blir alltid lite förvånad när det händer men samtidigt känns det enormt skönt och ger mig verkligen motivation att fortsätta. Det gjorde min dag!

 

PS

 

Vid vårt Öppet hus på måndag i partilokalen i  Kalmar kommer jag informera/redovisa all information jag fått under lördagen.

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

20 april 2018 23:38

Kommer du till mina hemtrakter och jag får se dig, händer samma sak!

 
Ingen bild

C Andersson

20 april 2018 23:49

Här måste jag få kommentera. Kungssalen på Skokloster:

http://skoklostersslott.se/sv/kungssalen#

Den sjuka ljuskronan är en av mina förfäder skyldig till. Han hette Melker Jung och ägde glasbruk på Södermalm i Stockholm. Vid gatan som idag heter Glasbruksgatan.

Jag har aldrig varit på Skokloster men det finns med högt upp på min att göra lista. Däremot har jag rastat vid Tindered åtskilliga gånger. Ett stopp där kan rekommenderas å det varmaste. Man ska inte åka värdshus förbi heter det. I varje inte Tindered.

 
Ingen bild

Ludvig

21 april 2018 07:25

Håller med mannen du träffade vid Tindered.

 
Ingen bild

Jag

21 april 2018 07:52

Du är fantastiskt duktig och driven. Intressant blogg. Jag läser också den, sprider vidare den att ta del av den.
Det gör jag från AC-län. Tack för att du orkar.

 
Ingen bild

Robban

21 april 2018 09:10

Du är uppskattad Thoralf!
Träffar jag dig, kommer samma sak hända!

 
Ingen bild

Hacke

21 april 2018 09:17

Du får vänja dig Thoralf ;)
Den Sverigevänliga rörelsen ångar på och växer utan motstycke i svensk politisk historia.
Snart kan ingen ha missat en av dess främsta förgrundsfigurer och draglok. Det kan inte ens sd-ledningen/valberedningen förhindra.

 
Ingen bild

Folklig

21 april 2018 09:40

Hela västkusten är fylld av Thoralf fans!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

21 april 2018 10:30

Var det inte igår det skulle röstas om de 9.000 afghanernas framtid?

 
Ingen bild

Me

21 april 2018 13:47

I detta avlånga land har vi nu testat sossarnas idéer sedan 60-talet. Vi har alltså ändrat på skolsystemet, vi har kört med skyhöga skatter, vi har viljat att införa löntagarfonder, vi har infört att ungdomar ska vara med att styra landet (typ Fridolin), politiker styrs enbart av enbart känslor, vi har öppnat våra gränser för hela världen, vi har tagit bort principen att alla står lika inför lagen, politikerna har fixat så att yttrandefriheten är mindre värt än det papper på som det står skrivet på och de har också fått journalisterna att bli en del av statsmakten.

Är det något del av dessa politiska kursändringar som våra yrkespolitiker har gjort som har blivit bra? Nej. Allt har bara blivit så fel det kan bli. Nu vill man igen bli tilldelad makten för att dessa politiker, som har styrt landet mot detta kaos, ska rätta till det. Vad är det som säger att de plötsligt nu ska börja få ordning på sina åtagande, när det inte har lyckats med det sedan 60-talet? Ingenting.

Vi behöver få bort dessa politiker som bara producerar bara varm luft när de förklarar hur som de ska rätta till felen, men det får aldrig någon vettig ändring i rätt riktning. USA har lyckats få bort deras värdelösa politiker från makten och deras ”deep state” som t. ex. FBI. De har hittat på anklagelsepunkter för att få undersöka Trump. Deras ”deep state” antog att alla var lika korrupta som de själva som tillhör ”deep state” inklusive politikerna, med det visade sig att Trump är en otrolig rättrogen person.

Låt dem smaka på deras egen medicin, skicka dem på arbetsläger som Mao gjorde med hans misslyckade politiker. Låt dem lida som vi har gjord i snart 60 år nu. Politiker är till för befolkningen och inte som vi det har blivit hittills. T.o.m Albert Einstein har varnat oss för detta. Gör om, gör rätt. Vi behöver en icke-politiker som lever i verkligheten som tar över landet, inga fackpampar, outbildade svetsare eller politiker.

 
Ingen bild

Hacke

21 april 2018 15:39

Bra där signaturen "Me"

Nu tvingas t o m Kristersson erkänna i Lördagsintervjun att såväl Alliansen som nuvarande Löfvenregering bär ansvaret för en totalt misslyckad invandrings-/integrationspolitik. Det var sannerligen inte en dag för tidigt. Men i samma andetag har han fräckheten och dumheten att hävda att samma förrädare och destruktiva krafter som orsakat kaoset också är de som är bäst skickade att ställa tillrätta.
Själv hoppas jag innerligt att samtliga gammelpartier i 7-partikonstellationen får underkänt och snart gjort sitt i politiken. Några av dem ser dessbättre ut att få sparken av väljarna redan i september. Det måste till nya och fräscha krafter, fria från gamla och sjuka bindingar på politik-/tjänstemannanivå, inom förvaltningar och institutioner och inte minst gammelmedia.
En Trump-/Brexiteffekt måste självklart till i landet där det behövs som mest om möjligheterna ska finnas kvar till räddning av en alltmer sargad nation och hoppet bestå för ett folk närmande sig upplösningstillstånd.

Jag säger som Julia Caesar avslutar sin senaste mycket läsvärda krönika:
”Straffet för de skyldiga som genomfört sin sataniska plan över folkets huvuden kan inte bli nog högt”.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

21 april 2018 17:55

6 av 10 vill minska invandringen.
Undrar hur många som vill stoppa den helt.2
4 av 10 vill försätta Sverige i katastrofläge.
Vi har många idioter i landet.
Eller är det så att 4 av 10 inte vågar uttrycka sin åsikt.
Kristersson vill inte rädda landet. Han styrs fortfarande av Reinfeldt.

 
Ingen bild

Pepparholm

21 april 2018 19:53

När du i dag har fått lyssna till intressanta föredragningar så har jag lyssnat på den intressanta intervjun med Jimmie på Kvartal. Dessutom har jag läst på Fria Tider uttalanden från två partiledare som inte är värda att sitta i riksdagen i en demokrati.

Ulf Kristersson som inte vill samarbeta med mig, men vill att jag röstar på honom. Jan Björklund som beskyller mig för att vara en mörk kraft. Det synes som om de på allvar börjar påverkas av främmande tänkesätt.

 
Ingen bild

Egon

21 april 2018 20:11

Hellre en Thoralf Alfsson i riksdagen.
Än tio Ekeroth på Stureplan.
Du Thoralf har bevisat att du är redo att ta en plats.
Hoppas att tillräckligt många röstar in dig.
Partiet får min röst i valet.
Det är dig jag röstar på.
Du är SDs absolut bästa politiker.
Tack för ditt jobb!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

21 april 2018 21:02

Tittade på "Smartare än en femteklassare" där dom sparkade Lars Kroner.
Ersatt av en värdelös kvinnlig programledare.
Nu är det lika intressant som att titta på gräs som växer.

 
Ingen bild

Afrika

21 april 2018 22:58

Någon kommentar till detta? Mer angeläget än någonsin.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5621178

 
Ingen bild

Cosmik Debris

22 april 2018 01:18

9 000 ensamkommande ska få stanna och gå gymnasiet, trots avsaknad av asylskäl. En rad argument förs fram av kritiker, bland annat att mansöverskottet förvärras.

Maria Ferm:
"– Om man verkligen vill göra något för att justera könsobalansen i framtiden tycker jag att det absolut bästa är att återinföra full rätt till familjeåterförening, så att fler personer som är mer utsatta, som kvinnor och barn, har möjlighet att komma till Sverige. Och det är en linje som vi också driver. Men idag ser det inte ut så och det ska inte de här unga drabbas av.”

Vissa människor kommer aldrig att begripa allvaret. Om inte Riksdagen töms på galningar i höstens val, är det kört för all framtid.

https://samtiden.nu/2018/04/gymnasieamnestin-maria-ferm-mp-mansoverskott-atgardas-bast-med-mer-anhoriginvandring/

 
Ingen bild

Ölandsbonde

22 april 2018 09:19

Afrika
Ja, vad ska man säga. Det är som det är.

 
Ingen bild

Tony

22 april 2018 09:52

Men att äldre Svenska fattigpensionärer och Svenskar överhuvudtaget drabbas, det är tydligen inget som stör er, ni tycks ha väldigt svårt att fatta att dom pengar som ni är så villiga att spendera på andra länders människor faktiskt inte är era egna utan tillhör skatteslavarna?

 
Ingen bild

Snoppe

22 april 2018 14:09

12 personer i en tvåa??? Likadant hos Kalmarhem???

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards