thoralf

DET ÄR SJUKT

Av Thoralf Alfsson - 2018-11-26 22:12

Sverigedemokraternas partistyrelse har idag beslutat att utesluta mig från partiet. Jag tänker på allt det enorma arbete jag lagt ner för partiet under alla år.


Jag känner i varje fall att jag kan gå vidare rak i ryggen. Jag är stolt över det jag åstadkommit för Sverigedemokraterna i Kalmar. När jag blev medlem i SD vid årsskiftet 2004/2005 fanns det 6 medlemmar i Kalmar kommun. Ingen av dem ville vara aktiv. Jag startade verksamheten i Kalmar och idag är SD tredje största parti i Kalmar med 8 mandat i kommunfullmäktige och närmare 300 medlemmar. Det känns sorgligt att tvingas bort ifrån detta av partitoppen i Stockholm, som inte har någon koll på verkligheten i Kalmar.


Det är Mattias B Johansson som bedrivit en kampanj emot mig. Mattias B Johansson är distriktsordförande för Kalmar län, riksdagsledamot, ledamot av partistyrelsen och ledamot av verkställande utskott. Dessutom tidigare ledamot av medlemsutskottet. Så han har alla kort på hand för att få mig utesluten. Min egen uppfattning är att det varit en skenprocess de senaste månaderna, uteslutningen var förutbestämd i partitoppen redan för två månader sedan eller redan den 5 oktober.


Redan några dagar efter valet kom den första verbala attacken från Mattias B Johansson mot mig vid ett möte. Någon vecka senare hölls ett ”hemligt möte” med kommunfullmäktigegruppen där jag aldrig blev kallad trots att jag fortfarande var gruppledare. Under mötet riktade Mattias B Johansson beskyllningar mot mig för både det ena och andra, utan att jag kunde försvara och bemöta anklagelserna. Det har beskrivits för mig som att Mattias B Johansson försökte uppvigla kommunfullmäktigegruppen emot mig. På sin sida hade han paret Mika och Linda Emma Kotanen som uppenbarligen såg möjligheten att flytta fram sina positioner om jag röstades bort som gruppledare. Samtidigt hävdade Mattias B Johansson att det var kf-gruppens eget beslut vem kf-gruppen skulle välja som ny gruppledare för den kommande mandatperioden.


Mattias B Johansson försökte dessutom köpa ut mig med en summa pengar om jag lämnade både kommunfullmäktige och regionfullmäktige. En skamligt låg summa, en ren kränkning för 13 års slit inom partiet.


Men han lyckades inte uppvigla en majoritet i kommunfullmäktigegruppen emot mig. Den 1 oktober hade vi vårt gruppmöte där vi bland annat skulle välja gruppledare för den nya mandatperioden. Det nominerades en motkandidat som gruppledare men efter flera omröstningar stod jag som segrare med röstsiffrorna 6-3 i den slutliga och avgörande omröstningen. Paret Kotanen röstade emot mig.


Efter dessa jobbiga veckor efter valet var jag totalt slut både fysiskt och psykiskt och jag tog en välförtjänt semester och åkte den 2 oktober till Spanien. Jag hann dock inte vara mer än två dagar i Spanien innan jag fick ett mejl från Mattias B Johansson, att han hade anmält mig till medlemsutskottet för uteslutning.


Mattias B Johansson accepterade med andra ord inte ett demokratiskt fattat beslut av SD Kalmars kommunfullmäktigegrupp, att välja mig som gruppledare. Mattias B Johanssons agerande är inte bara odemokratiskt och bedrövligt, utan en katastrof för en person i den positionen. Ett fruktansvärt lågt agerande men tyvärr inte ovanligt inom Sverigedemokraterna. ”Uteslutningsvapnet” används ganska ofta när man vill få bort någon.

 

Att Mattias B Johansson som förtroendevald politiker och partiföreträdare inte respekterar ett demokratiskt fattade beslut är illa. När de dessutom är fattade av en parlamentariskt folkvald grupp i allmänna val är det en stor katastrof.

 

En sak bör alla veta om som läser detta. Den kommentar på Facebook som alla tror att detta rör sig om nämns överhuvudtaget inte i det brev, på drygt 2 sidor jag fått från medlemsutskottet med de anklagelser som riktats mot mig. Den kan alltså inte ligga till grund för en uteslutning.


Det är att likställa med att en domstol skulle döma efter saker som åklagaren inte framfört i sitt åtal och pläderingar under en rättegång. Med andra ord helt rättsvidrigt. Jag skall bara kunna dömas på anklagelserna i brevet från medlemsutskottet inget annat.


Jag kommer givetvis publicera brevet med anklagelserna från medlemsutskottet och mitt eget yttrande över dessa anklagelser i senare blogginlägg. Det kommer bli pinsamt för medlemsutskottet och partistyrelsen.

 

Det hela är sjukt!

 

Fortsättning följer.


PS


Jag tänker sannolikt ägna den närmaste tiden till att skriva en bok om min tid som Sverigedemokrat. Tanken fanns redan 2014. Idag finns det ytterligare fyra år att skriva om.

 
 
Ingen bild

Hoppalong

26 november 2018 22:20

Då har SD visat att de är just det parti som de beskylls för att vara. Min röst kan ni glömma SD, aldrig mer.

 
Ingen bild

Leif Petterson

26 november 2018 22:23

Det är pinsamt att läsa detta, stå på dig Thoralf.

 
Ingen bild

Stockholm

26 november 2018 22:31

Vidrigt agerat av partistyrelsen.
Och en utebliven röst för SD i nästa val.
Vad det blir istället får framtiden utvisa.

Kämpa Thoralf! Även om jag bor i Stockholm har jag följt din blogg sedan strax före valet 2014. Du tillhör en krympande skara politiker som fortfarande är vid sunda vätskor.

Lycka till med vad det än blir.

Blir du kvar i Kalmar kommunfullmäktige?

 
Ingen bild

SD har gjort nr2 i det blå skåpet

26 november 2018 22:31

Många anständighetsgränser är passerade,och det med råge.

Har mejlat SD och avsagt mig all tillhörighet till "Folkrörelsen SD".
Mvh
Mats
Skåne


 
Ingen bild

Sven

26 november 2018 22:32

Otroligt!

 
Ingen bild

Sven

26 november 2018 22:38

Alldeles förbannat vansinnigt beslut av partistyrelsen!
Hoppas du har en plan B o startar ett lokalt parti!
Jag med flera följer med!

 
Ingen bild

calle

26 november 2018 22:41

fy-fn vilka ruttna kräk, som nästlat in sig i SD. man förstod att när thoralf inte fick vara kvar som riksdagsman att det är nåt knas med partiet. och sedan Ekeroth kickades också. troligen är det mäkta krafter som styr i bakrunten, dom vill verkligen krossa Sverige och svenskarna. riktigt otäckt detta

 
Ingen bild

Bertil

26 november 2018 22:42

Väldigt tråkigt besked Thoralf.
Om fler politiker var som dig hade förtroendet för politiken inte varit så lågt som det är. Dina kritiker jublar säkert men de har inte fattat att det verkligt farliga är politiker som bara följer med och agerar knapptryckarkompani.

Du sätter dig in i ärenden och tar reda på fakta likt en undersökande journalist. Tänk om fler politiker var som dig och höll sig till fakta och förnuft istället för partilinjer, värdegrunder och annat nonsens.

Bor i annat län så har aldrig kunnat kryssa Thoralf. Därför har partiet fått min röst, trots mina tvivel om många av deras representanter. Så här behandlar man inte en eldsjäl, kommer förmodligen aldrig rösta SD igen och samma gäller flera i min närhet.

Partiet har verkligen bekänt färg i och med denna uteslutning.

 
Ingen bild

Den Allsmäktige

26 november 2018 22:44

Inget mer SD efter detta. AfS nästa val.

 
Ingen bild

Uppgiven

26 november 2018 22:44

Otack är således lönen för lojalitet.
Jag har själv en bakgrund inom politiken för detta parti.
Har insett att man måste vara elak, kallhjärtad och narcissistisk för att vara aktiv inom politiken.
Eftersom jag klassar mig som normal så håller jag mig numera från den smutsiga världen.
Det är dessutom meningslöst att engagera sig politiskt i detta skämt till land.
Så fort jag är ekonomiskt oberoende så lämnar jag detta näste och raderar alla minnen från tiden här.

 
Ingen bild

Håkan

26 november 2018 22:44

Tråkigt det här, men jag tror på dig Thoralf.
Lycka till.

 
Ingen bild

Bertil

26 november 2018 22:52

Tänkte bara fylla i att agerandet i Högsby, där MBJ stolt beskrev hur han agerat när han tyckte sig ha kommit på något riktigt smart. Han var bara tvungen att testa det i praktiken och se till att det skrevs ett annat partis namn på valsedlarna så att sedan SD kunde sno mandat.

Där och då tyckte jag att detta var ett ytterst märkligt agerande, av en hög representant för SD, rent utav oärligt. Tydligen värderar och lyssnar medlemsutskottet på denna person så det gör det bara ännu lättare för mig att inte längre stödja detta parti.

Trodde aldrig att jag själv skulle komma att använda mig att detta ord men här kommer det, vi har uppenbart inte samma värdegrund både vad gäller moraliska beslut och hur man beter sig mot eldsjälar.

 
Ingen bild

Björn

26 november 2018 22:58

Vi är nog många som lider med dig nu. Visserligen har vi nog aldrig träffats tidigare, men jag ar följt bloggen ganska länge och fått en uppfattning om dig som person. SD har nu gjort en enorm miss och det är tyvärr inte den första. Man tappar en begåvning och hårt arbetande SD-trogen medlem.
Det är för många nu som har fått lämna. Inte bra alls.

Jag skrev för några dagar sedan att jag inte trodde att bloggen var hela anledningen till denna situation som hade uppstått och nu verkar vi ju ha fått svaret, Mattias B Johansson !! Är han månne ytterligare en politiker som har fastnat i sandlådan?

Jag är visserligen inte medlem i SD. Däremot har jag röstat på dem sedan slutet av 90 - talet. Då var vi inte så många som röstade på SD.

Om det hela nu handlar om en personlig vendetta mot dig, hoppas jag att dina partikamrater i Kalmar följer dig ut från SD.

 
Ingen bild

Lena1

26 november 2018 23:03

Pinsamt beslut är bara förnamnet, det är chockerande och mycket sorgligt. Hoppas något positiv kan komma fram av det i framtiden.
Johansson Bäckström ser ut som en politruk trots att han inte kan vara särskilt gammal, han är en maktspelare helt klart. Är mycket ledsen ikväll för dig Thoralf.

 
Ingen bild

Rune

26 november 2018 23:06

Förräderi! Vad skall man ha ett parti till som gör sig av med sina främsta krafter?

 
Ingen bild

Hellboy

26 november 2018 23:11

Illa, riktigt illa!
AFS blir glada för tillskottet.
Ps. Din mentor Kurt Lundgren själv hade blivit fly förbannad.

Thoralf Alfsson

26 november 2018 23:15

Ja, det hade varit intressant hur framlidne Kurt Lundgren kommenterat detta på sin blogg.

Det hade utan tvekan varit läsvärt.

 
Ingen bild

Humanist

26 november 2018 23:13

Min spontana reaktion är att SD:s partistyrelse fullständigt verkar ha tappat omdömet. Det förefaller fullständigt orimligt att utesluta en seriös, hårt arbetande, lojal partiaktiv som du, Thoralf.

Jag väntar nu med spänning på att få se motiveringen till uteslutningen, och att få ta del av ditt genmäle. Finns det någon möjlighet för dig att överklaga beslutet om uteslutning?

 
Ingen bild

Mats-Gunnar

26 november 2018 23:15

Otroligt ynkligt agerande av Mattias B Johansson och partistyrelsen! Hade vi haft fler rakryggade ärliga kompetenta politiker som Thoralf Alfsson så hade det kanske gått att vända på det snart förlorade Sverige...tack för allt du gjort! Har röstat på SD sedan 2010 men idag tog det slut abrupt.
Mats-Gunnar / Stockholm

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 november 2018 23:15

2010 röstade jag, efter stor vånda, för första gången på SD.

2014 var det en självklarhet att rösta på SD.

2018 röstade jag, i sista stund och efter stor vånda på SD.

Jag har börjat utveckla stark aversion mot SD. Jag tål snart inte ens längre att se Jimmie Åkesson flinande nylle. Han väcker samma vrede inom mig som Annie Lööf. Jag kommer aldrig mer att rösta på detta ynkliga och fega parti. Jag ångrar idag att jag inte röstade, som tänkt, på AFS. Det räcker att följa förvandlingen av Expressens ledarsida för att förstå att SD har gjort sig själva irrelevanta. Servila opportunister är vad SD har förvandlats till.

Bollen har legat på straffpunkten länge. Motståndarna har inte ens en målvakt. Vad gör då SD? Ingenting. Absolut ingenting! Man håller lydigt käften och biter inte den hand som föder en. Att Björn Söder sedan, en vecka efter omröstningen om att tvångsfinansiera SVT, ”rasar” på Facebook - är patetiskt. Så jävla patetiskt!

SD 2022? Glöm det.


Lycka till Thoralf.

 
Ingen bild

Niklas R

26 november 2018 23:19

Det är förjävligt dåligt. Otroligt korkat beslut. Varför skulle medlemsutskottet tro på någon som ingen känner till? Fram till idag har jag aldrig hört namnet Mattias Johansson.

 
Ingen bild

Thomas

26 november 2018 23:28

Bedrövligt, har följt dig i åratal och beundrat hur du kämpat. Nu hamnar min röst på M.

 
Ingen bild

Bert

26 november 2018 23:28

SD:s partitopp = SVENSKA FOLKETS FIENDE NR1!
Starta upp ett eget parti Thoralf och skicka SD-partiet i Kalmar Län till den historiska soptippen!

 
Ingen bild

Dr Kruth

26 november 2018 23:28

Jag är glad att min röst gick till AfS. Kan inte längre stödja SD.s metoder. Vidrigt att man gör sig av med hårt arbetande gamla trotjänare på detta vis!

 
Ingen bild

Skövde

26 november 2018 23:30

Herregud Thoralf, att du verkligen är förvånad? Det låter naivt.

Det där är en verklighet som drösvis trogna SD-medlemmar råkat ut för genom åren.
Ett genomkorrupt parti som gynnar hänsynslösa strebers. Inte folket.

Thoralf Alfsson

26 november 2018 23:37

Var har jag skrivit att jag är förvånad? Jag har förstått vad det skulle sluta ända sedan den 5 oktober. Det har bara varit en skenprocess.

 
Ingen bild

baskeville

26 november 2018 23:35

Tack och adjö, SD! Har talat med fyra andra SD:are ikväll, samma svar från alla ... adjö SD!
Har mailat SD att mitt medlemskap inte förnyas och min röst kan dom glömma.
Men vi glömmer inte Thoralf ....

 
Ingen bild

C Andersson

26 november 2018 23:37

Varför var det så många som kryssade Jimmie Åkesson på länslistan för Kalmar? Jag tror inte Jimmie har så lång tid kvar - som partiledare!

 
Ingen bild

Tokigt

26 november 2018 23:38

Tyvärr visar SD mer och mer att Sjuklövern får rätt. Det är inte ett seriöst parti. Beklagligt att behöva säga.

 
Ingen bild

Robban

26 november 2018 23:40

Tråkigt Thoralf!

Trist att se att rötan gått så långt inom SD!
Bara sättet det gått till på tyder på att demokrati och rättssäkerhet inte är de inblandades starka sidor!
Jag hoppades på en reprimand, för att kunna behålla en hårt arbetande och duktig SDare! Istället blev det en dolk i ryggen!
Kommer behöva ta mig en funderare vid nästa val! SD är inte längre de jag röstade på!

 
Ingen bild

Viveka

26 november 2018 23:41

Jag känner mig verkligen ledsen över hur man behandlat dej Thoralf! Vilken besvikelse. Plötsligt är det inte alls roligt att säga att man är sympatisör med Sverigedemokraterna längre. Man får ta sig en funderare över vilket parti man skall rösta på nästa gång eller om man över huvud taget skall rösta.
Vilken förlust! Det skall bli mycket intressant att läsa motiveringen till detta beslut
(publicera den snarast på din webb!). Känner mig verkligen desillusionerad, vad är det som händer i partiet egentligen? Men du är ju inte den första som blir ”utesluten” det är ju en väckarklocka. Mikael Jansson, den gamle partiledaren, Kenneth Sandberg, Kent Ekeroth, ungdomsförbundet m fl.
Betydelselöst vilken regering kommer vi att få. Jag bryr mig inte längre för jag litar inte på någon!

 
Ingen bild

Laglydig

26 november 2018 23:42

Det har ju inte varit så svårt att räkna ut att Mattias Bäckström Johansson har legat bakom det här hela tiden, i synnerhet inte efter de kontakter och den information jag har erhållit under helgen.

Att detta är en stor tragedi, i synnerhet för Thoralf själv - en eldsjäl, som varje dag har kämpat för den Sverigevänliga rörelsen genom att gräva fram fakta, presentera dessa på ett begripligt sätt, skapa opinion, vara ärlig och ständigt kämpa i ur och skur för att värva nya röster och rädda Sverige, förstår vi alla!
Men det är också en stor tragedi för alla oss som har sett Thoralf som en förkämpe för oss, som efter bästa förmåga har försökt att stötta Thoralf, hjälpt till att sprida hans budskap, samtidigt som vi varje dag kan observera att han har rätt och att mycket mera måste göras åt de problem som Sverige har och har haft under en lång tid.

Min omedelbara reaktion i oktober kan bäst beskrivas i några rader från ett brev som jag skrev till Jimmie Åkesson "jag kan INTE leva med att en partikamrat anmält honom för detta och jag kan definitivt INTE leva med att en förkämpe för sanningen, den ständigt grävande och idogt arbetande, Thoralf Alfsson skulle uteslutas ur partiet."

Det är faktiskt inte första gången som en riktig folkledare har kastats ut i kylan. Jag tänker naturligtvis på Kent Ekeroth.
Så vad gör vi nu?

1) River medlemskortet?
2) Röstar aldrig mera på SD?
3) Försöker verka för förändring inom partiet och om inte det går gör någonting annat?

Alternativ 1) och 2) ser jag som uteslutet tillsvidare eftersom det i princip innebär att man kastar in handduken.
Jag ser det snarare som en väckarklocka till gräsrotsrörelsen inom SD att kämpa ännu hårdare, att engagera sig ännu mer för att vända partiet tillbaka till det en gång var och INTE ett toppstyrt parti utan dialog med dess rötter.

 
Ingen bild

Tore Egerdahl

26 november 2018 23:43

Så jäkla trist över det fantastiska jobb du har gjort, SD har förlorat min röst samt många andras

 
Ingen bild

F.d Kalmar

26 november 2018 23:50

Inte förvånad att denne Mattias B Johansson kommer från Kalmar län. Det verkar vara cirkus det mesta där nere för tillfället och skötas under all kritik, sladderhåla nummer 1. Hoppas du öppnar ett eget parti eller varför inte bli frilandsjournalist (för Baren och Östran är ju dömt att misslyckas). Eller allra bäst, flytta från den unkna lukten till en stad där du respekteras! Du kommer märka att det blir rena paradiset.

Thoralf Alfsson

26 november 2018 23:57

Du har en poäng där! Men som kritiker av etablissemanget blir man aldrig respekterad i vissa kretsar.

 
Ingen bild

Janne

26 november 2018 23:50

Det är just som får mig att fundera vad SD´s syften är. Små makthungriga kräk som egentligen inte har Sveriges bästa för ögonen utan vill tjäna pengar på makt. Att SD inte stod upp tidigt mot FN´s migrationsavtal har också fått mig att fundera.

 
Ingen bild

Per i Karlskrona

26 november 2018 23:57

Imorgon går mejl med avslut av mitt medlemskap efter 16 år. Det är för jäkligt hur SD hanterar en av sina trognaste medlemmar.

 
Ingen bild

Lars Lille

27 november 2018 00:08

Röstar på AfS. Det enda som håller framöver när Svea rike går under av all muslimsk invasion. Gustav Kasselstrand är Sveriges framtida statsminister med helt annan ton i debatterna än JÅ.
Lycka till Thoralf med vart du går vidare.
Kanske du och Anna Maria Corazza Bildt hittar nått parti?
(lite skämt:-)

 
Ingen bild

Viveka

27 november 2018 00:18

En Judas har letat sig in i partiet och fått de andra med sig. Tyvärr!
Moderaterna har sin Hanif Bali kvar men tyvärr har SD förlorat sin Thoralf Alfsson!

 
Ingen bild

Göta

27 november 2018 00:19

EN GLÄDJENS DAG FÖR 7-KLÖVERN
Nu jublar SD:s politiska motståndare igen. De kan nu glädjas över att ännu en av de riktigt trogna, lojala och hårt arbetande SD-arna har sparkats ut ur partiet. Detta var
gränsen för min del i alla fall. Det finns ganska många röstande som jag har lett över till SD under årens lopp. Nu får vi vända oss till ett annat parti istället.

Tyvärr finns det inga representanter för den äldre generationen hos SD längre. Men antalet yngre hämningslösa karriärister har ökat, och denna anda verkar ha smittat av sig till ledningen.

Mycket tråkigt!



 
Ingen bild

Observer

27 november 2018 00:19

...tja, Thoralf. Det är bara att konstatera att SD helt har förgiftats av "Strebers" (Sådana som tar sig fram på "snack") -Dessa är livrädda för pålästa personer med pondus, eftersom de kan bli pulveriserade av dessa -Any Time. ..Då får man det här klimatet. Tyvärr!!!

-Det har kommit in för många PAJASER i SD helt enkelt!

Och LEDNINGEN njuter av detta eftersom de ger dem den "skyddsmur" de vill ha för att själva få sitta otubbade uppe i toppen där de kan jäsa och håva in feta arvoden!
.....Så nu vet vi det om SD.

En liknande situation har alltsedan 90-talet tillåtits råda inom S där Juholt är ett ypperligt exempel. -Han var oändligt bättre än Lövén ..Alltså ett HOT!

...Ja, Det är tråkigt.

SD är slut för min del i alla fall.

 
Ingen bild

Smuts

27 november 2018 00:26

Johan Persson och hans Malin tar fram champagnen!

 
Ingen bild

Observer

27 november 2018 00:27

O c h Det är tråkigt ur f l e r a aspekter!

1. Nu vet vi att SD inte längre är att räkna med! -De har tyvärr blivit ett "FINGRARNA I SYLTBURKEN PARTI" som alla de andra nu.

2. Det finns ingen opposition längre.


Får jag tycka fritt så anser jag att enda möjligheten vore en statskupp ledd av vettiga individer som Thoralf som med tvång tog kommandot över landet, vore det bästa. Jag är själv för gammal och Thoralf med, månne. Men jag kan inte låta bli att hoppas på krafter av yngre slag som räddar upp vårt fina land.
-För SD kommer INTE att kunna göra det, Tyvärr. Och månne det ske på demokratiskt vis är min förhoppning, trots allt. Rätta mig OM jag har fel!

 
Ingen bild

Observer

27 november 2018 00:38

...Vidare kan vi läsa följande:

"Det är att likställa med att en domstol skulle döma efter saker som åklagaren inte framfört i sitt åtal och pläderingar under en rättegång. Med andra ord helt rättsvidrigt."

....JA, Det är kanske lika b r a att vi får reda på detta om SD.
Eftersom de då I N T E kan anses mogna att regera ett land!
Eftersom detta v i s a r att SD är ett farligt parti med en närmast mentalsjuk syn på demokrati, Som få av oss gillar ..eller hur?!

F A R V Ä L S D.

 
Ingen bild

Observer

27 november 2018 00:43

O c h Jag uppmanar er ALLA, som läser detta. Att ta era vingar ifrån SD -Så får dem se hur bra de klarar sig med tuggummituggande småflickor.
NU skall vi låta dem gå s a m m a väg som ny demokrati!

..Och vi får sedan önska SD .........LYCKA TILL! :-D

 
Ingen bild

Observer

27 november 2018 01:05

@World Traveller Det är som du sade; SD bemödar sig inte ens att svara på mail

KÄRA FOLK: DÅ SKALL INTE VI HELLER BEMÖDA OSS ATT BETALA DERAS LÖNER

ELLR HUR ?

 
Ingen bild

Kettil

27 november 2018 01:06

Är det något jag verkligen ogillar med SD så är det hur mycket drama det är i partiet och hur folk bråkar om positioner och tar till odemokratiska metoder för att få bort folk man ogillar.

Populära personer som vill väl blir utkastade och menlösa Ja-sägere och korrupta trofémoderater som Patrik Reslow blir kvar... SD skjuter sig i foten när man beter sig såhär... Jag förstår inte hur man tänker.. Att hugga sina partikamrater i ryggen efter allt hårt arbete är vidrigt..

Sverige mår inte bra och SD sysslar med saker som detta... Gillar inte hur svenska partier är uppbyggda hur en liten klick uppe i partiet kan bestämma allt och vad medlemmarna tycker verkar inte spela någon roll. Detta är tyvärr inte det enda exemplet på korruptionen inom SD och det gör mig verkligen ledsen då man har hoppats på SD så länge och försvarat partiet i alla år....

Det som äcklar mig ännu mer är hur folk köper partiets version av saker och ting som nu kommer folk som inte vet bättre sägs "jaja det är bra att SD gör sig av med extremister till skillnad från övriga partier"...

Tack för allt hårt arbete Thoralf, Du kommer inte att bli bortglömd av oss som har vart en del av rörelsen länge, Vi låter oss inte luras av medias eller SD ledningens narrativ.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 november 2018 01:06

Tillägg till min tidigare kommentar.

Om Thoralf hade uteslutits före valet(det vågade man nog inte)hade jag definitivt inte röstat på SD i höstas.

 
Ingen bild

Pim

27 november 2018 01:21

Tycker det är rätt oroväckande när man tänker på att partiledningen består av flera individer med ofullständiga utbildningar och begränsad arbetslivserfarenhet.

Lägger du då till sociala stigmatiseringen, att ha haft SD-bakgrund, inser du att dessa aldrig kommer lämna sina poster förrän de blivit ekonomiskt oberoende på partibidrag och skattepengar.

SD-rösten börjar urholkas allt mer när opportunister och avhoppare från M behandlas bättre än riktiga SD:are.

 
Ingen bild

Tomas O'maely

27 november 2018 01:24

SD börjar tydligen bli trött på sin egen politik.

 
Ingen bild

Lämnade innan deras ondskefulla plan gick i lås!

27 november 2018 02:29

Jag vet inte precis vad de tillslut använt/fabricerat mot dig, men däremot vet jag att det varit bestämt sedan flera år tillbaka att du skulle bort!

Hoppas du luskat ut om det finns någon alls i distriktet som du kan lita på!

Jag såg vad som var på väg att hända för min del, så jag började samla bevis för flera år sedan.
Nu bidar jag min tid, smällen kommer när det gör som ondast!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 november 2018 02:40

"Det är ingen hemlighet att många i partiet menar att Alfsson gått alldeles för långt i sina islamfientliga inlägg."

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/efter-uteslutningen-alfsson-kan-starta-eget-parti/


Bra då vet vi det. SD ska alltså också börja krypa för en våldsam, fascistisk, antidemokratisk och kvinnofientlig politisk ideologi som inte hör hemma i vårt land? Har de helt missat infiltrationen och bråken som pågår inom S, Mp och C? Jag som trodde att SD var haram för muslimer. Hur lät Åkesson 2009?

Åkesson: "-Muslimerna är vårt största utländska hot"

Det uttalandet har visat sig att stämma. Det är till och med blivit värre än vad Åkesson förutspådde. Islam är själva modersvulsten i vår sjuka samhällskropp. Nu har den börjat metastasera i form av storskaliga moskébyggen också. Den som inte begriper att detta måste stoppas genast kommer att gråta blod om tio år. Expressen oroar sig över att befolkningen beräknas öka med 1 miljon fram till 2028. För Kalmars del innebär det ytterligare ca: 3 300 muslimer, somalier och araber.

Smaka på den demografiska stadsbilden en lördagsförmiddag :-(

Är det någon som dessutom tror att dessa människor inte vill ha en stor pampig moské centralt i Kalmar, med böneutrop och dessutom rejält politiskt inflytande? Det kan gå hur illa som helst.

Men vill Kalmarborna det, undrar jag?

 
Dag Selander

Dag Selander

27 november 2018 02:53

Till/
Partistyrelsen

Det vore oanständigt att inte ompröva beslutet att utesluta Thoralf Alfsson utifrån det skabrösa agerandet av Mattias B Johansson.

//Dag Selander
ed bloggen MXp

http://mxp.blogg.se

 
Ingen bild

Rolle

27 november 2018 04:19

Detta är skammens dag! I morgon säger jag upp mitt medlemsskap! Thoralf! Du har gjort en enorm insats för partiet och jag hoppas verkligen vi möts i ett annat sammanhang!

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

27 november 2018 04:26

Då var det klart. SD kan fara åt helvete. Aldrig mer att jag lägger min röst på dem.

 
Ingen bild

Roberto Bouchard

27 november 2018 04:26

Ja det var verkligen trist. Obegripligt för mig. Du är en kompetent politiker med stor kunskap. Det har jag förstått som läst din blogg sen 2013. Jag har inte bestämt mig om jag ska fortsätta rösta på SD. Men jag kommer iallafall avsluta mitt medlemskap. Lycka till i framtiden.

 
Ingen bild

ölänningen

27 november 2018 04:42

Thoralf! Detta är förfärligt! Jag blir bestört. Hur kan man göra så mot dig? Nu blir det nog strömhopp till AFS. Dags att säga upp medlemskapet i partiet för många medlemmar.

 
Ingen bild

Putte

27 november 2018 05:17

Intressant med att SD ser sig som anti-PK, samtidigt låter man PK-journalister styra vilka som ska få vara medlemmar i partiet eller ej. Ynkryggar!

 
Ingen bild

Mässkalle

27 november 2018 05:51

Signaturen @Laglydig citat: ".....Jag tänker naturligtvis på Kent Ekeroth.
Så vad gör vi nu?

1) River medlemskortet?
2) Röstar aldrig mera på SD?
3) Försöker verka för förändring inom partiet och om inte det går gör någonting annat?

Alternativ 1) och 2) ser jag som uteslutet tillsvidare eftersom det i princip innebär att man kastar in handduken.
Jag ser det snarare som en väckarklocka till gräsrotsrörelsen inom SD att kämpa ännu hårdare, att engagera sig ännu mer för att vända partiet tillbaka till det en gång var och INTE ett toppstyrt parti utan dialog med dess rötter."
.......
Tillägg
4) Ni Calmariter demonstrerar för Thoralf och mot mbj vid bästa tillfälle (glöm inte tillståndet). Naturligtvis deltager Thoralf.
5) Thoralf fortsätter bloggen enligt Johan Westerholms (s) model, Alltid i oppostion.
- som @Laglydig påpekat finns inget alternativ på riksnivå, bortsett från KD, under spärren. Fi 0,46%, Afs 0,31%, Medborgerlig Samling och Piratpartiet
0,14 *%
Var realist eller soffist. Personligen hoppas jag på nyval då det nu lutar åt s plus mp med stöd av c o l. Snacka om värre kappvändare (rödluvan och majoren). Allt för att hålla SD borta från inflytande.
För övrigt rekommenderas;
http://katerinamagasin.se/de-rikaste-kandisarna-har-rad-att-vara-politiskt-korrekta/

 
Ingen bild

Boris

27 november 2018 05:54

Jag kommer inte rösta mer på SD efter att du blev utesluten.

Har du fortfarande stängt alla dörrar till Afs?

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 05:55

Tråkig utveckling. Stå på dig 🙂

 
Stefan K

Stefan K

27 november 2018 06:10

Tråkigt, mycket tråkigt.

Några av de hårdast kämpande företrädarna försvinner av olika anledningar. I sociala medier ropas det ut att "aldrig mer en röst på SD", men ändå ökar partiet i mätningarna.

Thoralf har via bloggen gjort sig ett välförtjänt namn och utan den hade detta förmodligen passerat med endast en liten notis i dagsmedia.
Det jag vill säga med detta är att det fula spelet pågår i alla partier utan undantag.

Nu vet jag att Thoralf är en hederns man som inte tänker smutskasta dem han kämpat för i många år. Vi har fått nog av dessa f.d representanter som ägnar dagarna åt att hämnas.

Upp nu till MBJ att visa att han är en värdigare och mer värdefull representant än Thoralf.

Media kommer frossa några dagar och sedan återgår livet till den normala sandlåda svensk politik handlar om.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Björn Björkqvist

27 november 2018 06:28

Så utesluter SD ännu en lojal trotjänare för att unga strebers som kommit in långt senare än de slitsamma åren ska kunna göra snabb karriär. Inget annat parti behandlar sina medlemmar på det här sättet. I Socialdemokraterna reser man statyer i stad efter stad över sina tidiga företrädare. Man ger ut jubileumsböcker och sätter upp byster på sina kontor. I SD utesluter man dem som byggt partiet och slitit under de år då enda lönen var stigmatisering och problem. Man spottar på dem som är enda skälet till att SD finns idag. Det är tragiskt att se.
Jag har ofta annan uppfattning än dig Thoralf i mycket, inte så underligt så du är Sverigedemokrat och jag inte är det. Men har alltid sett din lojalitet till ditt parti som imponerande och din till synes outtröttliga vilja att jobba för förändring har varit inspirerande.
Mitt råd är att du lutar dig tillbaka några dagar så du inte skriver något i affekt. I den här frågan står du redan som moralisk vinnare.

 
Ingen bild

Annette

27 november 2018 06:31

Jag blir inte förvånad. Verkligen illa av Sd och det är endast dom själva som kan sänka partiet genom deras handlingar. Många duktiga och ärliga människor med goda avsikter som blivit uteslutna. Det är verkligen sorgligt för jag har och jag är nog Sverigedemokrat i hjärtat men jag tänker inte bli så förblindad som en Sosse och bara svälja allt. Kommer inte rösta Sd fler gånger.

 
Ingen bild

Christer P

27 november 2018 06:35

Lider med dig Thoralf. Har varit aktiv i partiet men lämnade för några år sedan, upplevde den sektliknande rörelse det verkar ha blivit och fick nog.
Har röstat på SD men beslutat mig för att lämna dom. Det räcker nu.

 
Ingen bild

World traveller

27 november 2018 06:36

Där förlorade SD min röst och säkert flera tusen röster till. Har du några e-mailadresser till SD dit man kan skriva och meddela dem detta så de fattar vad de gjort?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 07:25

Den som vill lämna SD kan skicka mejl till

medlem@sd.se

De som är medlemmar i Kalmar hoppas jag stannar kvar som medlemmar fram till årsmötet i februari och utnyttjar sin rätt att rösta på årsmötet. Det vill säga rösta bort de som satt kniven i min rygg.

 
Ingen bild

Ulrika

27 november 2018 06:46

Så sorgligt. SD tappar mer och mer min respekt. Själv fick jag ett snäsigt svar när jag före valet frågade en företrädare om den påstådda listan på media man som SD:are inte skulle dela från fanns (som sedan visade sig finnas).

 
Ingen bild

World Traveller

27 november 2018 06:55

Skickade precis följande mail till SD:

Är ni medvetna om att ni just nu har tappat all trovärdighet som parti? Ni har just uteslutit den hårdast arbetande och bäste representanten för ert parti - Thoralf Alfsson.
Ryktena om att SD är kontrollerad opposition visade sig alltså vara sanna. Diktaturen i Sverige är att faktum. Ni borde fan skämmas men ni har väl varken förstånd till det eller tillräcklig integritet för att våga svara på detta mail.

 
Ingen bild

Nils Gbg

27 november 2018 07:12

Jag är förstummad. Vet ärligt talat inte hur jag ska rösta nästa gång eller om jag ska rösta överhuvudtaget.

 
Ingen bild

Bo

27 november 2018 07:13

Svensk politik handlar i dag mindre om politik och mer om hat och mobbing. Du har ju sysslat med folkbildnig genom att med grafik och tabeller redogöra för verkligheten. Förstår man verkligheten kan man fatta de rätta besluten. Det verkar som även SD-toppen halkat mer i sandlådan.

 
Ingen bild

C Andersson

27 november 2018 07:14

Om jag röstar nästa gång blir det på Ebba Busch Thor. Men det gör jag nog inte.

 
Ingen bild

Anders

27 november 2018 07:17

Bilda omedelbart ett lokalt parti alternativt en lokalavdelning av AfS. Du kommer att få stort stöd.

 
Ingen bild

tony1

27 november 2018 07:37

medlemmar i kalmar använd Er röst, rösta bort den skämda frukten i februari,heja thoralf

 
Ingen bild

Ibbe

27 november 2018 07:37

Håller 7-klövern på att bli 8-klövern?

 
Ingen bild

Mässkalle

27 november 2018 07:46

Fler bör bli medlemmar i Kalmar SD inför årsmötet. Aldrig förr har så många att tacka en SD, THORALF, för så mycket.

 
Ingen bild

Rödhaken

27 november 2018 07:48

Jag bor inte i länet, men har viss anknytning till Öland och har följt bloggen i flera år. I år var första gången jag röstade på SD, mycket tack vare det jobb som Thoralf lagt ner. Troligen var det första och sista gången jag röstade på SD, efter ledningens ruttna agerande.

 
Ingen bild

AWSvensson

27 november 2018 07:50

Att kunna tala o skriva fritt utan ett uteslutningshot hängande över en var direkt avgörande för mig när jag avsade mig en plats som ersättare i fullmäktige o gick ur partiet, det är åt h-e som SD har flippat o blivit ett otolerant parti där vissa ta varje möjlighet att trycka ner folk för karriärens skull.

 
Ingen bild

Tommy Henriksson

27 november 2018 07:54

Har läst bloggen över två år utan att någonsin kommentera. SD har iom detta beslut tappat en röst från Sundsvall. Bedrövligt!

 
Ingen bild

hunter

27 november 2018 08:00

kommer inte betala någon mer medlemsavgift till sd.. helt galet att agera emot folkets främsta företrädare och mot många egna medlemmar.. man förstod tidigt att det skulle gå så här..

 
Ingen bild

Lars

27 november 2018 08:02

Framtiden för SD är lika det vänstern genomgått, uppdelning i små partier. Sorgligt, men att befinna sig ibland köttgrytorna nu är förmodligen viktigast.
Tack för vad du gjort Thoralf.
Idag är det din blogg där man får info om SD mm. Partiet ser man knappast röken av i media och i den offentliga debatten. Partiorganet Samtiden, verkar inte vara direkt aktuell när det gäller vad som är på agendan.
Undrar om det är någon mening att rösta på partiet framöver?

 
Ingen bild

Iceman

27 november 2018 08:04

Beklagar å SD:s vägnar. Nu har de förlorat en av de bästa, igen. Varför utesluter de gång på gång personer med ryggrad och driv? De visar sig som det åttonde partiet i åttaklövern, totalt tandlöst och menlöst. Den kraft som de borde använt för att tillintetgöra meningsmotståndare och förrädarna som styr landet, den använder se för att rensa bort de mest kompetenta i egna leden! Sjukt, är verkligen ordet! SD ser jag numera som infiltrerat och som kontrollerad opposition, som aldrig kommer att på allvar ta tag i de verkliga problemen. Det är t.ex förvånansvärt tyst från dem gällande det ödesdigra migrationsavtalet med FN!
Bästa Thoralf, detta var mycket tråkigt men som sagt, det är SD:s förlust och de har visat sitt rätta ansikte ännu en gång. Jag önskar dig allt gott i din fortsatta karriär och ser fram emot din bok.

 
Ingen bild

Stefan

27 november 2018 08:09

För mig framstår beslutet att utesluta Thoralf som helt sanslöst. Om partistyrelsen låter sig påverkas av personer som driver en intern maktkamp och vill bli av med en konkurrent är de inte mogna sitt uppdrag.

Jag tror att SD kommer få anledning att ångra sitt beslut...

 
Ingen bild

AT

27 november 2018 08:23

Detta var väldigt tråkigt att höra Thoralf.

Jag har följt din blogg under många år. Du har alltid försökt att på ett korrekt sätt beskriva verkligheten, tyvärr så har jag inte kunnat kryssa dig då jag bor i en annan kommun. Att du blir utesluten ur SD stärker mig i min uppfattning att det är dags att planera för att lämna Sverige.

Jag vill inte se mina barn & eventuella barnbarn växa upp här. Har i det längsta hoppats på att SD skulle kunna ge mig skäl nog att stanna kvar, men det hoppet håller på att tyna bort.

Kommer att endera sälja eller lägga ned företegat som jag har och starta upp en ny verksamhet i det land som jag väljer att ”fly” till. Jag hoppas att flera företagare ser vartåt Sverige är på väg och lämnar ”skutan” medan den fortfarande har nosen över vattenytan. Efter att den sjunkit så är det nog tyvärr försent att hoppa av då är det bara att följa med till botten…

AT

 
Ingen bild

Peter

27 november 2018 08:24

Otack är världens lön! Jag övergav SD för ett par år sedan och jag ångrar mig inte! Tyvärr finns det inga riktigt bra alternativ så man är som en vindflöjel. Men detta visar (tillsammans med annat) att mitt val att lämna SD var rätt! Det har kommit in karriärister i partiet som skiter fullständigt i politik utan enbart vaktar sina egna positioner!

 
Ingen bild

nattugglan

27 november 2018 08:25

Otroligt, trodde att det skulle bli en varning.
Det är skrämmande att se förfallet i riksdagspartierna.

 
Ingen bild

L

27 november 2018 08:30

Gå med i AfS, det är framtiden.

 
Ingen bild

Dag Blomqvist

27 november 2018 08:32

Du är inte ensam att ha blivit behandlad på detta simpla vis, om det nu är någon tröst.Tyvärr är SD ett parti som inte tycker om medlemmar, speciellt om de är aktiva och driver partiet framåt.

Tyvärr så måste jag säga det. Men så är det.

Stå på dig! Har de beslutat att utesluta någon så går det inte att ändra på.

Vänligen
Dag Blomqvist

 
Ingen bild

Quo Vadis

27 november 2018 08:45

Sorgligt och bedrövligt, jag saknar ord. Hoppas du kan gå vidare i livet och hitta något stimulerande att göra som förhoppningsvis ger mer tillbaka. Otack är världens lön. Sällan har det ordspråket passat bättre än idag...

 
Ingen bild

Thoms

27 november 2018 08:45

Jag hoppas du inte stängt några dörrar till AfS. Jag tror de kan komma att bli stora.

 
Ingen bild

Pepparholm

27 november 2018 08:46

Ännu en förhoppning i kras. Ett parti där falska egoister kan styra är inte trovärdigt. Åt Thoralf allt gott.

 
Ingen bild

Gunnar

27 november 2018 08:47

Tror inte det är sant, det är mer än sjukt...... Fisken ruttnar som bekant ifrån huvudet, dessa utrensningar ur partiet de senaste åren, börjar likna Stalins utrensningar på 30-talet.

Vi är ett gäng utlandssvenskar som alla röstat på SD de senaste valen, misstänker starkt att det blir AfS för oss alla i fortsättningen. SD har befolkats av allt för mycket unga strebrar i kostymer, totalt utan folklig förankring, med dessa vinner man inga nya röster.... MBJ är ett bra skräckexempel.

Gunnar

 
Stefan K

Stefan K

27 november 2018 08:50

Det finns lite att hämta i den här artikeln som kan föras över på dig Thoralf.
https://samtiden.nu/2018/11/att-lopa-gatlopp-i-media-for-falska-beskyllningar/

http://petterssonsblogg.se

Thoralf Alfsson

27 november 2018 09:37

Jag har beställt boken efter att jag lyssnat på en längre intervju.

 
Ingen bild

PL

27 november 2018 08:58

Hej Thoralf, har följt dig på bloggen under flera år. Är själv inte SD:are men brukar hålla med dig i ungefär 90% av det du skriver. Gillar verkligen dina "gräv" och, förstås de vackra naturbilderna du publicerar med jämna mellanrum. Det märks du har en gedigen utbildning och sitter inne med stora kunskaper inom områdena teknik, naturvetenskap och historia, kort sagt du skulle vara en stor tillgång för vilket parti som helst utom tydligen SD.

 
Ingen bild

Farbror Fredde

27 november 2018 09:01

Min sympati har du, Thoralf. Problemet är att svenska partier inte är demokratiska i grunden. Styrelsen har mer makt än medlemmarna. Det är partitoppen som bestämmer vilka som ska nomineras och uteslutas, inte "provvalet" i det första fallet och en lång objektiv prövning i det andra (jämför med tysk partilagstiftning - det är extremt svårt att utesluta medlemmar, vilket tyska socialdemokrater har fått acceptera) Det behövs en ny Gustav Vasa som väcker svenskarna.

 
Ingen bild

Joho

27 november 2018 09:03

World Traveller
Här är en mailadress till en av slipsnissarna som tillhör dom maktgalna i Stockholm

richard.jomshof@riksdagen.se

Thoralf Alfsson

27 november 2018 09:36

Jag tror att denna mejladress är betydligt bättre.

richard.jomshof@sd.se

 
Ingen bild

Anders

27 november 2018 09:05

SD är som en kommunistsekt. Man kommer aldrig att kunna bli ett statsbärande parti, eftersom det fordrar att man kan hitta företrädare som kan bekläda viktiga poster i statsförvaltningen. Men genom sitt agerande skrämmer SD bort alla med den potentialen. Men vartåt det lutade var ju tydligt när man uteslöt hela sitt ungdomsförbund. Hur kan man vara så korkad? Och nu tror jag luften kommer att gå ur SD företrädare på lokalnivån. Valresultatet var ju ett klart misslyckande, och utan entusiastiska valarbetare kommer det inte att gå bättre nästa gång. Vettigt folk kommer att vända sig bort från SD och gå till MED eller AfS.

 
Ingen bild

Åke Nordlöf

27 november 2018 09:05

röstade afs i årets val enda alternativet som jag ser det
med det bästa partiprogrammet

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 09:06

Jaha , då är mitt medlemskap i SD över och klipper härmed kortet och skickar in det, dock inte till skitstöveln som orsakat din uteslutning, men väl så att det kommer dom styrande till del, och jag hoppas att många fler gör samma sak, det måste kosta att bete sig på detta smutsiga vis.

 
Ingen bild

Albin

27 november 2018 09:06

Skamligt !!!

 
Ingen bild

Clas

27 november 2018 09:07

Väldigt tråkigt besked men föga förvånande. Jag är i dag glad att jag inte röstade på SD i årets riksdagsval. Efter alla uteslutningar och petningar från riksdagslistan kände jag att jag inte mer kunde stödja ett så odemokratiskt parti. Efter uteslutningen av dig kommer jag inte att rösta på SD i kommun- eller landstingsval heller. Good-bye SD!

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 09:08

Vad har denne Mattias B,Johansson åstadkommit i partiet,förutom dumheterna att utesluta personer som partiet så väl behöver???

 
Ingen bild

SM811

27 november 2018 09:11

Komma med detta nu när det kanske blir extraval.
SD kommer att tappa många röster.
Jag har läst din blogg i många år och den är den som jag uppskattar mest.
Var rädd om dig Thoralf och ladda batterierna.
Du är en klippa och behövs i detta sjuka svenska samhälle.

 
Ingen bild

Nils Renstrand

27 november 2018 09:13

Ett helt vansinnigt beslut ! Skickar in mitt klippta medlemskort idag. Otack är världens lön, får väl bli medborglig samling i fortsättningen.

 
Ingen bild

Ludvig

27 november 2018 09:20

Det var sämre än man kunde tro, utesluta den bästa dom har. Hoppas vi kan följa dig på din eminenta blogg ändå i fortsättningen.

 
Ingen bild

Calle

27 november 2018 09:26

Håller med sign Mässkalle, ni i Kalmar län som röstar SD , sök också medlemskap omedelbart, så ni har rösträtt vid årsmötet, där ni kan få bort denna femtekolonnare.
F.ö klipper jag mitt medlemskort, skickar tillbaka det med angivande av orsak.

 
Ingen bild

Bajen666

27 november 2018 09:27

Jag var väldigt nära att skita i SD efter detta med Ekeroth men nu är det fastslaget i sten att det aldrig mer blir SD......Bye bye.

Lycka till i fortsättningen Thoralf...vad du än väljer att göra i framtiden.

PS: Jag kommer givetvis att fortsätta läsa din eminenta blogg, bara med andra ögon.

 
Ingen bild

jm

27 november 2018 09:32

jag kan bara beklaga thoralf för det som har skett. återigen ser vi hur toppstyrt sd är. det behövs alternativ för sd.

 
Ingen bild

Grisaknoen

27 november 2018 09:33

SD är och har alltid varit ett sionistiskt kontrollerat oppositionsparti. Att de ändrar politik och metodik hör till.

Men visst, det måste kännas snopet.

 
Ingen bild

Michael Sandström

27 november 2018 09:36

Fullständigt vedervärdigt agerande mot en eldsjäl som lagt ner oerhört med tid på, och för, partiet för landets bästa.

Tyckte petningen från riksdagslistan var illa nog, men nu är gränsen både nådd och passerad med råge.

Aldrig mer en röst på SD

 
Ingen bild

Viveka

27 november 2018 09:37

Jag har sagt det förut, SD imploderar, faller ihop inifrån. Den som inte står upp för sina egna, kackar i eget bo förstör för sin sak.
Vad har MBJ gjort för SD? På vilket sätt har han fört utvecklingen framåt?
Vet inte vem människan är över huvud taget tills detta hände.
Jag tror Thoralf, många även från andra partier kommer att sakna dej som en hedersknyffel du är, som säger vad han tycker. Icke PK. Vi har andra i andra partier, t ex Hanif Bali. Såg ni honom i programmet Min Sanning. Han växte stort i mina ögon (tror även i programledarens vad det verkade)

 
Ingen bild

Hacke

27 november 2018 09:37

En mycket svart dag för den Sverigevänliga folkrörelsen. Ett självmål av smått ofattbar dimension. Hur kan man utesluta en av de absolut hårdast drivande i partiet efter det som kan liknas vid rena persondrevet inom de egna leden. Detta som man samtidigt bjuder till presskonferens och visar upp nyförvärv likt troféer från moderaterna utan någon som helst historia på området. Nej, det här duger inte om man i fortsättningen vill hävda att man är det nya folkrörelsepartiet, där den ena duktiga och folkkära eldsjälen efter den andra får silkessnöret på mycket vaga och tvivelaktiga grunder.

Vi Sverigevänner blir trots allt bara fler och fler och den rörelsen är idag inte bara sd. För sådana unika tillgångar som Alfsson och många andra storheter som hamnat i kylan finns och kommer alltid att finnas en framskjuten plats i någon form och framförallt i sympatisörernas hjärtan.

Men vem ska nu gräsroten vända sig till i det parti som han/hon hittills lagt sin själ och hjärta i som har den kontakten och den unika förmågan att kommunicera med vanliga sympatisörer som Thoralf. Det finns vad jag vet ingen som kommer ens i närheten. För mig är, eller har i varje fall fram till nu, Thoraf varit den enda naturliga länken till insyn i partiet och arbetet där. För att inte tala om det grävande journalistarbete han utför på egen hand.

Till de ansvariga har jag bara en sak att säga, skämmes ta mig fa’n. Och till den för mig helt okände sd-topp och egocentriker som drivit detta skamliga ärende (inklusive medlöpare) vill jag bara säga att ni hör definitivt inte hemma någonstans i den Sverigevänliga folkrörelse jag känner. Mer än som varnande skräckexempel.

 
Ingen bild

Tobbe S

27 november 2018 09:49

Fy fan, säger jag. Där hamnade de i patrasksektionen och jag kommer aldrig mer arr rösta på SD.

 
Ingen bild

Flink

27 november 2018 10:03

Är det möjligt att skifta medlemskapet i Kalmardistriktet till enbart typ riks?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 10:20

Nej, det tror jag inte.

 
Ingen bild

brandmannen

27 november 2018 10:04

Tråkigt att SD agerar på detta sätt mot dig Thoralf. Tyvärr har ribban sänkts gällande yttrande.

Känns hopplöst ibland men man får inte ge upp mot globalisterna. Det finns bara ett Sverige att rädda.

Det slutar förmodligen med att politikerna kör in i väggen fullständigt och vem vet, kanske det behövs för att problemen skall uppdagas för samtliga medborgare.

Efter det löser kanske problemen sig självt.

 
Janne

Janne

27 november 2018 10:07

Ja så har det hänt igen,trojaner som smugit sig in och ställer till det för hårt arbetande personer som du Thoralf men räkenskapens tid kommer.Tack för ditt idoga arbete som du utfört under många år.Min tid som sd-medlem är över.

http://Homer

 
Ingen bild

dajevlar

27 november 2018 10:09

Hmmm… tycker detta var ett väldigt konstigt beslut.

Jag ser inte Thoralf som någon ’ultrahögerextremistisk hatrasist’ som borde uteslutas av den anledningen. Därför undrar jag vilka egentliga anledningar MBJ & Co hade för att genomföra detta. Får de mer betalt om de tar över Thoralfs ansvarsområden, eller är det dålig personkemi ligger bakom? (Isåfall är det något som är riktigt sjukt inom partiet).

Ser att många nu vänder sig högerut mot AFS, och då funderar jag på om detta kan vara nån sorts bakomliggande tanke och vilja av partistyrelsen? SD skulle behöva ytterligare ett invandringskritiskt parti i riksdagen, gärna till höger om dem själva. Ett AFS på över 4% skulle vända upp-och-ned på politiken och SD skulle framstå som mjukare och därmed vinna fler sympatisörer.

Tror väl inte riktigt på den senare teorin där de ”tvingar” medlemmar mot AFS, men helt omöjligt skulle det väl inte vara…

Från när gäller uteslutningen, måntro? Är det helt kört alla kategorier? Kan inte Thoralf (eller någon annan SD-medlem i Kalmar) starta nån namninsamling som föranleder nån sorts votering? Kan en utesluten medlem ALDRIG nånsin få återkomma? Skulle Thoralf kunna starta upp en ny SD-avdelning i t.ex typ öhhh…. Älmeboda eller nåt?

Mycket, mycket märkligt detta…

All heder till dig Thoralf, hoppas du ändå fortsätter blogga.

 
Ingen bild

Jag

27 november 2018 10:24

WTF - (Ursäkta uttrycket!)! Säg inte att SD också har blivit en sektliknande politisk organisation?!?! Du som lagt ned ett enormt stort arbete, ett gediget hantverk på att sprida kunskap!
Det luktar illa angående detta! Det känns olustigt, att maktfullkomliga SD:are hyser agg/rädsla mot dig. Lurt!
Sköt om dig!

 
Ingen bild

Grisaknoen

27 november 2018 10:33

Varför inte starta ett eget parti? Jag tror det är ett skriande behov av det och du skulle värva massor som är Sverigedemokrater men som ogillar hur SD styrs. Jag tror du har rätt förutsättningar för att ta en stor kaka av SD-väljare. SD är inte riktigt vad de utger sig för att vara men just nu finns det inget annat parti att rösta på. Jag funderade på om NMR skulle få min röst, jag skrev till dem om samerna. De svarade att samerna skulle kickas ut om de fick makten. Samerna är kanske inte svenskar i vanlig bemärkelse, men jag anser det förbluffande korkat att kasta ut dem då de varit här nästan lika länge som vi har. 10.000 år +

 
Ingen bild

Glenn

27 november 2018 10:35

Hej Thoralf!
Jag blev mycket Ledsen då Almroth och ännu mer när K Ekeroth uteslöts men så mycket mer om du käre Sverige kämpare utesluts, då har sd misst sitt förtroende!!!
Vännen Glenn

 
Ingen bild

Flink

27 november 2018 10:36

Thoralf, är medlemskapet geografiskt betingat? Du får i sådant fall gärna skriva dig på min adress i Högsbydistriktet för att därifrån fortsätta ditt ovärdeliga arbete för Sverige.

 
Ingen bild

Sven

27 november 2018 10:37

Jag fick tre tankar:
1) Jag tror att din uteslutning var tänkt innan 5 okt, men att det var bra att ha dig med i valrörelsen. Du höstade in många nya röster.
2) Synd att jag inte är medlem i SD, jag kan då ju inte gå ur.
3) Du har din plats i kommunalfullmäktige oavsett antar jag. Byt namn till 'Kalmardemokraterna'.

 
Ingen bild

Argus

27 november 2018 10:40

Jag läser med bestörtning ditt inlägg som får mig osökt att tänka på Lukasevangeliet ”Fader förlåt dem; ty de veta icke vad de göra”. Sedan får vi hoppas att de inte delar dina kläder mellan sig och kastar lott om dem. ;-)

Redan när Åkesson gick in i väggen började jag se tecken på maktfullkomlighet då ”de fyras gäng” i strid mot kongressbeslut äntrade förtroendeuppdrag i partiledningen som andra valts till. Uppenbarligen har personliga maktambitioner kommit i vägen för landets och partiets bästa.

För min del så närmar jag mig slutsatsen att det inte längre är SD som är frälsaren från den ökenvandring som vi går emot. Den politiker som på riksplanet verkar emot tsunamin av välfärdsmigranter är idag Hanif Bali. Vi som fortfarande vill ha ett öppet sekulärt demokratiskt samhälle kanske istället bör gå med i Moderaterna och på det viset inifrån stötta den falang som Bali tillhör? Den vägen är nog tyvärr stängd för dig Thoralf.

 
Ingen bild

LarJo

27 november 2018 10:46

Det är sjukt. Otack är världens lön är dagens sanning när man får del av SD : s uteslutning av Thoralf.
Hoppas, att Thoralf lägger ut handlingarna i ärendet på bloggen, så det finns
förutsättning för närmare analys. jag har dagligen i många år följt denna blogg och har lång politisk erfarenhet.
Uteslutningen har säkerligen politiska motiv och inte med dåligt språkbruk i kommentar.
Det allvarligaste är SD brist på politisk kompass. Ett parti som nu visar vägen att
bli globalitiskt genom sitt agerande för att försöka vinna inflyttande.
Thoralf Du skall vara stolt över Ditt arbete och insats för SD. Det finns bättre alternativ för
Sveriges framtid.

 
Ingen bild

Lasse

27 november 2018 10:57

Jag är fruktansvärt besviken på uteslutningen. Vad håller partitoppen på med? Varför vill de inte ha kvar en lojal och kompetent politiker?

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 november 2018 11:00

Avundsjuka och girighet är dominerande idag - i alla läger.
Jag har skrivit det förut och håller fast vid det. Det är mänskligt att fela men tydligen inte att förlåta.

Och vilken fredagsfest det blir i Kalmar när nu avundsjukan och girigheten går hand i hand ...

Thoralf, du vet nu var du har dina vänner och ... fiender.

Varför tror du att jag lämnade SD en gång i tiden? Jag märkte de oegentligheter på lokal- och regionnivå som verkar ingrodda i partiet. Och vi vet ju hur somliga vissa är mer S/V-vänner än SD-vänner ... Plus andra klättrare. Och varför. Mina inledande ord.

Thoralf, du vet vad alla dina vänner här och där i världen tycker och känner ... Gruppkram!!!

 
Ingen bild

Tobbe S

27 november 2018 11:02

Thoralf! Håll oss informerade om hur dina f d partikamrater i Kalmar agerar fortsättningsvis.

 
Ingen bild

Pippi på foto

27 november 2018 11:09

Beklagar verkligen din uteslutning då jag helst önskat dig en riksdagsplats! Kanske en och annan kommentar varit "i hårdaste laget" men vet själv att någon gång provoceras man att nästan gå över gränsen. Livet går vidare utan politiken och med dina erfarenheter och fantastiska foton så tror jag du kanske smälter det som hänt och ger ut en och annan bok som vi alla kan glädjas åt. Önskar dig en god fortsättning utanför politiken!

 
Ingen bild

Martin

27 november 2018 11:12

Först kom de för ... och jag sa ingenting. Sen kom de för ... och jag sa ingenting. Sen kom de för ... och jag sa ingenting. Och nu kommer de för mig och då finns det ingen annan kvar som kan säga någonting.

SD har varit ett riktigt riktigt otäckt parti ända sedan Åkessons nolltoleransmejl. Eller snarare, ända sen riksdagsinträdet. Jag tycker SD är ett större hot mot svenskarna än vad sjukövern är. Läs SDs förslag om Medborgarplikt? Det är rena rama fascismen. Och en plan för att utrota den svenska etniciteten.

 
Ingen bild

Stefan A

27 november 2018 11:15

Kommentaren visade sig bara vara ett svepskäl till någonting
annat vad det nu är, personvalskampanjen eller bloggen eller nått.
Thoralf tillhör pionjärerna som fått tagit emot mycket
skit för partiet, utfrysningar från politiska motståndare,
hot och hat, politisk förföljelse från fulmedia, social
stigmatisering mm. att sedan bli utesluten av personer som
anslutit sig långt senare än Thoralf och som så att säga
skördar frukterna av hans arbete måste kännas bittert,
inihelvete bittert, det här är inte bra för någon, visar
bara att hårt oegennyttigt arbete för partiet lönar sig inte,
tänk på dej själv och din egen karriär är det som gäller.
Fördelen är att du nu är fri debattör utan bojor.

 
Ingen bild

Martin

27 november 2018 11:16

För övrigt har jag mycket svårt att tro att det här har med något lokalt att göra. Det ingår i ett mönster. Partiledningen ser Thoralf som ett hot. Och vill eliminera honom nu efter valet när AFS inte är något akut hot längre. Så de passar på.
Påminner mycket om Hahnes uteslutning. Eller Jessica Ohlson. Eller alla de andra. När medlemmarna röstar fel så tar partiledningen till uteslutning. Och har så gjort otaliga gånger.
SD är ett hemskt parti.

 
Ingen bild

Gustaf

27 november 2018 11:16

Delar mångas uppfattning om detta tråkiga ärende och beslut.
Nu tar knallkorkarna över. Kanske man bör hålla med rödspättan till slut men det känns surt.

 
Ingen bild

Martin

27 november 2018 11:17

Och till alla som säger "aldrig mer en röst på SD". Varför röstade ni på dem det här valet? Det här har varit uppenbart i 6 års tid och även om poletten inte trillade ner 2014 borde den ha gjort det 2018?

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 november 2018 11:18

Och så lite kuuuuul

https://www.lenaholfve.se/riksdagsromansen-akta-karlek

Eller hur?

 
Ingen bild

Folklig

27 november 2018 11:19

Kram på dig! :(

 
Ingen bild

P.Larsson

27 november 2018 11:19

Vadå, "god fortsättning utanför politiken".

Alfsson gör nytta i vilket parti som helst.

God fortsättnig Alfsson i ditt Nya politiska liv.

 
Ingen bild

Mjölner

27 november 2018 11:24

Oavsett språkbruk, nu har SD:s partistyrelse passerat en bortre gräns.

 
Ingen bild

Ludvig Hoffman

27 november 2018 11:38

Jag är inte politiskt aktiv eller ens röstat SD senaste valet, men följer det politiska spelet ungefär på samma sätt som andra följer hockey.

Om Thoralf har tillräckligt stöd lokalt, samt ork att kämpa vidare, så skulle jag rekommendera att starta ett nytt lokalt/regionalt parti. Att SD har en rutten Internkultur på många håll vet vi och jag som utomstående bedömare ser ingen annan kortsiktig lösning än att fungerande lokala avdelningar väljer att starta eget. Och enbart satsa lokalt!

 
Ingen bild

Waldemar & Dagny

27 november 2018 11:40

Thoralf Alfsson är inriktad på att arbeta för Sveriges bästa.
Mattias B Johansson är inriktad på att göra personlig karriär.

Där är skillnaden.

 
Ingen bild

En SD:are i Sthlm

27 november 2018 11:41

Jag vet det verkliga skälet till att du uteslöts. Du hade egna åsikter och var inte tillräckligt konformistisk. Ja, SD är toppstyrt från till tå men det är alla partier. Du ska veta att inte alla i gruppen var för att du uteslöts men de tongivande ville peta dig. Jag vet att en ny inriktning är på väg med fler invandrare vilket jag vet att du inte skulle kunna ställa dig bakom.

Jag är uppriktigt ledsen och funderar själv på att lämna partiet.

 
Ingen bild

Uppströms

27 november 2018 11:44

Inte helt oväntat. Själv gick jag ur självmant 2007, då jag tydligt såg vad den liberalvurmande "skånefalangen" hade i kikaren.

 
Ingen bild

Bo Hofvander

27 november 2018 11:55

Man blir verkligen upprörd över hur partiledningen behandlar en av sina egna, rakryggade, modiga, sanningssägare i partiet. Vad är det partieldningen är ute efter?? Ska vi som trodde på SD se ett återupprepande av vad som hände Ny demokrati, som självdog pga. inre stridigheter?
Vad vill du nu göra Thoralf? Med din förmåga får det bara inte rinna ut i sanden. Sverige behöver en sådan som du! Vi tror på dig även vi som inte bor i Kronobergs län eller i Kalmar utan har följt dig på din blogg. du har vårt stöd och jag säger verkligen mitt också, för jag tillhör också en av de allt fler som blivit uteslutna och skandaliserade offentligt i media.

 
Ingen bild

P.Larsson

27 november 2018 11:59

Håller med Ludvig Hoffman om att det vore en bra ide att starta ett nytt lokalt/regionelt parti och lägga krutet där. De som röstar på SD lokalt idag väljer kanske då att flytta med.
Vad som sedan händer med SD riks blir ointressant. De får väl köra sitt race. Jag kommer inte att rösta SD riks med nuvarande besättning hos SD.

 
Ingen bild

Per Laber

27 november 2018 12:04

Har redan lämnat SD, iom petningen av Kent. Antar att de vill vara ett "normalt parti", men det har jag personligen inget behov av. Troligen inte landet heller.

 
Ingen bild

Vax

27 november 2018 12:08

Jag är fortfarande medlem i partiet.
Men röstade ändå på Afs.
På omedvetet goda grunder förstår jag nu.

 
Ingen bild

Urban Jakobsson

27 november 2018 12:13

Fy fan säger jag.Allt som du har gjort för SD.Det blir ingen mer röst på SD det kan de glömma hädanefter.

 
Ingen bild

Sausau

27 november 2018 12:17

Du hade starka åsikter om invandringen, det gjorde SD stort men blev samtidigt ditt fall. Vet du t.ex att partiet fått pengar av Soros vid 3 tillfällen. Pengar som tvättats så det inte ska väcka misstankar.

Du ska nog vara glad att du lämnade partiet nu, innan kovändningen.

 
Ingen bild

Oscar

27 november 2018 12:18

Det är ju inte första gången detta händer. SD uteslöt ett helt ungdomsförbund på odemokratiska och väldigt vaga grunder. Där och då tappade jag all tro och tillit till SD.
Jag hoppas innerligt att du ställer dina tjänster till förfogande för AfS.
Du är hjärtligt välkommen :)

 
Ingen bild

Lena1

27 november 2018 12:25

Skulle inte ett nytt parti/nytt nätverk kunna bildas med namnet Sverigevännerna?
Hoppas denna Mattias B Johansson får smaka på sin egen medicin, att han blir utröstad ur Kalmardistriktet, han är ett s k smartass.

 
Ingen bild

Freja v

27 november 2018 12:25

Tack för allt du har gjort. Skrev en lång kommentar som försvann, men gå gärna in på Samnytt för att se hur mkt support du har från oss alla!

 
Ingen bild

Quo Vadis

27 november 2018 12:31

Jag tycker Thoralf ska starta ett eget lokalt parti. Skulle inte förvåna om han fick med några av sina gamla partikamrateri ett sådant projekt :-) Thoralf har med emfas visat att han behövs i Kalmarpolitiken. Tänk bara alla avslöjanden som Thoralf har kommit med genom åren när han jagat maktfullkomliga personer som t.ex Johan Persson och dennes medlöpare med blåslampa. Om han startar ett parti nu har han gott om tid för att ladda upp inför valet 2022. Självklart ska Thoralf sitta kvar på sina mandat. Då kan han fortsätta sitt politiska arbete och ha insyn i vad som sker i politiken. Heja Kalmar, heja Thoralf! :-)

 
Ingen bild

!

27 november 2018 12:52

Otack är världens lön!

 
Ingen bild

Leif

27 november 2018 13:08

Vi säger vad du tänket – så hette det en gång.

Våren 2010 började jag inse förfallet Sverige stod inför, jag började också följa bland annat Thoralf på hans blogg och insåg att den mannen är hederlig och rakryggad PLUS att han vill något, egenskaper som dagens politiker oavsett schattering och färg sannerligen till största delen saknar.

Det var också Thoralf som fick mig att inse att SD inte var en obskyr sekt av rättshaverister och kverulanter likt forna tiders Ny Demokrati. Alltså ett parti att bli medlem i och att rösta på och även om jag var rätt övertygad om att min röst skulle vara bortkastad så valde jag att isåfall kasta bort den för något jag verkligen trodde på. Thoralf fick även min personröst och jag ordnade ett par till SD röster som också dem kryssade Thoralf.

Sedan dess har jag varit SD trogen även om jag då och då skakat på huvudet när man läst vilka personer som kastats ut och vilka man plockat in. Jag har försökt att relativisera det hela med att man troligtvis ändå har en strategi, vilket man eventuellt kanske också har. Problemet för mig ar att jag anser man ska vara ärlig, rakryggad, och stå för sina ord och inte öppna upp för opportunister och lycksökare.

Alla sagor har sitt slut och SD sagan är härmed för mig ett avslutat kapitel. Jag kommer dock att fortsätta följa Thoralf på hans nya äventyr.

All lycka till dig Thoralf och tack för allt du gjort för det parti vi delade.

 
Ingen bild

Sven

27 november 2018 13:14

Det verkar som att de redan tidigt i valkampanjen ville utesluta dig, men lät dig löpa linan ut och på så sätt utnyttja ditt jobb för att skaffa röster. Sedan efter valet behövdes du inte mer.

 
Ingen bild

Rolf

27 november 2018 13:15

Hade flyttat från Kalmar om jag var du. Maken till mer inskränkt och inavlad skallerhåla finns fan inte. Förvånad att Kalmar FF ens fick en villig tränare dit. Vacker stad ja, men där slutar hyllningarna. Lämnade själv Kalmar för 10 år sedan för västkusten. Jag upptäckte en helt annan mentalitet och folket var TREVLIGA!!! Borås är sjukt trevligt folk också. Aldrig mer Kalmar!

 
Ingen bild

Svensk

27 november 2018 13:15

SD är kontrollerad opposition, Sverige är förlorat, ned på knä och sug (((myntrullen)))

 
Ingen bild

JED

27 november 2018 13:16

Sorgligt besked. Märkligt att det skall vara så lågt i tak inom sd.Fel kan vi väl alla göra, eller?

 
Ingen bild

Pamp

27 november 2018 13:33

Den som är gladast nu är pampen Johan Persson!

 
Ingen bild

Pepparholm

27 november 2018 13:38

Jag läste just att denne giftspridare Mattias B Johansson är partiets energipolitiska talesman. Där är nog ett område där han är avundsjuk.

Vi som läser Thoralfs blogg har ju fått mer fakta om energi och klimat än vad som sipprat ut från Johanssons kontor. Så klart att den lille vill få stopp på den store som lugnt och sakligt överglänser i kunskap och information. Ni Kalmarbor med omnejd måste rösta bort den otrevlige mannen som tydligen är reaktortekniker i botten. Jag gissar på Oskarshamnsverket; låt honom återgå. Han är definitivt farlig för partiets framtid.

Det är sorgligt att partiledningen inte ser vad som är stort och smått. Vad som är fakta och vad som är smutsig intrig. Ni ska nog sluta upp och vara stöddiga om fördelen med extraval. Då kan ni tappa många riksdagsledamöter genom den soppa som ni nu har kokat.


 
Ingen bild

albert

27 november 2018 13:57

Konstigt att inte skitpressen gottar sig i denna spricka inom SD. Ett sketet beslut av maktfullkomliga arselen. Som att skjuta sig själv i foten.

 
gustafalling@live.se

gustafalling@live.se

27 november 2018 14:00

Verkligen sorgligt Thoralf ! Hos mig växer kämparglöden ännu mer !

http://Gus

 
Ingen bild

Kurtan

27 november 2018 14:15

Nu vet du solklart vilka som är dina vänner och vilka som inte är det... Börjar mer och mer bli övertygad om att SD har blivit infiltrerad just för att förhindra att de blir ett styrande parti.

Se bara på behandlingen av SDU, Kent E, och nu senast du av de stora 'utrensningarna'... Något är 'rotten'. Vänsterkrafter och globalistkrafter drar sig inte för något i sin strävan att slå sönder ALLA suveräna nationers självbestämmande, detta med dig är ett led i detta misstänker jag.

Men fortsätt blogga, till sist kommer du att få ditt rättmätiga inflytande i landet Sverige!

Bästa hälsningar
Kurt

 
Ingen bild

Österlenbo

27 november 2018 14:16

Först fotades Kasselstrand o hela SDU ut därefter petades Ekeroth och nu även Thoralf. Som jag ser det har 8-klövern nu blivit ett faktum, det blir AfS för min del redan i Eu-valet.

 
Ingen bild

Svenne

27 november 2018 14:23

Good luck Thoralf!

 
Ingen bild

Göran K

27 november 2018 14:39

Nu blev vi 4 st som går till AfS när tillfälle ges!

 
Ingen bild

Lasse

27 november 2018 14:41

Har du kontaktat något förlag om utgivning av boken Thoralf?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 14:42

Nej

 
Ingen bild

Lasse

27 november 2018 14:44

Gå det att få till någon överklagan om uteslutning? Jag tycker du ska ha chans att bemöta varför du inte kan tilldelas en varning istället för uteslutning? Varför får Patrick Reslow vara kvar?

 
Ingen bild

Friholt

27 november 2018 14:57

För en månad sedan råkade jag gå in på en herrtoalett som är nära ansluten till SD. "Du ska veta att det är en coming man", sa en person som har SD-projekt framför sig och beskrev Mattias B Johansson till en i det aktuella läget närstående person. Denne muttrade tillbaka:" Han kan väl egentligen inte komma högre utan att ta steget allra längst upp?"

Jag spetsade öronen, för jag hade tidigare bevistat en mycket bra föreläsning om SDs energipolitik av Mattias B Johansson som verkade mycket kunnig i ämnet. Precis som Thoralf!

Är det där skon klämmer?

Två starka, kunniga personer och någon känner att de inte bara är skon som klämmer utan att stugan blivit för trång för två personer av samma kaliber under samma tak.

Jag förstår nu att det som egentligen återspeglades i det där samtalet under de för handen varande omständigheterna förmodligen beskrev en maktperson. Jag har i efterhand försökt lägga ihop två och två och svaret är: Tja!

Thoralf Alfsson

27 november 2018 15:53

Jag har själv tänkt tanken mer än en gång. Hans egen image är det absolut viktigaste i alla lägen.

 
Ingen bild

Ragge

27 november 2018 15:55

Vad är det som du har skrivit som retar dem?
Det handlar nog mer om annat. Det påminner om Stalins utrensningar han gjorde sig av med de som var med från början🤔

 
Ingen bild

Lena1

27 november 2018 16:12

Men kolla på bilderna som @Maja Dackes 11.18 länk till Lena Holfes site. "I hycklarnas land".....

 
Ingen bild

Lena1

27 november 2018 16:15

Någon skrev att Sd tagit emot pengar vid tre tillfällen från George Soros. Går det att verifiera? Det är nog inte bara Sd i så fall, och MSM är ju tysta som vanligt.

 
Ingen bild

Theo

27 november 2018 16:17

Ska detta med att plocka bort alla politiker inom SD som man tycker ligger partiet till last hårddras, då borde ju Åkesson ligga risigt till! Det är ju tack vare honom inget annat av 7K-partierna vill samarbeta med Sverigedemokraterna!!!

"Just saying..."

 
Ingen bild

Bosse

27 november 2018 16:36

När man ser denna intervjuv från Swebbtv förstår man spelet i alla partier idag. ca 28minuter in i programmwt

https://www.youtube.com/watch?v=yklKOmcOU8Y

 
Ingen bild

Tor

27 november 2018 16:41

Kan man inte samla ihop någon gemensam överklagan mot beslutet?
Jag kommer inte rösta på SD mer på SD eftersom Thoralf blev utesluten.

Thoralf har helt enket rätt. När MBJ inte fick igenom som han vlle tar han bara fram uteslutningsvapnet. Sjukt.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

27 november 2018 16:55

Även Stalin hade sina nyttiga idioter.
Tänk att sitta och läsa sina partikamraters
blogg eller Facebook, för att hitta fel eller övertramp...

Hade denne MBJ haft någon heder eller gott uppsåt,
så borde han ringt Thoralf och bett honom ta bort kommentar.

Nej, nej, han satt som en rovfågel som väntar på byte.
Kanske på uppdrag "von oben."

 
Ingen bild

Laglydig

27 november 2018 16:56

@Friholt
Tisdag 27 nov 14:57

Tack för intressant information! Det kan finnas anledning att komma ihåg detta. Dokumentera det och spara ned det någonstans.

 
Ingen bild

llarsson

27 november 2018 16:58

Du Thoralf är inte ensam om att bli utmanövrerad av Mattias B Johansson.

31 mars 2018 Dagens Vimmerby:
Mattias Bäckström Johansson får stenhård kritik av Bengt Barkstam.
Förre SD-ordföranden: ”Jag blev totalt utfryst”

 
Ingen bild

Hasse Pannband

27 november 2018 17:12

Hade Hanif Bali varit Sverigedemokrat
skulle han blivit utesluten för länge sedan.

 
Ingen bild

Von Kätting

27 november 2018 17:15

Sååå härligt med ett parti där det är högt till tak.

 
Ingen bild

Annelie

27 november 2018 17:35

Otroligt. Anledningen till att jag blev Sverigedemokrkat var att jag läste din blogg och pratade med dig. Partiet behöver en som dig. Slutar aldrig med din blogg.

 
Ingen bild

O´ Hyra

27 november 2018 17:40

Får alltmer svårt att se Åkesson på TV.
Detta spelade? timida ansiktsuttryck.
Kryphunden som vill vara till lags.

Borta är all form av radikalism som var SDs ursprung.
Ett parti i förfall.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 november 2018 17:49

Interna strider och uteslutningar i ett parti, det är förödande. Vid ett ev extraval i vår är varje röst värdefull. Detta hjälper knappast till. Samma i vårens viktiga EU-val..

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 november 2018 18:18

Mattias B Johansson är tydligen en mångfifflare. Fick in sig själv via ett annat parti - minns ej kommunen. Han försökte köpa ut Thoralf med ... pengar!!! Och nu detta!

Jag tror att Jimmie Åkesson ska vara aktsam att han inte råkar ut för detsamma.

Undrar f ö om MBJ varit i farten när andra uteslutits ... medan han satt i medlemsutskottet t ex.

Gräv, ni som kan gräva!

 
Ingen bild

Cecilia

27 november 2018 18:21

Visar bara att jag röstade rätt i valet när jag la min röst på AFS i riksdagen och Kristdemokraterna i kommun och landsting. SD har för länge sedan förbrukat mitt förtroende, jäkla ryggradslösa skitstövlar som inte vågar stå för någonting. Köttgrytorna har blivit viktigare än Sverige och svenska folkets väl. Snacka om att SD tappat fokus vilket jag tror kommer bli partiets död. Deras svek är så fruktansvärt enormt emot de som trodde och röstade på dem. Mycket värre än 7-klöverns!

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 november 2018 18:24

Alla vet väl - ni som är medlemmar i något politiskt parti - att inga partier är beroende av sina medlemmar.

Presstödet står för allt ekonomiskt och utgår från valen. Därför är det viktigast att så många som möjligt röstar för ett parti för att detta ska få så stort presstöd som möjligt. Efter valet kan partierna rent ut sagt skita i sina medlemmar, väljare och sina vallöften.

Vi ser hur t o m SD har betett sig.

Kom ihåg detta!

Thoralf Alfsson

27 november 2018 18:40

Du menar väl partistödet? Inte presstödet.

 
Ingen bild

Jesse Landsaas

27 november 2018 18:45

Jag röstade Alternativ för Sverige. Just därför att sd inte är ett parti som värnar svenskar med egen hjärna

 
Ingen bild

Micke

27 november 2018 19:02

Ja, SD är en tragisk historia, känns bra att man lämnade och gick med i Alternativ För Sverige.

 
Ingen bild

Hans Thunström

27 november 2018 19:07

Jag har varit inne på Thoralfs blogg i många år därför att han varit otroligt flitig och oftast mycket läsvärd. När SD nu väljer att utesluta honom, väljer de också att utesluta mig. Jag kommer inte rösta på SD och mesarna i toppen som oftast missar "straffsparkarna". Senast nu FN:s ramverk om migration och de kriminella som det guĺlas med i Malmö.
Thoralf har aldrig missat en straffspark!

Eldsjälen har dribblats bort av strebrarna. Fy f*n!

 
Ingen bild

Maritta

27 november 2018 19:19

Tack Thoralf för en jättefin blogg! Jag har följt den från starten och uppskattat fast jag inte bor i Kalmar län. Jag sa upp mitt medlemskap i SD 2014 efter att du blev petad från riksdagslistan. Där gick min gräns. Märklig parti som gör sig av med sina bästa krafter!

 
Ingen bild

Pellesnick

27 november 2018 20:06

Detta som hänt dig är så fruktansvärt tråkigt. Om alla går på årsmötet då kan vi rösta bort alla som har velat dig illa och efter mötet kan vi alla lämna detta Parti. Vi lider med dig Thoralf. Vad tillför Mattias partiet egentligen mer än att hugga partivänner i ryggen. I mitt tycke så är han ett stort jävla svin.
Mvh
Pellesnick

 
Ingen bild

Laglydig

27 november 2018 20:14

OT.
Thoralf, vad är rekordet för antalet kommentarer till ett blogginlägg på din blogg?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 20:26

Det är nog just nu 186 kommentarer

 
Ingen bild

Nisse

27 november 2018 20:34

Och detta kan inte ändras om det blir omval och du får en jävla massa kryss?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 21:23

Nej, det kan inte hända för att jag kommer inte finnas på någon valsedel.

 
Ingen bild

Styrbord

27 november 2018 20:59

Så otroligt besviken på SD nu. Du, Thoralf har gjort så mycket för SD och fått många att rösta på partiet. Din blogg är en plats för fakta och saklighet. Hoppas du orkar fortsätta hjälpa Sverige fortsättningsvis.

 
Ingen bild

Paul Nilsson

27 november 2018 21:28

Gå med i Alternativ för Sverige, Thoralf.

 
Ingen bild

Rutger

27 november 2018 21:33

Kör ett eget parti! Jag röstar på dig i alla instanser!

 
Ingen bild

Andreas

27 november 2018 22:12

Kämpa på Thoralf! Starta eget och du får min röst! SD kommer jag inte rösta på igen.

 
Ingen bild

Jor

27 november 2018 22:27

Detta var droppen nu lämnar jag in medlemskortet:(

 
Ingen bild

Sven

27 november 2018 23:50

När man läser ovan och sedan anglagelserna så kan du nog vara glad att du slipper vara med längre. Det kan inte vara hälsosamt i längden med att vara en i massan som gör vad den store ledaren säger.

 
Michael Jones

Michael Jones

28 november 2018 13:06

Nice Information shared.For More Information.Visit Here:- https://www.allassignmenthelp.com/

http://https://www.allassignmenthelp.com

 
Ingen bild

fluxdeluxus

29 november 2018 20:51

Både min sambo och jag själv har nu avslutat våra medlemsskap i SD. Uteslutandet av dig Thoralf var droppen som fick bägaren att rinna över. Har följt din blogg i flera års tid och det blir svårt för SD att hitta någon som så osjälviskt arbetat för SD:s politik. Otroligt dessutom att de använder IRM som referens! Det finns andra inom SD som gjort saker som verkligen förtjänat ett uteslutande. Men det verkar som om delar av ledningen sitter som små hundvalpar och tittar upp på 7-klöverhusse glatt viftande på svansen för ett godkännande. Sen är det även andra saker i SD:s agerande under senaste året som har fått åtminstone oss att tvivla på att SD är ett ”folkets” parti. Bl a har jag frågat både på FB och twitter hur SD ställer sig till Global Compact for Migration eftersom man har läst om detta länge i alternativa medier. De har inte bemödat sig att svara. Vet inte om det är strategi eller ej, men det verkar som SD agerar som en platt dörrmatta gentemot övriga partier bara för att komma in i den politiska stugvärmen.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards